Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Continental CWC TS800-kitkarengas
- Tämä aihe sisältää 14 vastaukset, 6 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 29.3.2018 at 13:41 Mika Koivunen toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
2.11.2016, 09:26 #230917
Nyt on nämäkin saaneet alle ensimmäiset lumikilometrit. Näitä löytyi Jalppiksen avustuksella sarja Joensuusta, koko on 155×15″, joka kuulostaa leveältä sätkään, mutta näin ei itseasiassa ole…laitan kuvan myöhemmin. Ja se lumi? Ei tietoakaan lipsumisesta ensitestissä ja yllätyin kyllä positiivisesti. Asfaltilla hyvä hiljainen rengas rullailla ja ennenkaikkea suuntavakaa. Ainut miinus tulee proofiilin mataluudesta, mittarivirhettä tulee kymppi omassa kombinaatiossa. Ei pöllömpi vaihtoehto, mutta uskaltaisin silti suositella myös Continental ContiVikingContact kutosia koossa 145×15″, kun niitä kerta saatavilla on.
En näe mitään syytä vältellä kitkarenkaita rättärissä, sillä muinoin Michelin X-kesärenkailla pärjäsi hyvin kesät talvet. Tuon renkaan kuviointi lamelleineen muistuttaa nykyaikaista kitkarengasta.
Tarjouksessa parhaillaan: https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/continental/continental_vikingcontact6/145-65r15/88447
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.11.2016, 14:42 #230923Mahtuuko nuo siis pyörimään takanakin ilman ettää ottaa lokasuojiin kiinni. Normi 155:nen muistaakseni ottaa kiinni. Tuo tietysti matalaprofiilisena on matalampi kuin normi 135R15 rengas.
2.11.2016, 16:56 #230928Mahtuu pyörimään ainakin kuitulokasuojissa.
3.11.2016, 16:32 #230956Ihan hyvin mahtuvat pyörimään. Täällä ei oo vielä tarpeeksi lunta, jotta pidosta saisi selvää. Ajotuntuma märällä asfalitilla on jopa erinomainen ainakin vanhoihin kitka-misukoihin verrattuna. Mittari virheestä ei ole vielä tietoa.
5.11.2016, 10:23 #230994Mahtuuko nuo siis pyörimään takanakin ilman ettää ottaa lokasuojiin kiinni. Normi 155:nen muistaakseni ottaa kiinni. Tuo tietysti matalaprofiilisena on matalampi kuin normi 135R15 rengas.
Dodii, lupaamani kuvat:
Misukka M+S 100 kitka 135×15¨:
Kokonaisleveys 142mm tienoolla.Conti 155×15¨ TS800:
Kokonaisleveys balttiarallaa 145mm
Kuvion hyötyleveys ~125mm…!Jalppiksen kuvasta erottuu hyvin kuinka sätkäystävällinen rengas tämä on. Ai miten niin? No onhan se nyt pirun hienoa piirtää päättymätöntä Chevron-kuvioo hankeen 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]5.11.2016, 11:03 #230997Onkohan näitä vielä jostain saatavilla?
5.11.2016, 19:12 #231028Onkohan näitä vielä jostain saatavilla?
Yksittäisiä sarjoja saattaa löytyä vielä, mutta taitaa olla vanhentunut malli. Muistelen, että tämä rengas oli “halpisversio” Continentalin muista kitkoista ja pärjäsi kyllä testeissä huonommin kuin ContiVikingContact 4/6. Jos Continentalin kitkarengas kiinnostaa niin suosittelen tuota aiempaa linkkiäni: https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/continental/continental_vikingcontact6/145-65r15/88447
Tämä on tuplatestivoittajarengas ja en todellakaan usko sen olevan huonompi kuin tämä topicin rengas. Tilasin Xantian renkaat tuolta renkaatvaihtoon.fi:stä ja palvelu toimi moitteetta. Tarjoushinta ei paljon häviä Burtonin myymälle kitkarenkaalle sätkään.EDIT: Näköjään kitkarengas on poistunut Burtonin valikoimasta. Merkki oli muistaakseni GT-Radial ja hinta 65e/kpl
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]5.11.2016, 19:38 #231030Miulla oli edelliset kitkat gt radialit ja en niitä enää ottaisi kuin kesä käyttöön. Eivät Aasiassa osaa tehdä talvikumeja pohjolan oloihin…
7.11.2016, 16:04 #231074Moro !!
Minulla oli Belgian/saksan talvessa käytössä Continental 135/70 R15 70T WinterContact TS 760 FR. Tuohan on se Smartin eturengas koko. Erityisen mukavat olivat märällä kelillä, paljon pitävämmät kuin vanhat misukan kesäkummit. Lumessa ajoin vain muutamia kertoja, enkä huomannut mitään erikoista, meno oli vakaata. Nyt nuo kummit on Jaanan AK400-pakun alla ja meno yhtä vakaata myös kesäkelillä. Tuntuu sopivan pakuun paremmin kuin vanhat Firestonen 135/80-15 kummit, jotka suht nuoresta iästään huolimatta (34/2010) sulivat alle viimekesän kevätretkellä saksassa. Contin vierintävastuskin on hyvä eli pieni.
Lasse30.1.2017, 13:23 #236164Tarjouksessa parhaillaan: https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/continental/continental_vikingcontact6/145-65r15/88447
Päädyin tuohon Akailen vinkkaamaan Continentaliin. Täytyy sanoa, että on kyllä hyvät. Pitää hyvin, luiston alkaessa käyttäytyy johdonmukaisesti. Tosin pidon/luiston raja äkkinäisempi kuin noilla vanhoilla nastamisukoilla. Ajomukavuus todella hyvä.
Tämä rengas lienee myös ainoa tällä hetkellä valmistuksessa oleva rättäriin sopiva rengaskoko, joka on “aito pohjoismainen” kitkarengas, eikä euroopan kova versio. Tästä johtunee varmasti myös hyvä ajomukavuus.
4.10.2017, 12:50 #244857Nyt on nämä otsikon renkaat pyörineet alla yhden talven ja yhden kesän. Tämän sateisen viikon aikana olen huomannut lipsuttelevani keulaa, eli märkäpito on huonontunut jonkun verran lähtötilanteesta. Tosin, lipsuminen alkaa vasta kolmosella tiukkoihin mutkiin mennessä, eli aika huolettomasti näillä saa ajaa. Kaasujalkani saattaa olla raskaampi kuin 75% harrastajista, mutta ajattelin nyt tämmöisen mainita, jotta rengasarviointi ympärivuoden ajossa pysyy rehellisenä 😀
Ja ei, en aio ajaa näillä seuraavaa talvea kesäkäytön jälkeen, vaan nämä jäävät kesärenkaiksi ja toiset samanlaiset tai CVC6:det tulevat talvirenkaiksi. Vanhat misukat ovat kesän aikana seisotusrenkaina rapsakoituneet sen verran, että parempi vaihtaa niille vanteille vain uudet kitkat.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.3.2018, 15:02 #251221Tarjouksessa parhaillaan: https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/continental/continental_vikingcontact6/145-65r15/88447%5B/quote%5D
Päädyin tuohon Akailen vinkkaamaan Continentaliin. Täytyy sanoa, että on kyllä hyvät. Pitää hyvin, luiston alkaessa käyttäytyy johdonmukaisesti. Tosin pidon/luiston raja äkkinäisempi kuin noilla vanhoilla nastamisukoilla. Ajomukavuus todella hyvä.
Tämä rengas lienee myös ainoa tällä hetkellä valmistuksessa oleva rättäriin sopiva rengaskoko, joka on ”aito pohjoismainen” kitkarengas, eikä euroopan kova versio. Tästä johtunee varmasti myös hyvä ajomukavuus.
Tähän erään 145:ia Conteja kannatti näköjään tarttua. Nettikaupat myyvät jo eijoota ja just satuin huomaamaan outlet-tarjouksen hintaan 60e/kpl. Tosin, sain vain 2kpl:tta, mutta katsotaan, josko tekevät uuden erän ensi kaudelle. Jos eivät, niin sitten laitan jotain muuta mallia taakse.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.3.2018, 10:59 #251234Hei,
näyttäisi 135:sta löytyvän:
Nyt ovat olleet minulla yhden talven käytössä, ja ne
todellakin on hyvät talvirenkaat.
Tein jo päätöksen että vanhat siirtyy kesäkäyttöön sitä mukaa kun tarvetta ilmenee.
Jos ei tarvitsisi ostaa kesärenkaita ollenkaan.
Onko kenelläkään kokemusta miten pahasti nuo kuluu kesäkäytössä?27.3.2018, 12:46 #251236Juu tässä topicissa hämmensin vähän liikaa kahdella eri mallilla, eli nuo eiliset viimeiset, jotka tilasin olivat ContiViking Contact 6 testivoittajarenkaat ja näitä otsikon renkaita olen ajeluttanut yhden talven ja yhden kesän. Ei mitään moitittavaa TS800:stakaan kummasssakaan käytössä, mutta katsotaan nyt paljonko ne nielevät kilometrejä kokonaisuudessan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.3.2018, 13:41 #251313Tuota testivoittajaa löytyy yksi sarj vähän käytettynä Killan varaosista.
Tässä linkki toiseen keskusteluun -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.