Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Diesel- moottoriöljy ja bensamoottorin öljy
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
21.2.2010, 19:53 #125783
Onko joukossa sellaisia henkilöitä, jotka syystä tai toisesta käyttää sätkässä diesel-moottorille tarkoitettua öljyä? Törmäsin tänään tällaiseen asiaan ja haluaisin tietää onko sille jotain perusteita tms. koska en ole moiseen aiemmin törmännyt. Netistä lueskelin, että diesel-öljyssä olisi kaikenmaailman noen ja hapokkuuden poistoaineita jne. mutta bensakoneeseen niitä ei kuitenkaan suositella käytettäviksi.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]22.2.2010, 06:01 #156128Tunnustan …kun piti mökillä öljyä lisätä eikä siellä muuta sattunut olemaan..
ps.pakissa saattaa olla kärjet22.2.2010, 08:13 #156129😆 😆 Juu ei tällä kirjoituksella syyllistä etsitty, halusin vain tietää ajaako Joku Muu Diesel-öljyllä niiden moottoria puhdistavien aineiden tms. vuoksi?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]22.2.2010, 09:16 #156130No siis käytän yleensä rempan jälkeen, tai muuten vaan pitkään seisseen tai tuntemattoman koneen lämpimäksi Delvacilla, juurikin sen mahrtavien pesuominaisuuksien takia.Tiedän että jotkut käyttävät em. öljyä wanhuksissa. Voi olla että nykyautossa menisi joku paikka tukkoon moisesta, sen verran irroittaa p**kaa 😀 .
22.2.2010, 15:52 #156131Enpäs osaa sanoa öljyn merkkiä(ehkä teboil), mutta veli ostaa öljyä aina 200l tynnyrissä diesel volkkariaan varten. Samaa 15w40 öljyä oomme jo vuosia käyttäneet rättäreissä (paku, 2cv4/6, dyane 4/6 jne…), toinen veli ax:ssä ja yleensäkkin olemme samaa öljyä lähes joka merkkiin tarvittaessa käyttäneet. Syy halpa hinta alle 2€ litra ja viskositeettin sopivuus sätkään kesäkäytössä. Vielä ei ole keneltäkään moottori hajonnut tms. 😯
22.2.2010, 22:15 #156132Ok. Tämä oli hyvä kuulla. Noissa Diesel-öljyissä on vielä erikseen luokkamerkinnät S- alkuinen ja C- alkuinen. C-alkuinen on tarkoitettu nimenomaan diesel-koneille, mutta myös yhdistelmäkoodeja S jotain / C jotain sanotaan yhteensopiviksi molempiin konetyyppeihin.
Onhan nuo öljyt kehittyneet huimasti niistä ajoista, kun sätkää vielä tehtaasta ulos tuli, joten periaatteessa se on aika sama mitä nykykuraa sinne laittaa niin se on parempaa laadultaan kuin entisajan huippuöljyt… Mutta hyvillä öljyillä menee alakerralla yli 400tkm yhdessä hujauksessa 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]24.2.2010, 19:29 #156133@Akaile wrote:
Onhan nuo öljyt kehittyneet huimasti niistä ajoista, kun sätkää vielä tehtaasta ulos tuli, joten periaatteessa se on aika sama mitä nykykuraa sinne laittaa niin se on parempaa laadultaan kuin entisajan huippuöljyt… Mutta hyvillä öljyillä menee alakerralla yli 400tkm yhdessä hujauksessa 😉
Varsinkin kun ei niihin alunperinkään ole sen ajan huippuöljyä ole laitettu vaan halpista, koko auto on ollut halpa!
24.2.2010, 19:45 #156134Eikös Total ollut sätkän alkuperäisöljy?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.3.2010, 11:39 #156135Muistan kaksi tapausta seitkeentluvun alusta jossa ihka uudet konheet porsivat kammen runkolaakerit alta aikayksikön! Syy Mobil Delvac DIESELmoottorioljy.
2.3.2010, 13:11 #156136Minkälaiset moottorit?? 2cv:nkö.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂2.3.2010, 13:30 #156137Uusi nelkku ja Dyane. Mobil jopa myönsi ettei Di-öljy sovi kaikille valkometallilaakereille!
2.3.2010, 13:40 #156138Eipä onneksi ole tullut 2cv:n koneeseen tukittua dieseleiden öljyjä..
Ei ole ollut varaa riskeerata vaikka työpaikalla olisi ollut mahdollista ottaa “halvalla” suoraan tynnyristä… 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.