Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Esittäytyminen › Dieselflosse esittäytyy
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
4.12.2007, 10:22 #123746
Terve!
Kun tämä 2cv-harrastus näyttää vakavoituneen sille asteelle, että oma kuljin on varattu, niin pari sanaa itsestäni lienee paikallaan.
Olen hieman yli nelikymppinen reipas nuorimies. Perhettä on kertynyt vaimon, kolmen lapsen ja koiran verran. Asustelen kulttuurimaisemissa tuolla A.Kiven naapurustossa omakotitalossa, jonka varusteisiin kuuluu kahden auton lämmin talli (toisen autopaikan alla on rasvamonttu).
Autoja on tullut harrastettua pienestä pitäen. Merkittävämpinä projekteina mainittakoon kustomoitu mattamaalattu Volvo 142 ja avoksi muutettu kuplavolkkari.
Citikkaharraste on ollut pääasiassa käyttöautoilua parilla työsuhdexantialla ja sittemmin parilla omalla dieselberlingolla. Puolisen vuotta sitten, neljän vuoden citikkatauon jälkeen, perheeseen tuli hommattua tuo allekirjoitusviestissäkin mainittu XM.
Syksyllä Guzzilla ajellessani tuli mieleeni, että 2cv:llä olisin paremmin sateelta turvassa. Saman tapaista itse ylläpidettävää yksinkertaista tekniikaa nuo molemmat edustavat. Asiaa aikani tuumailtuani ja vaimoltani kysyttyäni (vastaus oli muuten ‘jess, jess’), laitoin ilmoille vaihtoilmoituksen, jossa ehdotettiin kauppaa Guzzin ja Sätkän välillä.
Vastavuoroisuuteen halukas Sätkän omistaja löytyi ja ajokit vertailtuamme löimme kättäpäälle kaupan kunniaksi. Koeajokilometrejä tuli 0,005, mikä on edelleenkin yhteenlaskettu 2cv-ajokokemukseni.
Tämä koeajo on kuitenkin 0,005 km pidempi, kun jokunen vuosi sitten Saksasta ostamassani ässämersussa… Mersuja käsissäni onkin ollut kuusi kappaletta, eli tämä 2cv tasoittaa mersu-citikka -taiston. Tällä hetkellä arkiautoni on ’94 Mersu dieselfarkku.
Tämä niccini historia juontaa juurensä aikaan, jolloin olin 17v. Ostin tuolloin ensimmäisen Mersuni, w110 diesel vm. 64. Minulla oli Mersu ja oli kuski. Kyseisen mersumallin lempinimi on dieselflosse, dieselräpylä. Keksin ottaa tuon nicikseni, kun aloitin nämä autokeskustelut viitisen vuotta sitten tuolta mersupuolelta.
Ja tähän loppuun tuo avataressakin näkyvä kuljetin. Kuvan karpaasi on 13v poikani ja tausta myyjän pihalta.
Terveisin
Tero, kustom-ukko4.12.2007, 16:50 #142499Tervetuloa (näin pienellä viiveellä)
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com5.12.2007, 06:07 #142500@2cvjimmi wrote:
Tervetuloa (näin pienellä viiveellä)
Kiitän ja kumarran.
Terveisin
TeroPs. Killan jäsenhakemus odottaa jo pöydälläni, joten eiköhän tältäkin osalta suhteen virallistaminen tapahdu piakkoin.
Pps. Kertokaas konkarit, onko tuo Ke-Tu-Jä tms. jaos lähin Nurmijärveä? Kuullostaa Kerava-Tuusula-Järvenpäältä, mutten löytänyt näytteeksi tulleista Nyytisistä varmistusta.
5.12.2007, 06:33 #142501Tervetuloa.
Tuolla 2cv killan pääsivulla on jaosten yhteystietoja.
Tuusula-Järvenpää-Kerava:
TU-JA-KE
RAIMO HALLANEVApeltiliiteri@suomi24.fi
Hanhisuontie 126, 12520 Kormu, Finland
+358 (0)50 3816 486Kokoukset torstaisin 18.00: Järvenpään matkailukeskus
p.s. tuttuja on miullekkin nuo w110 mb:t. Kaksoiveljellä on ikuisuusprojektina kilvissä oleva -67. 200D. Hyvä puoli noissa on, että lataussäädin käy 2cv:hen! 😈
5.12.2007, 07:55 #142502Olin siis oikeilla jäljillä tuon Tu-Ja-Ke jaoksen kanssa. Menin vain epäilyn puolelle, kun Raimon osoite näyttää olevan tsörmyy (kuten Riihimäen tekussa aikoinaan oli tapana paikan nimi lausua).
Pitääpä ottaa yhteyksiä. Josko vaikka saisi kesäisen kulduuriajelun tuonne A.Kiven maisemiin organisoitua…
10.12.2007, 06:25 #142503Terve!
6.12. Suomen 90v-juhlan kunniaksi tuli sitten sätkäkauppa vahvistettua ja ajoneuvot vaihdettua. Kot… eikun Sohvi on siis laskeutunut.
Koeajokin tuli papereiden kirjoittelun jälkeen tehtyä 😉 , ja kyllä tuo vinkeää kyytiä tarjoaa. Ajoasentokin on leppoisa, kun puoliksi makailee ratin päällä.
Sohvi menee vuoden vaihteessa talvisäilytykseen pari vuotta tuoreemman 2cv6:n viereen. Mahtaa niillä olla mukavaa, kun ei tarvitse yksin seisoskella. Voivat vaikka rupatella 2cv-omistajien omituisista luonteenlaaduista…
Tuon hallipaikan vuokra on jouluaattona punaisissa kuteissa vietetty 15min 8) .
3.1.2008, 22:05 #142504Terve!
Jossain topicissa tulikin jo mainittua, että Sohvin kustomointi on päässyt alkuun vaihtamalla etuvalot pyöreisiin. Lisäksi tulin eilen käyttäneeksi osan lomapäivääni takaluukun päällystykseen vanhalla kattokankaalla. Lopputulos näyttää tältä.
Näiden muutosten lisäksi installoin keksimäni vilkuttimen. Vilkutin on sellainen painonappi kojelaudassa, jota painettaessa oikean puoleinen ajovalo sammuu. Sohvi siis iskee silmää tutuille tai muutoin vain kiinnostaville vastaantulijoille 😉
4.1.2008, 07:07 #142505Hauska! Varmaan pitää nähdä livenä, jotta tulee tuo kankaan pintavaikutelma paremmin esiin kuin valokuvassa. Mitä, jos olisi peittänyt alumiinisauman kohdankin kangassoirolla…?
4.1.2008, 08:17 #142506Pinnan profiili korostaa jatkuvuuden vaikutelmaa, sen minkä lievä väriero tuhoaa. Listan päälle voisi koittaa sovitella soiroa. Toisaalta tuo katko hämärtää sauman, kun katton ja luukun profiili ei kuitenkaan osu ihan kohdakkain. Yksi mahdollisuus olisi maalata lista katon väriin…
Noh, taitaa tämän ajokauden kustomoinnit olla tehty. Meinaan käydä tekemässä seisontailmon ja toimittaa Sohvin naapurin liiteriin odottamaan kevättä. Huhtikuussa siirtänen auton taasen kotitalliin jatkotyöstöön.
Penkeille tietysti voisi koittaa tehdä jotain tässä talven aikana…
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.