Ns. Dowty-tiivisteet saattaisivat olla kokeilemisen arvoinen vaihto-ehto jos on vaikeuksia saada sylinterien kansiin menevien öljyputkien banjo-liitokset pitäviksi ilman pelkoa kierteen rikkoutumisesta. Idea on äärimmäisen yksinkertainen; metallisen tiivisteen sisäreunaan on vulkanoitu kumitiiviste joka hoitaa tivistyksen kohtuullisemmalla kiristysmomentilla.
M7 pultille niitä ei tietenkään ole saatavilla, mutta M8:lle tarkoitetut saattaisivat toimia kunhan vaan ne saa paikoitettua kohdalleen.
Itse kokeilin moottoripyöässä juurikin vastaavissa kannen öljyputkissa (tosin M12 hienokierteellä), ja ainakin siinä toimi loistavasti.
Näitä näkyy olevan saatavilla erilaisille käyttälämpötiloille, korkeimmillaan 225 C.
Omani hankin brittiläseltä Royal Enfield vara-osa toimittajalta:
http://accessories.hitchcocksmotorcycles.com/accessory-shop/Dowty-Bonded-Seals/14098
On nuo ainakin Royalin kannessa kestäneet.