Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Dyane 1967

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127463

    Kaipaa mootoria..Keijo Koskenkorvassa..eikun Koskenkorvalla olis vailla konetta..auttakee kun ei noita -67 jokapäivä vastaan tule…
    Ps mulla on ollut -68

    #165192

    Wanhus Dyaneen voi laittaa 2cv:n 18 hp koneen vallan mainiosti. Sähköjä Tiinoissa oli sekä 6v ja 12v järjestelmiä. Käsittääkseni suomeen tuotiin 12 voltin omaavia laitteita, joten voi joutua rakentamaan ulkoisen laturin pidikkeet tai vaihtamaan sellaisen imu- pakosarjan, jossa tämmöiset ovat valmiina ja vaihtoon myös etupeltikotelo, sellaiseen jossa on kiilahihnalle väylä. 21 hp koneitakin on vapaana, kerran minulle sellaisesta kerrottiin, vaan ei myyty, mutta toivotaan, jotta tämmöinen orginaali sattuisi löytymään.

    #165193

    60-luvulla Dyanesta olikin yllättävän montaa mallia. Pikkukone oli ns. 21-kaakkinen (425 cc), hieman mainittua 18-kaakkista korkeampipuristeinen. 602-kuutioisia konemalleja taisi ehtiä olla ainakin 3 versiota ennen 70-luvun alkua, jolloin pinemmäksi konevaihtoehdoksi julkistettiin 435-kuutioinen nelkku.

    #165194

    …ja lisäksi oli ainakin 1968 valmistuksessa keskipakokytkimellä varustettu 435 (AYA2) kone 6V:n nokkalaturilla… 😯

    #165195

    Täytyykin katsella mikä mylly omassani on. Olen ollut siinä varmassa uskossa, että -68 mallisessani on 425 cc/21 hp kone. Siihen on rakenneltu ulkoinen laturi jonkin edellisen omistajan toimesta, ja muistelisin että siinä olisi jotain 6-volttisia osia rintapellissä kiinni, ainakin lataussäädin. Mutta en ole varma.

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.