Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Dyane 6 vm. 1967-68, KUVIA!!!
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
7.3.2007, 13:26 #135166
Mun seuraava Citroen-projekti on kamina – se olen päättänyt, nyt kun tuo uusi harrastajaystävällinen verotuslaki on tulossa (?) voimaan.
Eli tämä (hy -66):
Tää dyane-projekti on lähinnä “halu säilyttää”-tasolla, varsinkin kun tuo käyttö2CV tarvinnee ensi kesänä uuden korin…
Ensi kesän harrastushuomiosta kilpailee tuo oikeanpuoleinen originaali ( Jawa 250cc -58 ):
Tuon kaminan kanssa vois vaihdella kesä-talvisysteemillä, vaikka tämän kanssa (300d -77):
Mutta palaillaan asiaan… 😛
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com8.3.2007, 08:58 #135167No nyssen sitten joku osti pois.
http://forum.citroenakuten.com/viewtopic.php?t=372548.3.2007, 13:20 #135168Mun tiina näytti just samalta kotiin noutaessa! Sama väri, kone puuttui (tosin sekin avaamattomana tallessa) , katto repsottaa, lokarit irti jne Paljon on tuossakin projektissa vielä edessä, mutta kyllä se kannattaa 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]15.6.2008, 08:23 #135169Dyanen paperiasia alkaa selviämään eli sätkä on romutettu Ruotsissa eli henkilöllisyyttä ei kyseinen laitekokonaisuus omaa, ei nyt, eikä tulevaisuudessa -> kelpaa vain varaosiksi, johonkin toiseen sätkäprojektiin, sääli.
nimim. “Ja mitäs tällä osakasalla nyt sitten tekisi”
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com24.11.2009, 19:47 #135170@2cvjimmi wrote:
Dyanen paperiasia alkaa selviämään eli sätkä on romutettu Ruotsissa eli henkilöllisyyttä ei kyseinen laitekokonaisuus omaa, ei nyt, eikä tulevaisuudessa -> kelpaa vain varaosiksi, johonkin toiseen sätkäprojektiin, sääli.
nimim. “Ja mitäs tällä osakasalla nyt sitten tekisi”
Maailmassa kaikki on näköjään mahdollista – Dyanen paperiasiat on nykyisin ok eli edessä olisi tullaus (pienellä viiveellä) ja rekisteröinti (hamassa tulevaisuudessa), kunhan nyt joku sen ajokuntoiseksi ensin taikoisi.
Oletukseni Ruotsista alkuperäismaana osoittautuikin vääräksi, oikeaksi osoittautui saksanmaa… 😉
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com25.11.2009, 13:32 #135171Tuolla on kaikki kuvatukset moisesta dyanesta
http://s84.photobucket.com/albums/k15/2cvjimmi/Dyane6/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com18.12.2009, 10:01 #135172Kokenut
Minulla oli pitkään, yli 20 v lähes aina liikenteessä -68 Tiina. Siinä oli alunperin 21 hp kone ja pitkävetoinen vanhuslaatikko ja 12v vetostartti. Laturi oli yläpuolinen tasavirta. Kone oli tehtaalla viritetty 18 hp koneesta puristusta lisäämällä ja isommilla (hengittävämmillä) kansilla ja isommalla yksikurkkuisella kaasarilla. Yläpään vetarit olivat nelipulttiset ristikko-malliset ja alapäät kuulamallin vakionopeus-malliset. Luulisin, että Suomeen ei ole tuotu ainakan Korpivaaran toimesta kutoskoneella olevaa vanhustiinaa.
Minun entinen tiinani on edelleen Suomessa liikenteessä, ehkä pari/kolme muutakin vanhustiinaa on Suomessa rekisterissä, mutta harvinainen sellainen on jopa maailman laajuisesti. Mostissakin näin vain yhden.5.9.2011, 10:56 #135173Täsmentyi kilven mukaan ykkössarjan dyane6:seksi, 1/68 – 10/68, AYA3.AM, alkuperäinen kone 24,5 hv, 24 mm kaasarin kurkku…
Valmistenumero 7563515 > josko vielä tähän syntyajan jostain löytäisi… Catsin sivuilla 7530000-7577540 eli loppupään Comfort -mallejahan tuo.
Vaihdelaatikon välitykset
5.603 2.860 1.923 1.316 3.625 (8/29) 22,64 km/1000 kierrostaJimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com5.9.2011, 13:36 #135174Wanhustiinassa on kyllä kieltämättä tyyliä, ja tuo 21 hv konekin on melko eksoottinen. Lisäteho ilmeisesti painottui ala- tai keskikierroksille, kun tuo laatikko kuitenkin on ilmeisen harvavälitteinen?
Villit huhut 😆 kertovat että kunnostettavaksi on äskettäin otettu täysin räpläämätön ja alkuperäinen aihio. Valitettavasti huhut eivät kohdistu minuun. -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.