• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 46 - 55 (kaikkiaan 55)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #167972

    😯 Tuo on nyt laatan perusteella vanhin vanhusryane, minkä tiedän Suomessa. Maskin lisäksi myös kolmiopellit ovat muistaakseni yhden reikäjaon pidemmät kuin uudemmissa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #167973

    Paljon on pieniä eroja, piuhatkin menee pannuhuoneessa eripuolella kuin NelkkuTiinassa. Pitäisiköhän joku päivä oikein ajatuksella kiertää noita läpi, verrata tätä -67, kaverin -72 ja omaa -74 Tiinoja..? 🙄

    Tuosta kliksauttaen pitäisi löytyä kuvia tästä tapauksesta, otan kyllä lisääkin, ja kuuntelen myös toiveita kuvauspaikoista…

    Hauskaa tässä on sellainenkin ettei laitteessa ole rattilukkoa, vain virtalukko löytyy..! Kuitenkin lukkolaite ymmärtääkseni pitäisi löytyä kaikista -67 ja uudemmista, ja noihin oli laiteltu silloisen maahantuojan toimesta Pikki-Corollan lukkolaitteita..?

    #167974

    Mullakaan ei sitä rattilukkoa ollut, mutta Kaitsun 14 numeroa myöhäisemmässä on 😯

    Hyvät patinat Jasun vanhukses 😆 Olin jo unohtanut, ettei myöskään lämppäreiden reikiä ole sisäloksuis. Mutta kovapeltisiä on nää yksilöt!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #167975

    Onkohan missään kerättynä listaa noista vanhemmista yksilöistä? Joskus, vissiin viistoista vuotta takaperin, muistan listaa tehdyn, mutta sitä ei enää (tietosuojasyistä) julkaista, ja sekään ei ehkä enää olisi kovin ajantasaista tietoa…

    Toisaalta, kaipa tuollaisen listauksen kerätä saisi, jos sitä ei esim. netissä julkaise, ja jättäisi omistajatiedot “hankalammin yksilöitäviksi”..?

    #167976

    Tuli sit ihmeteltyä noita eroja..:


    Kuten Akaile mainitsi, kolmiopelleissä eroa on. Ylempänä Wanhus, alempana ilmeisesti alkuvuodesta -73 valmistunut Nelekku


    Entäs ovenkahvat? Ylempänä taas Wanhus, alempana -72 alkuvuodesta valmistunut Nelkku


    Ja takaluukun kahva? Tällaisia kuulemma pitäs olla vain -67 ja ihan alkupään -68 malleissa..?


    Mittarinäkymiä, kovasti on merkkivalojakin mukaan sattunut. Ja nyt vasta havaitsin ettei tuossa “kojelaudassa” ole merkkivaloja kuten uudemmissa on. Harmi vaan kun tuo on tuollai puhkottu lisämittareilla…


    Takavalon takaa löytyi tuollainen leimaus, eikös tuo kirjain C tarkoittanut maaliskuuta, joten tuo osa olisi tehty 3/68..?


    Löytyi sieltä valon sisältä muutakin, lie puhtaassa paikassa asustanut viime ajat, kun naavaa on noin kasvanut..?


    Rattia ihmettelin jo aiemmin, mistähän lie on tuo peräisin..?

    Pyrkii kyllä kovasti syyhyttämään tuon kimppuun pääseminen, ehkä siihen kohta ehtiikin tarmonsa upottamaan, alkaa pilkottava Xm olla aika valmis ja ajopeliin pitäis vaihtaa vain syöttöpumppu. Sit ehkä joutaa paremmin askartelemaan tuota…

    #167977

    Onhan tuo nopeusmittarikin omaa sarjaansa 😉 Noissa merkkivaloissa mulla on tuon punaisen lisätyn kohdalla vain tyhjä linssi, eli siinä ei alunperinkään ole ollut mitään. Ratti taisi olla sama aina vuoteen -72 asti, eli juurikin se sellainen muovinen vaakapuolalla, joka kehän liitossaumoista halkeaa kuin nelkun ratti. Nuo -72 vuoden alumiinikahvat (vai onko ne vain pinnoitetut?) on kyllä viheliäiset siinä mielessä, että niihin lukkoihin kaikki osat on omiaan! Vastakappaleet, kahvat, lukot, sisäaukaisutanko jne. Tämä aiheutti pään raapimista superissa, kun kaikki muut ovet ovat -73 muovikahvoilla, mutta joku nero oli vaihtanut -72 kuskin oven, johon sitten sai askarrella ne -73 hilppeet. Pieneen väkerrykseen saa joskus palamaan uskomattoman paljon aikaa!

    Mutta taas hymyilytti noissa Jasun kuvissa tuo takaluukun alareuna. Muistan yhden oranssin vastaavasti metsittyneen Tiinan ja ei puhettakaan, että takaluukun alareuna olisi noin ehjän näköinen! Jollain hyvällä peltilaadulla tai aineella on nämä vanhustiinat siunattu, vähän samaan tapaan kuin vanhukset, eli ne kestää ja kestää 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #167978

    Tiheästä maskista en ole löytänyt mitään lisätietoa koskaan. Samalla varaosanumerolla ovt esiintyneet maskit kaikki minun opuksissa.
    Etupelti etupuskurin takana on pienikoneisissa 21hp Tiinoissa umpinainen ja isolohko am moottoriseen laitettiin sitten lisäreikiä kuumenisen estämiseksi.
    Dyane mallien selkein ero oli istuinverhoiluissa. Minulla oli alunperin sellainen lievästi ruudullinen kuosi kun oli hienompaa mallia se. Sellaista kangasta ei jälkimarkkinoilta saa eli raidallisella mennään nykyään.
    Vararengastelineitä on useita eri versioita.
    Yhtään 6:n voltin sähköillä varustettua wanhustiinaa en ole suomessa nähnyt, kyllä kai sellainenkin on?

    #167979

    Meikäläisen rojektissa on rintapellissä 6 V lataussäädin, käytössä kuitenkin vieressä 12-volttinen kun sähköt on aikaisempien omistajien toimesta vaihdettu 12-volttisiksi.

    #167980

    Tälläsin sit vierekkän nuo omistuksessa olevat…


    Hyvin tulee takakulman erot suorastaan silmille, aika paljon tekee tuo oopperaikkuna/sen puute, ulkonäölle


    Kolmiopeltien “erimittaisuus” ei tuossa kovin hyvin näy, mutta luonnossa ero oli jo aika selkeä


    Maskien ero näkyy aika selvästi kun ovat noinkin lähellä toisiaan, uudemmasta jopa näkee läpi

    #167981

    Tuo maskiverkon muutos näemmä mainitaan tuolla Cats’in Dyane -historiaosuudessa. Kuten myös “kananmunanmuotoinen” vaihdetangon nuppi, toisin kuin uudemmissa joissa on pyöreä. Tuo vanhempi nuppi löytyy myös tästä Wanhuksesta kun sitä nyt osasi etsiä…

    Sitten, tuota tarinaa on ollut wanhempien paremmasta luontoa vastaan taistelusta. Kokeilin huvikseni miten mahtaisi lähteä korin kiinnityspultit irtoamaan, “uudemman” eli -74 vuotisen kanssa katkesi lähes kaikki jo liki pari vuosikymmentä sitten. Tästä wanhasta kun kokeili, niin kolme katkesi, ja kaikki loput pyörivät kuin uutena… Lisäksi monen pultin kanta on edelleen kirkkaasti keltapassivoitu, ei edes pientä patinoitumisen alkua havaittavissa…

    On tosiaan tainnut olla tukevammat myrkyt käytössä vielä 60-luvulla… 🙄

Esillä 10 viestiä, 46 - 55 (kaikkiaan 55)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.