Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka dyane sihahtelee !

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128623

    muuten märkätalvi heitti hiukan lunta turkuunkin. kylmää ei enempää sentään kuin -2 astetta. Käynnistelin aamulla kuljintani, mutta mokoma ei halunnut startannut vaikka oli edellispäivänä luotettavasti tuonut kotiin ilman ylimääräisiä oireita,

    startatessa ei ottanut kaasua vaan ropotteli ja sammui. Aina sammumisen jälkeen kuului voimakas sihinä. Kuin vihaista kärmettä olisi pulloon lykännyt.
    Jostain pääsee ilmaa ulos tai menee sisään? Vai jotain dramaattisempaa venttiilipuolella? Mysteeriksi tämän tuntee siitä että ilmiö näyttää syntyneen yön aikana normaalin tuntuisen ajon jälkeen. Liekö tuo minulle jostain syystä vihainen?

    kylmentynyt ilma tietenkin viittaisi bensakorkin suuntaan ( sai kyllä lukkoöljyt eilen illalla ). en testannut vielä tätä – Ääni kun niin vahvasti tuli moottorin suunnasta. Tämä tuli vasta mieleen…

    Onko visioita helpottamaan työhön tarttumista ulkosalla, parkkipaikalla ettei kevään ensi lämpimiin tarvitsisi jättää remonttia?

    #170872

    Taustalla enempi lyhyttä ajoa, siten ettei moottori ole kunnolla kuumaksi asti päässyt..?

    Voisi hyvinkin olla tukkoon jäätynyt pakoputki, ja se sihinä kertoisi hiljalleen purkautuvasta ilmasta pakoputkessa..?

    Tuskin mitään isompaa vikaa itsekseen yön aikana kuitenkaan syntymään pääsee…

    #170873

    Tuohon pakoputken jäätymisilmiön estoon entisaikaan kun ajettiin talvellakin,, tehtiin takapyörän kohdalle putken alimpaan mutkaan 1 mm reikä josta vesi pääsi tulemaan ulos eikä kertynyt alamutkaan jäätyen sinne sitten.. 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #170874

    Saman tempun teki..sammui ajettuani n. 50m..kyllä vikaa etsin vaikeimman kaavan mukaan mutta syynä oli jäätynyt pensatankin korkki! ?.korkki pois ja vot vot.. 😀

    #170875

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    entisaikaan kun ajettiin talvellakin,, tehtiin takapyörän kohdalle putken alimpaan mutkaan 1 mm reikä josta vesi pääsi tulemaan ulos

    Tämä vedenpoistoreikä on alkuperäisessä pakoputkessa ihan tehtaan tekemänä. Joistakin tarvikepakoputkista se puuttuu ja on siis syytä itse porata.

    #170876

    Pakoputken saa helposti jäätymään umpeen (vaikka reikä olisikin) niin, että käyttää sätkää melko pitkään tyhjäkäynnillä pakkassäällä. Sitten sammuttaakin moottorin ajamatta kulkimella tai antamatta kierroksia koneelle ennen sammuttamista. Kone voi myös omia aikojaan sammua, kun jäätä alkaa muodostumaan eikä pakokaasu pääse etenemään ulkoilmaan.

    Bensatankin korkissakin on tosiaan pieni ilmausreikä ja jos se menee liasta tukkoon, voi tosiaan käydä niinkuin Texwillerille.

    #170877

    @Isoo-Jukka wrote:

    Pakoputken saa helposti jäätymään umpeen (vaikka reikä olisikin) niin, että käyttää sätkää melko pitkään tyhjäkäynnillä pakkassäällä. Sitten sammuttaakin moottorin ajamatta kulkimella tai antamatta kierroksia koneelle ennen sammuttamista. Kone voi myös omia aikojaan sammua, kun jäätä alkaa muodostumaan eikä pakokaasu pääse etenemään ulkoilmaan.

    Bensatankin korkissakin on tosiaan pieni ilmausreikä ja jos se menee liasta tukkoon, voi tosiaan käydä niinkuin Texwillerille.

    Kiitos lämpimien ilmojen, toimii taas. Ääni oli kuin wanhalla tupakkamiehellä aamuisin. Bensakorkki on sen verran väljä – vanha lukollinen ruotsalainen kun on .. ( rosvon ruuvimeisselillään avartamakin..) ettei siitä ollut ilman tiristäjäksi. Oletan syynä olleen lopultakin pakoputken jäätyminen. Ajoin Tiinan tiukkaan ylämäkeen ( huoltsikan rinteeseen ja annoin siinä kaasutellessa valutella putken putipuhtaaksi. Pesin siinä samalla ilmanputsarinkin joten henki kulkee kevyesti taas. Ensi vuoden pakkasia ajatellen asialle pitänee suunnitella jotain.

    #170878

    Minä kun en pussihousu ole niin korjaan/vaihdan takimmaista pakoputkea vain pakuversion malliseksi eli takapyörän eteen vasemmalle päin päättyväksi. Siinä poistuu samalla monta muutakin ongelmaa jäätymisvaaran lisäksi. Eikä mielestäni tule yhtään uutta ongelmaa. Edes ääni ei juuri muutu.

    #170879

    @Wonderi wrote:

    Minä kun en pussihousu ole niin korjaan/vaihdan takimmaista pakoputkea vain pakuversion malliseksi eli takapyörän eteen vasemmalle päin päättyväksi. Siinä poistuu samalla monta muutakin ongelmaa jäätymisvaaran lisäksi. Eikä mielestäni tule yhtään uutta ongelmaa. Edes ääni ei juuri muutu.

    eihän tuo lyhyt pakoputkenpätkä vieras laite ole. Onhan niitä wärkeissä ollut. Pakussa lyhyt putki tahtoi vetää pakokaasuja sisään..miten lie aerodynamiikalla ollut sormensa pelissä?
    Kunhan sellaisen saan käsiini vedän pussihousut jalkaani ja puristan klemmarilla kiinni. Mistä muuten niitä vielä saa ?

    #170880

    Lyhyt putki vähän pakkaa ruostuttamaan ympäristöään siinä mihin myrkkynsä laskee ja on se kokemukseni mukaan hieman änekkäämpi sekä joskus voi haiskahtaakin takaoven kautta.

    Pakuissa sivuputki on käytännön syistä; lastaus tapahtuu auton takaosassa.

    #170881

    . Mistä muuten niitä vielä saa ?
    Auto-Artikkeli..takaputki AK..9 euroa.. 😀

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.