Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Dyanen hinaus ja valmistautumista katsastukseen
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
4.4.2007, 18:26 #123167
Lieneekös foorumilaisilla tuosta kokemusta? Löytyykö -74 tiinasta sopivaa kiinnityskohtaa etupäästä. Auto kun on mökillä useamman vuoden katoksessa seisonut, ja nyt ajattelin kotipihaan kuljettaa ajoonlaittoa varten. Ulkoa en muista, saisiko tangon johonkin kiinni, eikä auto ole aivan lähettyvillä että katsomaan pääsisi. Kiitokset jo etukäteen!
5.4.2007, 05:50 #138719Edessä rungossa on hinauskoukku apukuskinpuolella, jos ei ole alusta lahonnut niin pitäisi kestää hinausta.:D
Onkos nämä sivut tutut?
http://www.hulifer.net/joensuu/Ensi tiistaina meillä on kuukausikokous Siihtalan ABC:llä klo 18-alkaen. Ja 21.4. pidetään korjauslauntai Onttolassa. Tervetuloa!
Lisää infoa tapahtumista tulee lähiaikoina jaoksen sivuille.
T: Joensuun skriba/jakari Janne A.5.4.2007, 09:53 #138720Kiitoksia informaatiosta. Jahka kulkineesta saan jarrut läpikäytyä ja leimat paperiin, pitänee tapaamisissakin poiketa. Joensuun jaos olikin jo tiedossa. Nyt vain järjestelemään hinausta neidille.
5.4.2007, 11:25 #138721Ja tietysti moottorin etukiinnikkeiden pultit tarjoavat toisen hyvän kiinnekohdan. Käytä tarvittaessa pidempiä pultteja. Joku varmaan muistaa pultin kierteenkin ihan ulkomuistista?
5.4.2007, 11:35 #138722Pultti on m10
8)Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂8.4.2007, 06:51 #138723Pihassa on! Hyvin sai hinaustangon hinauslenkkiin kiinni, hieman suuremmat prikat vaan molemmin puolin ja tiina hinaukseen. 30km tuli erittäin nopeaan. Vielä kun sai väliltä uudet polttoaineet tankkiin, niin ei malttanut olla kokeilematta starttausta hinauksesta. Käynnistyihän se, 5 vuoden seisomisesta huolimatta. Nyt vaan jarrujen kimppuun ja autoa leimalle. Olisikohan muita rekisteröintikatsastuksessa huomioon otettavia seikkoja tarkistettavaksi. Pohja ainakin näytti suht siistiltä.
8.4.2007, 09:05 #138724Kyllähän siinä pitää toimia kaikki valot ja jarrut enemmän kuin hyvin, ruostetta ei löytymän saisi, rekisteröintikatsastuksessa kun ei sallita oikeastaan mitään vikoja. Kovin tarkkaa on verrattuna vuosikatsastukseen… Ja tämä siis “oikeiden autojen” kanssa, sätkällä ehkä saa jotain pientä läpi sormien katsottua, muttei sen varaan paljoa laskea kannata..!
Mieluummin käyttää vaikka muutaman päivän enemmän aikaa kunnostukselle kuin olisi suunnitellut kuin käy pariin kertaan näytillä. Myös sellainen yleissiisteys kaikissa paikoissa lämmittää katsastussällien mieltä, vaikkei sen suoranaisesti pitäisikään, mutta se vaan antaa paremman kuvan laitteesta ja sen omistajasta ja parantaa läpimenon varmuutta. Eikä kannata mennä möläyttämään että “keskity sinä vaan niihin teknisen puolen paragraafeihin, minä pidän huolen psykologisesta puolesta”… Myös laitteen kaikista ominaisuuksista kannattaa olla paremmin kuin hyvin perillä niin tulee katsastajalle sellainen mielikuva että oikeasti olet perehtynyt aiheeseen, tämä siis silloin jos sälli kyselee “hankalia”…
Tietysti yhden “ässän hihaan” vois tässä mainita, sillä hetkellä kun setä sinisissä tarttuu etupyörään ja on juuri tarttumaisillaan tutkimaan olkatapin mahdollisia välyksiä, niin silloin häntä kannattaa hämätä esim kysymällä jotain tyyliin “mitäs jos kiinnittäisin takaturvavyöt vaikka näin, onko tälle olemassa jotain estettä” tai jotain muuta perin asiallista. Tämä saattaa saada sällin muistamaan että välykset olisivat tarkastettu-tietysti tätä ei kannata käyttää jos tietää ettei välyksiä ole, mutta joskus tämä auttaa saattaa… Ja jos kuitenkin setä menee välyksiä etsimään ja väittää niitä löytyvän niin sitten tietenkin pitää muistuttaa olkatappirakenteesta ja tapin suunnasta, liittyen välyksien etsintään.
Ei kai tuossa sen kummallisempaa ole, paikat vain kuntoon ja katsastelijalle hymy naamalle. Myös oven sisältä avaamisen neuvominen kuuluu Dyanen katsastusrituaaleihin, liian kauaa ei kannata katsastussetään sisällä pidellä, sellainen hetken ihmettely ulospääsyn suhteen myöskin saattaa sulattaa jäätä tilanteessa..!
Onnea katsastukseen..!!! 8)
9.4.2007, 16:18 #138725Eiköhän tuosta sitten selvitä kunnialla. Yleinen siisteys ainakin jonkinmoinen valtti. Äsken pihalla puunailin, hieman liian viileää vahalle vielä, mutta eiköhän tuota ehtine. Valot ja sähköt muutenkin näyttävät toimivan moitteetta. Jarrujen herkistelyyn pääsee kunhan hieman lämpiää. Ainakaan aiemmissa katsastuksissa ennen seisontaan laittoa ei mitään kummempia ole ollut, joten luottavaisin mielin setä sinisen luo siis…
Puunailun jälkeen ei kiillä vielä, mutta vahaa odotellessa…
9.4.2007, 17:44 #138726Olkatappeihin prässillä rasvaa, se vie pienimmät välykset pois inssisedän mielestä…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]10.4.2007, 10:33 #138727Onpas nätti peli. Mulla on sininen varaosakatto tuohon. 😀
10.4.2007, 16:47 #138728Katto voisi olla uusissa jossakin vaiheessa, kun tahtoo aurinko haurastuttaa mustan nopeaan. Joutunut jo muutamasta kohdin paikkailemaan. Mikä on sinisen katon kunto ja millaista hintaa tuolla pitäisit??
27.4.2007, 18:30 #138729Noniin, edistystä! Yritin töistä ehtiä ajoissa tuonne joensuun katsastustapahtumaan, mutta eipä vain onnistunut. Kävin sitten tarjoamassa kulkinetta kovalaisella, jonne olin jo alkuperäiset kilvetkin tilannut (ennenkuin edes olin kuullut k1:n katsastustapahtumasta).
Hieman voin sanoa että jännitystä oli ilmassa, koskapa en saanut järjestettyä aikaa edes jarrujen läpikäymiseen, vaan ajattelin, että kokeillaan 5 vuotta seissyttä kulkinetta aivan sellaisenaan. Ja mikäpä siinä, eihän nämä vehkeet näköjään seistessä kulu, eikä edes jähmety. Leimat paperiin ja kilvet kulkineeseen. Yksi erittäin tyytyväinen kuljettaja Joensuun seudulle lisää tästä. Seuraavana tavoitteena olisi ehtiä johonkin tapaamiseenkin…27.4.2007, 18:36 #138730@tamartika wrote:
Yksi erittäin tyytyväinen kuljettaja Joensuun seudulle lisää tästä. Seuraavana tavoitteena olisi ehtiä johonkin tapaamiseenkin…
Onnittelut tuoreesta leimasta!!! Tervetuloa muihinkin kuin pelkästään Jojensuun tapahtumiin, rohkein mielin kohti uusia Seikkailuja! Tosin Jojensuun jaoksen järjestämät karjalan Koukerot ovat yksi kesän kohokohtia, loistavasti järjestetty tapahtuma, leppoisat järjestäjät ja kuvankaunis paikka. Ajankohtakin on mitä parhain kesän säitä ajatellen, vaikkakin jokunen vuosi takaperin saimme hurjan myrskyn sinne seuraksemme, mutta siitäkin selvittiin ilman vahinkoja…
Kesäkuun alussa Mikkeliä kohti Hellu-Rallin merkeissä, siitä on hyvä aloittaa. Varmasti saat samaan suuntaan liikkuvia seuraksesi, kun kyselet jaoksen sisällä asioista. Matkakaan sinne pitkä ole ei, ja kovasti siellä on aina riittänyt porukkaa paikalle..!
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.