Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › dyaneprojekti tämäkin
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
26.12.2008, 08:47 #148641
Tarkemmin tuota laturin sisältävää kuvatustakin yritin katsella, näyttäisi sellaiselta missä on säätäjä itsessään. Nyt tässä käy juurikin tuo kuvailemani tilanne, laturi on tyytyväinen olotilaansa moottorin käydessä, virtojen sammuttamisen jälkeen tuolta herätepiuhan kautta sähköä syötetään puolalle ja moottori jatkaa käyntiään…
Kytkentää pitää muuttaa siten että laturi saa herätteen muuta kautta, ei samasta pisteestä kuin puola. Merkkivalon kauttahan se pitäisi tuonne vieläpä tulla..? Siis näissä säätäjällisissä, olettaisin niin. Yleisesti ainakin on siten.
26.12.2008, 09:23 #148642Se oudosti käyttäytyvä (sammumaton) Femsani oli ihan perus-2cv-malli normaalilla ulkopuolisella säätäjällä.
Olen ymmärtänyt, että ainakin esim 652 Visan laturiin (jossa sis.rakennettu säädin) pitää 2cv-käytössä asentaa diodi johonkin piuhaan – magnetointiinko?
26.12.2008, 09:31 #148643http://i88.photobucket.com/albums/k193/Jasun_kuveja/2cv-Dyane/Electronique/2008-05-29-1853-06.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k193/Jasun_kuveja/2cv-Dyane/Electronique/2008-05-29-1850-53.jpg
Tuossa on Visan laturia varten olevan kytköskuviot, noin kun kytkee niin ilman ongelmia selvinnee. Myös mikä tahansa “oikean auton” laturi pitäisi onnistua, kun hieman miettii ja soveltaa tätä ja alkuperäistä kuvatusta…
“Etanafoorumilla” eräs kaveri paini saman asian kanssa, silloin kyseessä oli vain hieman nurinkurisesti ajateltu asia… Lopputuloksena juurikin vastaavasti käyttäytyvä laite, käyntiin avaimesta, sammutus puolanjohdosta…
Ilman lisättyjä diodikytkentöjä ovat kaikki tähän mennessä onnistuneet, olisiko sitten ollut jollain tapaa viallinen yksilö se Femsa..?
26.12.2008, 10:18 #148644Varmasti on joku vika siellä, mutta jännä ilmiö todellakin.
Välitänpä nuo kaaviot engelsmanneille, jotka myös ko. kytkentöjä ovat ihmetelleet. Kiitos.
Kuulemme varmaan Janista, notta millainen laturi hänellä onkaan tai varmaan käyn jossain välissä paikan päälläkin.
27.12.2008, 09:30 #148645ei ole nyt sitten vierailta talliin kerinnytkään mutta autoon on vaihdettu vaihtovirtalatur, koska alkuperäisen latausreleen kohdalla oli liittimet yhdistetty, ei tämä varmaankaan mitään erikoisosaamista vaadi saan kyllä sammumaan kun kekeen vaan miettiä. ei vain ollut ennen sattunut kohdalle.i
27.12.2008, 10:59 #148646Vastaisen varalle tuosta Visan kaaviosta että kuvassa ei näy kunnolla johtojen koodit…
http://i88.photobucket.com/albums/k193/Jasun_kuveja/2cv-Dyane/Electronique/2008-05-29-1850-53.jpg
Piirräppä Jasu yksistään tuo laturin kytkentä??
Siis miten laturi herätetään ja mistä tulee varsinainen mangnetointi virta?
Itselläni on käytössä Visan laturi sisäisellä säätäjällä jonka merkkiä ja tyyppiä en nyt muista,,
mutta se on kytketty mangnetoimaan suoraan virtalukon ja käyntivirran perään ja toimii silti normaalisti..
Bx:n kanssa tutustuin tuohon mangnetointi systeemiin jossa normaali mangnetointi virta tulee merkkivalon läpi
ja mitä ilmeisemmin heräte virta tulee startatessa konetta??
Ehkä joskus joku laittaa “normaalin auton laturin” kulkimeensa niin kytkentä oikein olisi suotavaa?? 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂30.12.2008, 07:45 #148647Niin kiitos Jasu kuveista näillä tämäkin mysteerio varmaan ratkeaa. Ne ovenpahvit tai muovit paikoillaan tosi hyvät.
31.12.2008, 13:03 #148648nyytiset 2/97 on kerrottu tästä ongelmasta 😉
14.1.2009, 09:07 #148649Nyt projekti on viittävaille valmis katsokaa http://www.netikka.net/dyane
14.1.2009, 09:18 #148650Niin ja se latausjuttu Dyane kaipaili vain valoa elämäänsä, tässä tapauksessa latausvalon, sitten toimi.
Seuraavaksi vois yrittää löytää Acadianen rungon, hytin, takaovet, takapuskurin ja jousipöntöt ja rakennella Acadianen.
Tai sitten joku edullinen pakuprojekti, 2cv tai Ami
14.1.2009, 10:34 #148651Varsin nätti peli, nostan hattua!
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]7.4.2009, 18:56 #148652Vielä sai vamistumisen jälkeen raidetangon uusia, nyt ei klappaa. Auto on museoleimassa ja katsastettu.
Seuraavaksi saa siteerata Kaseva yhtyettä sanoin ” mä minne kulkisin tiedä en”
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.