Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Ei heikkohermoisille eikä katsastusmiehille

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 31)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #136396

    Ole hyvä vaan… Hyvät kommentit kuvissa…

    Ja niin, oli se ilmastoinnin kompura mikä ääntä Car-a-mellin akkua ladatessa piti, tai tarkemmin ko. palikan hihnapyörän magneettikytkin… Kompura leikkasi kiinni ilmeisesti ikänsä puolesta (12 vuotta, 545tkm ajettu) ja sitten se kytkin ei siitä enää tykännyt kun moottori yrittää kaikkensa tehdä että kompura pyörisi kompuran ollessa yhtä-puuta-köyttä -yhdistyksen jäsen… Rikkihän se tuollaisesta menee… Kysyessäni Automecasta osan hintaa, siis sitä että pitääkö olla töissäkäyvä ihminen että osaan varaa on, niin lopetettiin hinnan etsintä siihen… Nelinumeroinen summa kyseessä, ei kiinnosta hankkia liki auton arvoista osaa… Kohtahan tulee lumetkin maahan…

    Tämä kesä ollut varsin ihmeellinen, mikään ei tunnu pysyvän kasassa. Tinskua ei hitsaamaan ehtinyt ole jotta sitä katsastaa pystynyt olisi, nelekku levitti vaihteistonsa, Xm muutamasta eri paikasta kesän mittaan poikinut on ja vähän jo talvella/keväälläkin, kolmipyörä jarruitta makoilee pihassa käyntiinlähtöhäiriöstä toivuttuaan… Ja useampi vuosi mennyt käytännössä pelkillä huolloilla..?

    #136397

    Kuten jalppis aikaisemmin tässä viestiketjussa mainitsi, ami8:n rattinivelestä saa hyvän nivelen 2cv:hen. Jos kiinnostaa moinen härväin ja mahdollisesti myös ami8:n ratti/virtalukkoyhdistelmä, niin Siuntiosta löytyy yksi kappale.

    t. amikasi
    0400 952525
    veikko ät neuro.hut.fi

    #136398

    Hyvät kuvat, hyvät kuvatekstit, asiallista meisninkiä!

    Mukavaa että jollain on intoa, sen sijaan että projekti laitettaisiin trailerin kyytiin ja siirrettäisiin perille (niitä on semmoisia isoja ihan autojenkin kuljetukseen tarkoitettuja peräkärryjä – olen kuullut), lähteä väenväkisin tämmöisille tapahtumarikkaille siirtokilpiajeluille.
    Näin saadaan sekä ehostettuja kulkimia (siis toivottavsti lopulta), että ylipäänsä kulkimia kulkemaan (+ huoltotauot bussipysäkeillä) monesti niin kuljinköyhille maanteillemme.

    Tsemppiä projekteille vastoinkäymisistä huolimatta 🙂

    #136399

    Caramellistä nostettiin eilen kori rungon päältä. Surullinen totuus on, että kierohan se runko on. Missä vaiheessa nitkahdus on tapahtunut jää mysteerioksi, sillä runko näyttää etuakselin kulmavirhettä lukuun ottamatta asiallisesti korjatulta. Ulkoista ruostetta ei ole muutamaa pintaruostefläkkiä enempää. Viikonloppuna tiedän sisäisestä tilanteesta kun saan lainaksi sellaisen …ööö… skoopin jolla pääsee tiiraamaan rungon sisälle.
    Lisäksi tuli eilen kasvatettua tavaratilaa poistamalla hirvittävän määrän styroxia kopin seinistä ja katosta. Oli kiinnitetty tukevasti puulistojen ja puristelevyn kanssa MESSINKIRUUVEILLA KATON LÄPI! On kolmisenkymmentä pikkureikää paikattavaksi…
    Auto tulee kevenemään todennäköisesti vähintään kymmenellä kilolla kun kaavin ruosteenestotöfnät pois. Oikeastaan vähän sääli, sillä uskomattoman hyvää tavaraa tuossa on käytetty. Siellä missä ainetta on ollut, ei ole ruosteesta jälkeäkään. Valitettavasti korin osalta on jäänyt strategiset paikat suojaamatta. 🙁
    Kameraa ei ollut eilen matkassa, mutta korjaan tilanteen seuraavalla kerralla.

    #136400

    @miki wrote:

    Viikonloppuna tiedän sisäisestä tilanteesta kun saan lainaksi sellaisen …ööö… skoopin jolla pääsee tiiraamaan rungon sisälle.

    Tarkoittanet endoskooppia..? Lentokonekorjaamolla sellaisella kurkisteltiin runkopalkkeihin yms hankalasti tarkisteltaviin paikkoihin. Käyttivät siellä laitteesta nimeä “pil**kiikari”… 😳

    Mutta tuo rungonkieroksikorjailu. Jos se muuten tukeva ja muodossaan on, lukuunottamatta akseliputken asentoa, voisiko tätä ajatella aiemmin mainitun nivelen kanssa käytettäväksi..? Tai sitten korjata akseliputken asento oikeaksi…

    #136401

    @Jasu wrote:

    voisiko tätä ajatella aiemmin mainitun nivelen kanssa käytettäväksi..? Tai sitten korjata akseliputken asento oikeaksi…

    Juuri niin ajattelin. Olikos sulla niitä niveliä ja ehkä ehjä rattiakseli josta saisi sen kiristävän osan? Voitaisiin siinä nelkun laatikonvaihdon ja syömisen välissä vähän harrastaa hitsausta 🙄 .

    #136402

    Löytyy nivel, sellainen mikä matopyörään käy sujuvasti. Peräisin joko AMI8 tai AMI Super -mallista. Sellainen kaksinivelinen malli, toisen nivelen luovutan tähän projektiin, toinen jää omaan käyttööni… Toimitus kunhan sen jossain vaiheessa löydän, tallin siivous sotkee varastokirjanpitoa, kuten myös “varhaisdementia”…

    Hyvä siitä vielä tulee…

    #136403

    Syy rattiputken hieman erikoiseen kulmaan löytyi… Runko on joskus korjattu hyvinkin tukevasti, mutta vääristä paikoista. Alasaumaa myötäilemään oli hitsattu lattarauta, mutta se ei tarjoa trampoliinia parempaa tukea pituussunnassa. Yläpuolella ei käytännössä mitään, ja akselipulttien läpivientikappaleita (eivät näy kuvissa…) ei edes ollut hitsattu kiinni. Näin ollen rattiputki on epätoivoisesti yksin yrittänyt pitää systeemiä kasassa. Rungon kylki on akselin kohdalta melko ryppyinen.
    Tästä ei ole muutenkaan edes aihioksi, koska koko runko näyttää taipuneelta keskeltä, eikä oikein mikään ole linjassa. Lisäksi nuo sinällään tukevat, runkoon kiinni hitsatut apurungot vaatisivat lattiapeltien muokkaamista.
    Haen ensi viikonloppuna yhden wanhusrungon jonka ainakin toivon olevan ryhdissään. Eihän ero AZUn runkoon ole kuin pidemmät taka-aisat, eihän?
    Tai jos jollakin olisi kunnollista runkoa josta voisi tarjota rahaa…?
    Tuossa vähän kuvanäytteitä:


    #136404

    Tuota runkoa nopeasti vilkaistessa näytti siltä, kuten kuviakin tuijottaessa, että on tainnut tulla kiire saada Paku kasaan… Tai sitten runkoa on korjattu “vailla täyttä ymmärrystä”..?

    Tuo selittäisi myös sen mitättömän tilan vaihteiston takakiinnikkeen ja rintapellin välissä…

    Tämä runko on sellainen ärsyttävä tapaus, periaatteessa hyvä mutta käytännössä hyvin huono. Ei pehmeä, mutta poissa muodostaan…

    Ja niin, pikkuPakun ja Berlinen rungoissa ei muuta eroa tietääkseni ole kuin rungon taka-aisojen pituus.

    #136405

    Apurungolla tarkoittanet lattiapeltien alle asettuvia tukia. Vanhuksessa ne on hitsattu runkoon, siis osa runkoa. Uudemmissa malleissa (1970?->) vastaavat tuet ovat osa lattiapeltiä.

    #136406

    @amikutoseeni wrote:

    Apurungolla tarkoittanet lattiapeltien alle asettuvia tukia. Vanhuksessa ne on hitsattu runkoon, siis osa runkoa. Uudemmissa malleissa (1970?->) vastaavat tuet ovat osa lattiapeltiä.

    Kiitos tiedoista. Olen vielä täysi märkäkorva wanhusasioissa. Mutta ei kait ne apurungot sentäää tuollaiset siivet ole kun noissa kuvissa 😯 ? Kovin karkean näköistä jälkeä. Olisiko jollakin kuvaa muokkaamattomasta wanhuksen rungosta? Näkisin millainen se on alun perin ollut…

    #136407

    @miki wrote:

    Kovin karkean näköistä jälkeä. Olisiko jollakin kuvaa muokkaamattomasta wanhuksen rungosta? Näkisin millainen se on alun perin ollut…

    Vastaan itselleni… Tuolla on hyviä ja ennen kaikkea uskoa luovia kuvia 😀
    http://www.cats-citroen.net/citroen_museum/azu_55/index.html

    Tuolla muuten näkyy joissakin kuvissa sekä superi että AZU. Ei voi tuo J.Cats olla kovin terve mies :mrgreen:

    #136408

    @miki wrote:

    http://www.cats-citroen.net/citroen_museum/azu_55/index.html

    Tuolla muuten näkyy joissakin kuvissa sekä superi että AZU. Ei voi tuo J.Cats olla kovin terve mies :mrgreen:

    Pitäisiköhän kysyä Herra Catsilta hänen käyttämäänsä lääkitystä..? Näyttäisi ainakin vaikutus olevan kovin vastaavantyyppistä kuin Mikillä… 😆

    Mutta mihinkäs sarjaan, näin “terveyden” osalta, pitäisi laillaa hemmo, jolla löytyy kutostettu AZU ja Super AZU..?

    Tai sitten sellainen hörhö joka jotain tietoa ja dokumenttia tähän ensinmainittuun toimitti ja hääräsi jälkimmäisen projektin kimpussa..?

    Vai pitäisikö sellasisilta enemmän kysellä näitä valkotakkisten kanssa käytävien keskustelujen tarvetta, ketkä tällaisia ymmärrä ei..?

    No, näissä Super-asioissa onneksi ollaan oltu jossain määrin terveellä pohjalla, sentään vähäinen järjenhiven mukana ollut on. Ja vaikka kuinka kehutaan Superia sen suorituskyvyn mukaan, niin nykyiset “kauppakassitojolootat” sisältävät lähes vastaavan suorituskyvyn… Mutta silti, kivoja nämä superit on, siitä ajatuksesta mihinkään pääse en. Hyvä että tällaisiakin teillämme liikkuu. Mikään helppo bolt-on projekti kun tällainen missään tapauksessa ole ei, ellei sitten hakisi jostain esim. julmalta sakemannilta “oikeata” Ami Superia johon korin täällä vaihtaisi..?

    Ohops 😯 eihän tämä vuodatus tähän topicciin kuulu…

    #136409

    Kuvia katsellessa tuli mieleen notta voi ollakin parempi että kuljetan näitä myös jatkossakin vain trailerilla niinkuin olin ko. tapauksessakin tehnyt!
    Hannuhan ajoi tuolla ainakin Kaennuun Blues-retken, ainakin…
    Mulla ois yx AK:n runko isoilla pöntöillä, ehkä jopa möinnis, ja halavalla tietty, ja uudet lattiapellit niillä kohoumilla jos kiinnostaa.

    t: Pertsa

    #136410

    @kontio pertti wrote:

    Kuvia katsellessa tuli mieleen notta voi ollakin parempi että kuljetan näitä myös jatkossakin vain trailerilla

    Tai sitten harrastaa tätä elämysmatkailua..?

    Ei vaan, kyllä se traileri on joskus ihan paikallaan…

    Tuossa rungossa oli paljon “hämääviä” juttuja, keulan peltien loistava sopivuus, peltien kovuus ja tehokkaan oloinen ruostesuojaus… Eipä vaan arvannut että jossain kohtaa oli hitsailu kovin keskeneräiseksi jäänyt…

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 31)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.