Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Ei käy kunnolla

Esillä 7 viestiä, 16 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #279370

    Täällä myös samantyyppistä ongelmaa……kone lämpimänä, kun pysähtyy esim. liikennevaloihin, niin hetken kuluttua tyhjäkäynti putoaa tosi alas ja kun sitten koettaa lähteä, niin melkein sammuu ja tusauttaa toisinaan pakarissa. Ei auta vaikka nostin tyhjäkäyntiä.Ilmiö on oudon sattumanvarainen….toisinaan pysyy tyhjäkäynti pikäänkin ja toisinaan putoaa jo muutaman sekunnin päästä. Ryyppy ei myöskään nosta kiertoksia, kun on pudonnut alas, vaan meinaa myös hyytyä.Voiko väljä kaasuläpän akseli aiheuttaa tuon?……

    #279372

    …ja siis muuten pelittää hyvin ja kulkee maantiellä moitteetta…..

    #279379

    Kyllä tuo kaasuttajan väljältä akselilta vaikuttaa. Kokeileppa tyhjäkäynnillä kammeta akselia kaikkiin ilmansuuntiin vaikka kaasutangon puolelta. Jos ilmiö toistuu on vika siinä. Myöskin voi suihkuttaa vaikka voiteluspreytä tai vaikka vettä akselin juureen, jos akseli on tiivis ei vaikutusta.
    Halpa tapa korjata vika kesäksi-kahdeksi on ostaa biltemasta O-rengas sarja muutamalla eurolla. Siinä on montaa eri kokoa olevaa O-rengasta
    aina 10 kpl lokerossa. Yksi koko käy nihkeästi alkuperäisen muovisen ”V-renkaan” tilalle. Tuolla tavalla tiivistetyllä akselilla olen ajanut rättärillä vaihtelevasti 20-30 000km. Kun pidät rasian tallella voi korjata sen uudestaan neljä kertaa.

    #279381

    😀…….onpa fiksu korjaustapa. Saako ne paikalleen irroittamatta akselia?….ja kaasuläppää?

    #279383

    Onnistuu paikallaan. Kaasuvivun puolella on mutteri akselin päässä jonka avauksen jälkeen pääsee siihen V-tiivisteeseen käsiksi, sama toiselle puolella, lukitus auki akselin päästä ja tiivisteen vaihtoon. Älä laita liian suurta O-rengasta väkisin pikkumeisselillä sinne tilalle, joutuu vaan laittamaan kaasun palautusjouseen liikaa voimaa; jalka väsyy matka-ajossa. Sellainen sopivan nihkeä riittää. Kokeile ja opi tuntuma.

    #279391

    Mikä kaasari? Jos neulaventtiili vuotaa saattaa kaasarissa bensanpinta nousta tyhjäkäynnillä ja käynti muuttuu. Ajossa kulutusta on enemmän, jolloin pieni vuoto ei haittaa. Kohon kielekkeeseen on voinut neulaventtiili kuluttaa kolon, josta johtuen neula kääntyy vinoon eikä venttiili sulkeudu kunnolla. Jos on kaksikurkkuinen kaasari, niin saattaa jompi kumpi kohoista ottaa kohokammion reunaan, jolloin neulaventtiili ei sulkeudu kunnolla.

    #279413

    Yksikurkkuinen kai solex 34
    Täytyy tutkia hommaa….hankalaa kun voi olla monta syytä….
    Kuvassa samannäköinen…

Esillä 7 viestiä, 16 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.