Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Ei starttaa lämpimänä
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
27.7.2011, 04:52 #126888
Olisiko vinkkejä, mistä aloittaa tutkiminen ja korjaaminen. Kyseessä siis ongelma, että kylmänä starttaa hienosti yhdellä napinpainalluksella. Mutta sitten, kun kone on lämmin (esim kun on puolisen tuntia ajellut vaikka maitokauppaan), niin eipä enää starttaakaan – ei edes lupaa.
27.7.2011, 05:43 #162413Tarkoitat varmaan että ei lähde kuumana käyntiin, jos näin on niin koita startata kaasu pohjassa
mutta älä pumppaa..pitäis lähteä.27.7.2011, 07:23 #162414Varsinkin näillä hellekeleillä tahtoo käydä niin, että pakosarjan kuumuus höyrystää bensat kaasuttimesta, ja pakosarjan vieressä sijaitseva bensapumppu ei pääse sekään kovin helpolla urakastaan, joten piiitkä startti kaasu pohjassa on toisinaan tarpeen.
Mutta jos tuo kuumakäynnistysohje ei tuota tulosta, saattaa vika olla ikääntyneessä puolassa. Viime kesänä kävi kahden kulkimen kanssa niin, että puolasta oli vuotanut eristeenä ja jäähdytysaineena toiminut öljy ulos ja ei sitten millään käymään kuumana. Puolista löytyi tarkkaan katsomalla selviä hiushalkeamia, joista öljyt karkasivat pihalle. Jäähdyttyään sitten taas toimi, mutta kuumana menee jonkinlaiseen oikosulkuun, eikä anna enää riittävästi tehoa sytytystapahtumaan. Kokeilepa onko puolan alapinta kostea öljystä. Ilmeisesti nuo keski-iän ohittaneet puolat alkavat tulla tiensä päähän. Kannattaa osta sovinnolla uusi, maksaa noin 50 euroa.
27.7.2011, 07:54 #162415Puolaa ehdottaisin vaihdettavaksi, samalla tulpanjohdot.
Hausjärvi / Hy-Ri
27.7.2011, 11:06 #162416Tai sitten vanha klassikko, venttiilit kantaa kuumana. Eli tarkista välykset.
Toisin omakaan kuljin ei ole koskaan lähtenyt kuumana käyntiin kuin kaasu pohjassa, vaikka mainitut kohdat on tarkistettu moneen kertaan.28.7.2011, 00:36 #162417Ei kai sen “kuulukaan” käynnistyä kuumana muuten kuin kaasu pohjassa.
Tuoreemmankin puolan voi saada voimattomaksi myös pitämällä virtaa päällä moottori sammutettuna jos kipinä sattuu kohdalle. Tämän opittuani (kantapään kautta) muutin radion kytkentää niin että musiikki soi ilman sytytysvirtaakin…
28.7.2011, 05:21 #162418kiitos arvokkaista vinkeistä. Mistähän saisi ostettua uuden puolan ja tulpanjohdot?
28.7.2011, 05:33 #162419Sitroselta ja Autoartikkelista kannattaa kysellä.Googleta vaikka sitronen.ja sitten valitset varaosat.
On ainakin mulle toiminut hyvin.28.7.2011, 07:56 #162420Sitroselta tulee mukavasti, pienemmät paketit suoraan postilaatikkoon. Lähes kaikki mitä olen tarvinnut on löytynyt Sitroselta.
Hausjärvi / Hy-Ri
28.7.2011, 16:22 #162421Venttilien välykset kannattaa nyt ainakin ensimmäisenä tarkastaa. Useamman kerran olen törmännyt kuumana kantaviin venttileihin.
29.7.2011, 20:28 #162422Tilasin puolan ja tulpanjohdot, jos ei niillä tokene niin sitten alkaa venttiilien ropaaminen.
29.7.2011, 21:26 #162423No venttiilien säädöt kannattaa tehdä heti muutenkin vaikka mitään häiriökäytöstä ei esiintyisikään… 💡
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Venttiiliv%C3%A4lysten_s%C3%A4%C3%A4t%C3%B6Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂5.8.2011, 20:47 #162424Puola sekä johdot vaihdettu nyt upouusiin ja kuumana starttaamattomuus on historiaa. Kiitos kaikille!
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.