Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka En ole harjoitellut vielä tarpeeksi

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 16 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #166192

    @Akaile wrote:

    AK-65: Sehän tässä onkin, että kun jo kaksmukinen koettelee, kun en ole nelimukisenkaan kanssa selvinnyt vielä yhtäkään kevättä ilman koneen nostelua. 2010 vaihteisto, 2011 kytkinremontti, 2012 etuakselisto ja vaihteisto…Toki omaa halukkuutta muuttaa asioita, mutta kyllä tämä alkaa jo vähän naurattamaan

    Mutta onneksi sitä nelimukista ei tarvitse kokonaan poistaa sieltä nokalta saadakseen vaihdettua sen laatikon. Talvella kävin kaverin navetanvintillä irroittamassa oman projektin loodan ja jätin moottorin siihen rungon etupalkin päälle.

    #166193

    Haarukka oli melkoisen ehtoopuolella, siitä myöhemmin lisää. Kävin “koeajolenkillä” jyväskylässä ja sinnehän se sippas valoihin kivasti. Ei lähtenyt käyntiin vaikka kuinka starttasi. Pelti auki ja kas, kaasari kuin suihkulähde! Bensapinta 21, mutta silminnähden käytännössä jotain aivan muuta. Laskin 25mm ja sillä päässee huomiseen asti, eli neulaventtiilin metsästystä tiedossa. 😥

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #166194

    Ei kai se neulaventtiili noin yht´äkkiä ala vuotamaan? Noin äkkinäinen vuotaminen saattaa johtua siitä, että siihen lipareeseen, joka neulaventtiiliä käyttää on kulunut kolo. Normaalisti venttiilin neula aina vähän luistaa tuota liparetta vasten, mutta jos on kulunut, niin ei luista kunnolla ja saattaa vääntää neulaa vinoon, jolloin se ei sulkeudu kunnolla. Toinen syy voi olla, että koho ottaa kiinni kohokammion sivuihin.

    #166195

    Lipare oli ihan kunnossa. Ja mitä tulee tuohon, “eikai se nyt ihan yhtäkkiä voi mennä” niin tämän menneen kuukauden teemaksi tuo kysymys sopisi hyvin 😆 Ei ollut vastaavaa neulaventtiiliä takataskussa, joten vaihdoin koko kannen kohoineen kaikkineen. B-p 21mm ja taas tultiin 300km, että heilahti..mitä nyt Lahdessa meni vielä tyhjäkäyntisuutin tukkoon…pientähän tämä.

    Lauantain harjoituksista lisää kuvia: viewtopic.php?f=10&t=7406

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #166196

    Viime sunnuntaina läksimme Rättärit suviyössä-tapahtumasta ja tuolloin Tiina jaksoi vaivoin pyöräyttää kaksi kierrosta, jolla sitten räjähti käyntiin. Se olikin sitten viimeinen startti puoleentuhanteenkilometriin..kuuntelin jo edellisenä perjantaina, että ompa laiska akku, näinkö tässä käy.. Nooh, kuluneen viikon kuljin töissä mennen tullen mäkistarttien voimalla, sillä tiesin juhannuksenviettopaikassa akun odottavan. Eilen iltapuhteina sen sitten vaihdoin, mutta eipä startannutkaan! 😆 Eli kytkinhaarukan hajoamisesta kiusaantunut startti täsmähajosi akun kanssa! On tämä uskomaton kesä ollut. Paljastakaa minulle se noita, joka Tiinani on kironnut, haluan oppia saman loitsun!? 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #166197

    Täytyy sanoa, ettet välttämättä ole ainoa jolle noita murheit kasaantuu. Itse kun sain pakun kilpiin niin vajaa viikko ja painelaakeri alkoi ulvoa. Sitten vajaa pariviikkoa ja startti sanoi työsopimuksen irti. No eilen sitten kun Vääksystä olin kotiin lähtemässä suomasin kuskinpuoleisen pakosarjan vuotavan. Kotiin ja vaatteiden vaihto ja kevyt ilta jumppaus. Tekniikka nokalta pois ja painelaakerin vaihto ja samalla pakosarjan hitsaus ja takaisin nokalle ja koeajolle. Koko hommaan meni aikaa 3,5 tuntia. Moottorin nostin kyllä jokseenkin helpottaa tuota geesun tekniikan pois ottoa ja takaisin pistämistä.

    #166198

    Akun ja startin kun sain vaihdettua niin sitten alkoikin kadonneiden jarruvalojen metsästys. Eikä ollutkaan ihan tavalliset oireet 😀 Kun painoi jarrua niin vilkun merkkivalo välkkyi nopeasti. Kun jarrutti ja vilkutti niin ainoastaan silloin vilkun merkkivalo toimi normaalisti. Sisävalo ja pissapoikakin oli mykkä. Jarruvalot eivät siis palaneet minkäänlaisella yhdistelmällä. Tarkastin sulakkeet, kaikki ehjiä. Purin Tiinan mittarikotelointia, eli se valokatkaisijoiden ympärysmuovi ja sitten kurkistin peräkonttiin kaikkien rojujen alle. Ei mitään vikaa johdotuksissa. Siinä vaiheessa rupesi jo hymyilyttämään ja jätin kulkimen miettimään, kun muut ottivat juhannuspirtelöä. Aamulla marssin sulakerasialle aikeena käydä yksitellen sulakkeet läpi. Tökkäsin yhtä sulaketta, pieni kipinä JA KAS kaikki toimii 😀 Tässä on vilkunrele sitä mallia, joka haluaa kaksi plussaa merkkivalolleen ja toisen plussan uupuessa virta kulki noinkin hienosti.

    Jotain hyvääkin tällä rintamalla, eli ei ole vielä koskaan ollut tässä kulkimessa noin pirteää starttia ja akkukin tuntuu pelaavan hienosti. Samalla tuli korjattua vielä varastarttikin, joten josko kuljin ymmärtäisi olla kenkkuilematta tuolla rintamalla. Tuntuu aika juhlalliselta starttailla viikon työntämisen jälkeen 😀 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 7 viestiä, 16 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.