Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Ennakonsäätöä

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127733

    Tämä alkaa tuntua jo aivan ylivoimaiselle. Kuljin on ollut projektina koko kevään, eikä pörähdystäkään AMI8 koneesta kuulu. Vaikeuksia on joka kohdassa, eikä mene kuin Strömsössä päin.

    Mulla on korjausopas (Teemu Eerola/1977) enkä saa ohjeista tolkkua. Sytytyshetken tarkistamiseksi on moottoreiden vasemmassa rungon pystyosassa (johon vaihteisto kiinnittyy) reikä, johon sopii 6 mm tappi. Sytytyshetki on oikea silloin, kun lampun juuri syttyessä tappi osuu vauhtipyörässä olevaan poraukseen (syvennykseen). Tämän jälkeen tarkistetaan vielä toisenkin sylinterin sytytyksen ajoitus, pyörittämällä vauhtipyörää edelleen Näin sanantarkka lainaus.

    Mitään 6 mm reikää en vasemmalta löydä (en AMI koneesta enkä vanhasta nelkustakaan). Vauhtipyörästä tuo poraus kyllä löytyy.
    Taitaa olla, että jätän Eerolan ohjeet omaan arvoonsa, ja kokeilisin tätä:

    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Sytytyksen_s%C3%A4%C3%A4t%C3%B6″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Mutta en ymmärrä tätäkään. Missä kohtaa on se moottorin kiinnike, mihin maalataan merkki?

    Stroboa olisi kiva käyttää, mutta se on koneen käymättömyyden takia se ei vaan onnistu

    #166671

    Soita nol4sataa 5ysi5 6kaksseittemän niin yritän etäneuvoa..

    #166672

    Löytyikö sätkään käynti?

    #166673

    ÖÖ. . . kyllä se reikä siellä pitäisi olla, kuljettajan paikalta katsottuna vasemmassa yläkorvassa.
    Edestäpäin, josta korjaustoimintaa yleensä harjoitetaan, on aukko tietenkin oikean käden puolella.

    Merkin olen laittanut vauhtipyörään siten, että se on sytytyshetkellä linjassa (eestäpäin) vasemman moottorinkorvan reunan kanssa.
    Se puoli kun on paremmin näkyvillä.

    #166674

    Kiitos kaikille avusta. Reikä löytyi, ja ennakko on nyt lampulla tsekattu kohdalleen. Yksi ongelma vähemmän taas.

    Eipä tuo silti käynnisty. Taitaa olla aika monta muuta vikaa päällekkäin. Bensapumppu antaa polttoainetta miten huvittaa. Sen lisäksi kaasarin toiminta on mitä on. Toisiokurkku (missä on ryyppyläppä) antaa bensaa lorottamalla, ei suihkuna. Ryyppy päällä suorastaan roiskii bensaa.
    Alkaa olla aika luovuttaa, ja ostaa kaikki uutta. Pumppu ja kaasari.

    #166675

    Tuntee piston syömmessään hän, kun nyt tajusi mistä kone on lähtoisin… Taidan olla syypää noihin murheisiin. Menin myymään koneen, josta en tiennyt mitään. Mutta muistaakseni kerroin tietämättömyyteni rehellisesti 😉

    Kuten yv:llä jo viestinkin, niin ostan koneen takaisin ja tutkin paremmalla ajalla.

    #166676

    Uusi bensapumppu, alkuperäinen (artikkeli, sitronen) tai sähköinen (esim. Motonet) kustantaa 20-25€ ja kaasariin saa korjaussarjoja. Kuluvia osia ovatten… 😯 .

    #166677

    @Jalppis wrote:

    Uusi bensapumppu, alkuperäinen (artikkeli, sitronen) tai sähköinen (esim. Motonet) kustantaa 20-25€ ja kaasariin saa korjaussarjoja 😯 .

    Viimeisimmän käsitykseni mukaan, pyttyjen välillä on melko suuri puristuspaine-ero… Tutkitaan, jahka kones palautuu talliini.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.