Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Ensimmäinen vika 2cv -72
- Tämä aihe sisältää 10 vastaukset, 9 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 2.8.2018 at 19:12 Janne Karppanen toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
22.4.2018, 20:18 #252094
2cv6 1972 eka vika vai ominaisuus kun en tiedä kysykin teiltä. Polttoaineen saanti ongelma, letkut vaihdettu pumppukin vaihdettu mutta ei vain käy kuin tyhjäkäynnillä satunnaisesti? Vapaalla polttoaineen pudotuksella toimii kuten pitääkin. Olen vaihtanut pumpun, polttoaine letkut suodattimen. Polttoaine säiliökin saa ilmaa? Polttoaineen imu säiliöstä vikanako? Muovi säiliö ei lommolla sisäänpäin, POLTTOAINETTA tankissa 15 litraa.Vappu lähestyy keksintö maantielle .Mikäköhän keksintöä vaivaa
22.4.2018, 20:55 #252096Jatkoa ko asiaan , vanhanliiton miehenä vierastan sähköpumppuja mutta jos tuo Motonetin 12v sähköpumppu halpakuin mikä kehtaanko laittaa onko joku ostanut ja laittanut? Muu toimiva s.pumppu?
22.4.2018, 21:14 #252097Itse vierastaisin sähköpumppua sen takia että kolari tilanteessa se jää pumppailemaan polttoainetta sinne romujen sekaan.
En ole uudempien autojen tekniikkaan perehtynyt, mutta ainakin Xsarassa tuo on hoidettu niin että etujousen kiinnityspistessä on inertiakytkin mikä katkaisee virrat jos kyseinen kohta kallistuu vinoon (eli jos eturengas on siirtynyt taaksepäin.)Polttoainepumpun toiminta on helppo todeta kun irroittaa kaasarille tulevan letkun ja pyörittää konetta startilla.
Ja irrallaan olevaa voi testata käyttövivusta vääntämällä kun on imupuolella letku neste astiassa.23.4.2018, 00:02 #252098Joskus jää huomaamatta että siinä kaasuttimen letkuliitännässäkin on suodatin joka voi tukkeentua..
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂23.4.2018, 12:41 #252113Moi.
Oletko katsonut tankin sisällä olevan imuputken kunnon? Putken päässä on siivilä mikä voi olla hyvinkin tukossa.Tomi.
23.4.2018, 13:19 #252114Tankin pään ja bensapumpun ongelmat saa poissuljettua syöttämällä letkulla bensaa suoraan varakanisterista. Jos silloinkaan ei käy niin kaasari auki ja kaikki suuttimet käteen ja aukipuhaltelu. Bensan pinta kohdalleen ja kiihdytyspumpun ruiskauksen tarkastus. Jos näillä ei ala ottamaan kierroksia niin sitten vika on sytytyspuolella.
Yleisohjeena: älkää korjatko montaa vikaa kerrallaan, vaan käykää järjestelmällisesti asioita läpi. Näin toimii lääkärinkin erotusdiagnostiikka…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]24.4.2018, 11:20 #252131Hei
Omassa kulkimessa bensansaanti vaiva johtui tankin sisältä tulevan metalliputken ja muoviputken liitoksessa olevassa kumiletkussa,oli haurastunut sai ilmaa.24.4.2018, 19:54 #252142Minulla 2CV oireili niin, että tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla kulki hyvin, mutta kun painoi enemmän kaasua, hetken päästä käynti meni katkonaiseksi. Syy löytyi pumpulle johtavan bensaletkun haurastumisesta: pumppu imi ilmaa polttoaineen sekaan. Kevyeen käyntiin bensa riitti, mutta ei kovempaan ajoon.
Uusikin pumppu voi olla viallinen. Kun ottaa bensaletkun irti kaasarista ja pyörittää moottoria startilla, bensaa pitäisi ruikkia ihan kunnolla.
30.4.2018, 15:41 #252281Teille Kaikille Vappua . Ensimmäinen vika oli 5 senttimetrimittainen. 2015v vaihdoin uuden polttoaine vastuksen tankkiin ,sen mukana tullut 5 cm polttoaineletkun pätkä joka oli kumista saumaputkea oli halki koko matkaltaan, ei ihme jos ei polttoainetta saanut. Nyt keksintö toimii ja ei kun Vappu ajelulle. viesti ketjun saisi poistaa ken osaa
4.5.2018, 11:15 #252495Koeta paineilmalla puhaltaa vasten virtaussuuntaa. Silloin voi tukos irrota. Se voi hyvinkin olla tankin sisällä imuputken suulla ja mennä myöhemmin tukkoon uudestaan.
Kerran itselläni oli bensaletku mennyt kurttuun jyrkässä kurvissa, jonka se tekee taka-akseliston kohdilla.
2.8.2018, 19:12 #254289Omassa kulkineessani oli 10 v seisonnan jäljiltä tankin imuputken alapää täynnä ruostemössöä, mikä ei poistunut paineilmallakaan.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.