Tuossa muutama vuosi sitten tuli ajankohtaiseksi tutustua mitä mahtaa löytyä muovin alta. Tähän oli suurena syynä erään ajoreissun jälkeen huomattuani, että takarenkaat olivat uponneet liikaa lokasuojan sisään. Päälisin puolin tarkasteltuna huomasin rungon antaneen periksi taka-akseliston kummaltakin puolelta.
Purku osottautui jokseenkin haasteelliseksi, kun ruostuneita ruuveja ei voi lämmittää eikä hioa pois. Muutaman purkupäivän jälkeen alkoi rungon kasaus ja tämän jälkeen takaosan putkikehikon valmistus. Alkuperäinen kun sattui olemaan jo jokseenkin huonona. Rautakaupasta alle satasella putkija, profiilia ja kulma lattoja ja eikun liimailemaan. Onneksi alkuperäinen oli vielä senverran hyvänä, että siitä mitat sai. Pariviikkoa tallissa vietettyäni niin oli putkikehikko valmis maalattavaksi.
Putkikehikko ruosteen esto maalattuna
Vanha putkikehikko ja kylkimuovien alle tulevat vahvikkeet
Tekniikka ja keulan putket paikallaan.