Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › Eräskin Paku
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
4.9.2012, 12:43 #161686
Eka koeajo rempatulla loodalla suoritettu (400m). Oli kiva ajaa kun ei tuota kiljuntaa kuulunut tuolta loodasta. Sitten olisi vielä niitä pieniä juttuja jotta liikenteensekaan viitsii lähteä, eli jarrujen ilmaus, valopukki, puskuri/kilpi loksut jo kenepelti
Samalla tuli vaihdettua toinen kytkin levy, jonka kesällä käsiini sain. Tämä siitäsyystä, notta tässä oli kireämmät boorit akseliin nähden, kuin viime syksynä motonetistä ostetussa vastaavassa.
Ja jos tuolle ei ensi syksyyn asti pääse ilman remonttia, niin sitten täytynee jo mietiskellä uusia ratkaisuja tuon tekniikan sijoitteluun, mutta toistaiseksi näillä mennään mitä käsiin annettu on.
4.9.2012, 15:17 #161687No niin. Pidempi koe ajo suoritettu. Mutta mikäpä pitää mielen virkeämpänä kuin, että saa nostaa tuon kyseisen tekniikan uudestaan pois nokalta. Se paha ääni mikä siinä oli kyllä hävisi, mutta takaisin asentaessa tuli sitten tölmäistyä loodan takapäätä ja siellä akselin pää osuu nyt siihen koppaan. Sitten liiallinen öljyn täyttö ja seurauksena luistava kytkin ja liukkaat etujarrut. No ei muutakuin askartelemaan.
16.1.2013, 11:22 #161688Tuossa syksyllä kun tein looda remppa pakuun, niin tuli purettua kaksi muutakin GS mallista loodaa elintenluovutus mielessä. Loodat ovat edelleen pöydällä avoimina ja jossain kohtaa muistui erään harrastajan kommentin asiasta GS ja Visan lootien risteyttäminen. Hallussani oleva GS 4 vaihteinen looda on mallia tiheä kuin myös nokalla oleva 5v looda.
No tuli purettua molemmista loodista vaihde rattaat laskutoimituksien jälkeen ja sen jälkeen kasattua se visan laatikko Geesun rattailla. Tämän jälkeen uutta mittailua ja laskentaa ja ilokseni tuli huomattua, että pidempi laatikkohan siitä tuli. Olisikohan se kokonaisvälitys jänyt johonkin 4 kierrosta ja 15-20 min päälle. Nähtäväksi jää minkälaisella askilla sitä ensikesä aloitetaan.
16.1.2013, 14:20 #161689Siis heetkone hetkone, lukija ei jummarra: onko kyse nyt nelivaihteisen välitysten jatkamisesta vai viisveen?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]17.1.2013, 13:27 #161690Nelilovinen tiheä geesun looda.
17.1.2013, 14:25 #161691Ok. Ei se nelilovinenkaan huono vaihtoehto ole, varsinkaan jatketuilla välityksillä. Päinvastoin, ehkä jopa varmatoimisempi. Vakio loppupään nelilovinenkin ottaa nippanappa markka kuuskymmentä vauhtia, joten kyllä silläkin kerkiää 8)
Mutta on kyllä harvinainen viisilovinen osunut sulle, sillä se on käsittääkseni X3 loota. Pääasiassa pitkävälitteisiä viislovisia tullut kait suomeen…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]17.1.2013, 17:26 #161692Tuliko laiteltua ylös hammaslukumääriä? Kummastuttaa tuo, kun löytämieni tietojen mukaan Visassa ei pitäisi olla Geesua pitempiä välityksiä. Tosin sit on se yksi kummallisuus, eli Mikin “löytämät” 9/35 perän rattaat…
Tuolla 9/35 välityksellä saisi kyllä pitempiä välityksiä aikaiseksi, muuten ei Visan välityksistä pitäisi mitenkään saada Geesua pitempiä tehtyä. Vaan mistäs näihin koskaan varmaa faktaa saisi, mitä tehtaalla tehneet ovat…
17.1.2013, 20:51 #161693Joo on mulla jossain lapulla ne hammaslukumäärät ja samassa lapussa on muistaakseni kaikkien rattaiden halkaisijatkin. Mutta laatokot ovat vielä kasaamatta joten helppo ne on uudestaan laskea, jos ei nuita merkintöjä enään löydä.
@Jasu wrote:
Tuliko laiteltua ylös hammaslukumääriä? Kummastuttaa tuo, kun löytämieni tietojen mukaan Visassa ei pitäisi olla Geesua pitempiä välityksiä. Tosin sit on se yksi kummallisuus, eli Mikin “löytämät” 9/35 perän rattaat…
Tuolla 9/35 välityksellä saisi kyllä pitempiä välityksiä aikaiseksi, muuten ei Visan välityksistä pitäisi mitenkään saada Geesua pitempiä tehtyä. Vaan mistäs näihin koskaan varmaa faktaa saisi, mitä tehtaalla tehneet ovat…
Catsin sivuston mukaan on tuota 9/35 perää käytetty Axel 11RE nelilovisessa ja Axel 12TRS viislovisessa.
Ja tuossa kokeilussani on visan 8/33 vaihdettuna geesun 8/35 tilalle.
18.1.2013, 11:11 #161694Aika jännää..? Muistelisin tuosta hallussani olevasta Visan? vaihteistosta perän hampaat laskeneeni, ja tulos oli 8/35 eli se mikä pitäisi olla LN -mallissa??? Pittää tarkistuslaskenta suorittaa kun verstaalla taas käväsee. Muuten vaihteisto vastaa kyllä täysin Visaa, eikä LN/LNA:n vaihteistoa…
Muutenhan tuota 8/35 välitystä ei pitäisi (vahva oletus) olla kuin 1015 GS: ja 1130 GSA:n kanssa, sen LN:n lisäksi? Ja tietenkin 5-lovinen GSA, mutta sitä ei pitäisi sotkea näihin nelilovisten juttuihin…
Hauskaa sinänsä, miulla ajossa oleva nelilovisten pisin on aivan hitusen turhan pitkävälitteinen, pitäisi kaivaa koneesta pikkasen lisävoimaa jotta menisi sillai kivan kepeästi. Nelosella ei paljoa kiihdytellä, ainakaan nopeasti, mutta kummasti jaksaa kuitenkin nelosellakin vauhtia pitää kun ensin on saanut vauhdin kehiteltyä. Vaan jospa tuokin “ongelma” jossain vaiheessa tulisi ratkaistua…
18.1.2013, 11:39 #161695LN 4.545 2.50 1.607 1.147 4.375 (8/35) 21.52 (125) 22 (135)
LNA 4.545 2.50 1.607 1.147 4.125 (8/33) 22 (125) 23 (135)
Visa 652 4.545 2.50 1.64 2 1.147 4.125 (8/33) 22.83 (125) 23.33 (135)
Ami Super 3.818 2.313 1.524 1.120 4.125 (8/33) 23.9 (135) 24.42 (145)
Axel 11RE 3.818 2.294 1.50 1.031 4.125 (8/33) 25.96 (145)
Axel 11RE 3.818 2.294 1.50 1.031 3.890 (9/35) 28.13 (145)
Axel 12TRS 3.818 2.294 1.50 1.133 0.912 3.890 (9/35) 31.8 (145)
GS 1015 3.818 2.313 1.524 1.120 4.375 (8/35) 23.02 (145)
GS 1220 -11/79 3.818 2.313 1.524 1.120 4.125 (8/33) 24.42 (145)
GS 1220 11/79- 3.818 2.294 1.50 1.031 4.125 (8/33) 26.52 (145)
GSA 1130 3.818 2.294 1.50 1.031 4.375 (8/35) 25.01 (145)
GSA (453) 3.818 2.294 1.50 1.133 0.912 4.125 (8/33) 29.98 (145)
GSA (456) 3.818 2.294 1.50 1.133 0.912 4.375 (8/35) 28.27 (145)Tuollaisen taulukon tuolta eräältä sivulta löysin, jossa nuita Gs mallisia laatikoita käytety on. Tuollainen Axelin viislovinen olisi ihan kiva.
18.1.2013, 11:52 #161696Axelin viislovisesta kannattaa ottaa yhteyttä sähköpostilla Jeroen Catsin poikaan. Edesmenneen isänsä varastoissa on jos jonkinlaista superkivaa ja sähköpostit kulkevat ihan huokeasti lontooksi vääntäen. Olin aika lähellä hänen kanssaan etuakselikaupoissa, mutta jäi kumminkin syntymättä artikkelin käyttötarpeesta johtuen…Hollannissa saattaa olla Axel varannot muutenkin paremmat. Cats-superin yhteydessä muistaakseni axel 5 v loodan kuvia.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]9.3.2013, 16:49 #161697Hienoa on ajaa, kun voimaa on niin notta kytkin luistaa. No siihen löytyy kyllä selitys jostain muualta kuin moottorista. Mutta kumminkin joutui pientä remonttia tänään taas touhustamaan kun tuonne Orivedelle matkalla olin. Pääsin kotoa jonkun 15-20 km etenemään kun bensamittari vajosi äkillisesti. Käännyin takaisin päin ja ajattelin mennä tankkaamaan. Kun matkaa huoltoasemalle oli jotain 50-100m niin paku päätti sammua. Käynnistys yritys ja startti ei sano mitään. Hetken siinä asiaa ihmettelin ja totesin akkuvirran olevan liian alhainen. Soitto kotijoukoille et tulkaa pelastamaan mut tienpäältä. Apu saapui ja vaihdoin akun nokalle ja vot jo lähti. Ei muutakuin nokka kohti kotia ja mieli maassa kun ei jäälle pääse. Kotona mittarin kanssa tutkimista ja laturihan se oli pettänyt. Kaivoin nurkista toisen laturin esiin, jonka tiesin olevan laakerivikanen. No sitten siinä tuli yhdistettyä kaksi laturia ja saatiin yksi toimiva aikaiseksi. Kun lataus taas löytyi suuntasin nokan kohti Orivettä. Kotiin päästyäni kuulin faijalta, et siitä laturista on kenttä sökö. Oli alkanut tutkia sillävälin kun itse olin matkalla. No loppuhyvin kaikki hyvin. Mustangit pysyi takana ja radalla löytyi vain neljä nopeampaa autoa joista kolmella kunnon piikkirenkaat alla. Mutta paku meni kyllä hyvin niillä viimisen sarjan hakkiksilla joista varmaankin jo puolet nastoista pois on rapissut.
10.3.2013, 07:37 #161698Ilmajäähystä johtuen Geesunkin laturin kenttäkäämit kannattaa suojata maalilla ja silikonikerroksella. Ei vaikuta latausominaisuuksiin millään tavalla, mutta tuo vuosia elinaikaa lisää, kun pikkukivet ei katko lankoja.
Ensi talvena olisi tavoitteena saada useampi superi muiden ratapelien sekaan jäälle, joten pitää olla yhteyksissä tämän puitteissa, sitten kun se on ajankohtaista 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.4.2013, 09:20 #161699Paku kotiutui eilen illalla talvisäilöstä kotiin ja nyt odottelee kesärenkaita alleen. Samalla pitäis sylkäistä tekniikka ulos ja ihmetellä kahta laatikkoa ja kasata niistä yksi tiivis toimiva paketti nokalle.
15.5.2013, 05:07 #161700Ranskan Ebayssa näyttää olevan Superin kytkinpaketteja useampia kappaleita myynnissä…Jostain jäi sellainen kuva, että olisit kytkimen perään kysellyt?
Esim: http://www.ebay.fr/itm/CITROEN-AMI-SUPER-GS-AXEL-EMBRAYAGE-COMPLET-NEUF-VALEO-/360650452847?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item53f8712f6f” onclick=”window.open(this.href);return false;
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.