• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #122971

    Terveks!

    Laitetaan nyt meikäläisenkin profiilia.. 🙂 Vaikka killan jäsen en tällä hetkellä taas olekaan niin 2CV on elämässäni varsin suuressa roolissa.

    Olen syntynyt vuonna 1980, jolloin perheessämme oli punainen nelkku, rekkariltaan KYG-1. Se oli ollut isäni ensimmäinen auto. Kygi ikävä kyllä ruostui niin pahasti, että paaliin taisi joutua siellä ’80-luvun puolessa välissä. Kygin jälkeen meillä oli GS break, GSA ja BX, joka on vieläkin perheessä, samoin kuin Xantia.

    Vuonna 2001, armeijasta päästyäni ajattelin että on aika meikäläisenkin hommata harrasteauto. Päädyin rättäriin, luonnollisesti. Vihreästä ’77 2CV6:sta tuli sitten mun ensimmäinen oma nelipyöräinen kulkupeli. Kirkkaan vihreänä ja ihan hyväkuntoisena sen ostin ja kesän ajelin, talvella sitten kori pois rungon päältä ja hommiin. Hommia olikin tietenkin sitten aiottua enemmän, rungosta, lattiasta ja korista tuli paikkailtua peltiä aika lailla. Ylleen rättäri sai tumman vihreästä ja luunvalkoisesta keksityn kaksivärisen maalauksen. Sisusta vedettiin kuntoon seuraavana talvena, siis ’02-´03 mustaa kangasta ja luunvalkoista keinonahkaa käyttäen. Samalla rakensin rättäriin karmean stereolaitteiston, jolla menestyin ihan kivasti, SM3:nen oli rätätärini Pro-600W luokassa kaudella 2003. Siis äänenlaatua ja asennusten tasoa arvioitiin, ei sitä että kuka koviten soittaa. 🙂 Kuvassa rättäri kevään 2003 American Car Showssa. Rekisterikilpi on tietenkin feikki ja kuvassa näkyvät jässit jotain messukävijöitä.

    Siitä asti on ajeltu menemään ilman isompia muutoksia. Tosin kuutioita on nykyjään 652 Visan pannun muodossa. Sätkäkoneella olen ajanut sellaiset 10-15 tkm vuodessa, käytännössä siis kesällä koko ajan ja kaikki ajot. Saattaa olla että tulevana kesänä työkuvioiden takia käytäntö hieman muuttuu, mutta joka tapauksessa paljon on tarkoitus ajaa. 🙂

    Kiinnostukseni suuntautuu myös vahvasti muihin vanhoihin autoihin, lähinnä jenkkeihin ja klassisiin eurooppalaisiin. Tästä syystä myös autojen muuttelu ja rakentelu oman mielen mukaan, ns. kustomointi kiinnostaa valtavasti. Pitkään onkin ollut harkinnan alla jonkin melko lohduttoman rättäriprojektin hommaaminen ja rankemmanpuoleinen muuttelu. Saa nähdä että saako tuohon aikaa budjetoitua…Toivottavasti!

    -Erkka

    Edit: Niin juu, vielä jotain perusjuttua, oon siis syksyllä 06 valmistunut elektroniikan alan DI, teen myyntityötä yrityssektorilla. 🙂 Muihin harrastuksiin kuuluu äänentoisto, lumilautailu, kuntosalilla heiluminen ja yleinen yhdessäolo sekä häröily vaimoni ja ystävieni kanssa.

    #137594

    Kiitos mielenkiintoisesta profiilista. Toivotaan, että Killan jäsenyyskin alkaa tuntua taas ajankohtaiselta. Täällähän sitä Killan foorumilla jo ollaankin.

    #137595

    Ainahan se tuntuu ajankohtaiselta, ei vaan muista koskaan uusia jäsenyyttä. 🙂

    #137596

    Sanoisin että jäsenyysprosessin alkuunpaneminen on noin kolmen klikkauksen päässä, mikäli ei hairahdu matkalla 😀

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.