Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Kulkimet › Esan kulkimet
- Tämä aihe sisältää 2 vastaukset, 2 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 18.1.2016 at 09:41 tehvana toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
15.1.2016, 19:04 #222623
Tässä liitteenä kolme kulkuneuvojani eli 2cv6 vm 77.Hän on minun ensimäinen autoni ja viimeinen. Auton osin Tampereelta vuonna 83. Nyt on täällä Iisalmessa asuttu vuodesta 87. Auton on säännöllisessä kesäkäytössä. Sitten on kaksipyöräinen Mz 250 80Pyörä on museorekisterissä ja hankittu pari vuotta sitten ja sekin Tampereelta. Se on samanlainen kun minulla nuoruudessa. Sitten on uusin projekti eli Valmet 15 vm 54. Kone käy ja muutenkin tekniikka toimii. Pellit on työn alla ja toivottavasti ensi kesänä kaikki kiiltää. Tässä Valmetissa on paljon samaa kuin rättärissä : yksinkertainen, helppo korjata, kevyt rakenteinen, yksinkertaiset hallintalaitteet, persoonallinen, pieni moottorin teho mutta sitkeä ja nätti tietenkin.
Tein valmettiin syksyllä pikkuperäkärryn niin voidaan puhua ajoneuvoyhdistelmästä.15.1.2016, 19:55 #222625Nyt innoistuin näistä uusista sivuista kun kuvien liittäminen on niin helppoa aikaisempaan verrattuna. Minun kiinnostuksen kohteet ovat tosiaan sitikat, vanhat traktorit ja moottoripyörät. Tässä toisessa kuvassa on Masikka 65 vm 61. Tosi voimanpesä. Voima ei lopu, mutta pito joskus loppuu. Tuo kuva on otettu vuosi sitten kun kävin omalla 60 vuotispäivänä extreme ajelulla Mz:llä. Kuvassa siis kolme museoikäistä Mitsi,Masikka ja Minä. Kolmannessa kuvassa on sitten Zundapp 250 vm 52, jonka kunnostin pari vuotta sitten. Voisin vaihtaa se johonkin sitikka -projektiin, vaihtohinta noin 2500 egeä.
18.1.2016, 09:41 #222706Hei!
Saattaisin olla kiinnostunut vaihdosta tohon pyörään sopimuksen mukaan, kun mulle on kertynyt useampia noita kulkimia ja ikävä kyllä viime vuosina korjaukset ovat jääneet liian vähiin.
Lähinnä kait kyseeseen tulisi -55 AZ, joka on aika hyvässä mallissa oleva projekti. Se on maalautettu koriltaan ja kokoamista hyvin aloitettu. Siinä on uudet penkkien pääliset ja pitkä pressukatto pienellä ikkunalla, mutta siis on kesken
Toinen vaihtoehto on vuoden -62 museorekisteröity -94(? en ole vuodesta varma) sätkä, jossa tehty paljon hommia palautattavaksi sitä alkuperäiseen kuntoon, vaikka olikin museorekkarissa , ei ollut oikeasti alkuperäinen. Paljon korjattu ja laitettu ja osittain maalautettu. Periaatteessa käytnikuntoinen jne, mutta viimeksi ei lähtenyt käyntiin kuin käynnistyskaasulla. Ilmeisesti joko bensaletku tai tankki tukossa enkä ole saanut aikaiseksi avata
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.