Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Etuiskari asennetaan mitenperin
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
11.7.2011, 16:51 #126861
Ihan uudet iskarit asensin kutosen alle.Nyt mietin miten päin etuiskarit kuuluu olla.Valokuvissa niitä on kumminkin päin.Laitoin samoin päin kuin ennenkin oli.Eli paksumpi pää taaksepäin.
11.7.2011, 17:40 #162276Heinäsen (Haynes) kirjassa on suhteellisen informatiivinen kuva ko. aiheesta. Samaten ilmata pitää ennen asennusta ja jos ei näillä eväillä ala kuljin lopettamaan heijausta niin sitten on vialliset iskarit kyseessä…näitäkin on ollut markkinoilla.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]11.7.2011, 17:47 #162277Mites se ilmaus tapahtuu?
11.7.2011, 18:14 #162278viewtopic.php?f=10&t=4934&p=26048&hilit=ilmaus#p26048
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]14.7.2011, 17:22 #162279Notta oiskohan näistä aapuuva? http://www.international2cvfriends.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=1924″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]14.7.2011, 19:32 #162280Takaiskarit uusin ja meni myyjän ohjeiden mukaan paksupää taakse.Antoi katsastuksessa hyvän lukeman.Etuiskarit antoi ihan sekalaisen lukeman.Toinen tehoton toinen jumissa.
Ostin uudet.ja heinäsen kirjan mukaan laitoin paksut päät taakse.
Uusintanäytössä hyvät lukemat.
Lipin ohjeen mukaan takaiskarit on väärinpäin.Mutta kun ne toimii,en minä niitä enää kääntele.
Eikä se vanha iskari jumissa ollut.Hyvin käsissä toimi.Nyt kuitenkin kaikki uutta, ja näillä mennään14.7.2011, 22:17 #162281Auto-Artikkeilsta ostin äsketäin koko sarjan iskareita. Niissä oli muistaakseni asennus myös Haynesin kirjaan nähden toisinpäin. Sain pakettiin piirretyt ohjeet mukaani. Sittenhän iskareissa on myös merkki “top” joka pitää tietenkin olla ylöspäin. Jos vielä kaasuiskarit jostakin löytäisi… Pakussa on ikivanhat takana, ja ne toimii hyvin pehmeästi, mutta kutenkin riittävästi vaimentaen.
15.7.2011, 09:57 #162282Iskareissa on eroja. Uusista asennetuista Monroet on pelittänyt ihan hyvin, LIPeissä on ollut melkoisia laatuvaihteluita. Uudet Ami Superin iskarit ovat olleet täyttä kuraa alkuperäisiin verrattuna, ja tavallisista toistaiseksi parhaat lukemat olen saanut -74 tiinan alkuperäisillä takaiskareilla, jotka olen ainoastaan maalannut uusiksi ja heittänyt kiinni 2005… Joten sanoisin, ettei kannata vaihtaa uusia iskareita pelkän karun ulkomuodon perusteella, vaan kokeilemalla etsiä vielä käypäsiä iskareita ja ajaa loppuun…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]15.7.2011, 11:29 #162283Iskarin asennuksesta tehty jutun tynkä kuvin varustettuna,, Tekniikka osioon 2cv-Wikissä….. 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂8.8.2011, 12:12 #162284Eri merkkiset iskarit asennetaan tosiaan ihan eri päin ja joskus myös on merkintä siitä mikä puoli pitää osoittaa kohti maata.
8.8.2011, 12:23 #162285TOP ylöspäin, ja itse asentaisin/asensin niin että sateella ajettaessa vesi valuu iskareista pois.
Monen iskarin turmio on sade/suolavesi.
8.8.2011, 16:49 #162286@MikaVeee wrote:
itse asentaisin/asensin niin että sateella ajettaessa vesi valuu iskareista pois.
Monen iskarin turmio on sade/suolavesi.
Tälläpä ei ole järjen kanssa mitään tekemistä, ikävä kyllä. Jos näin tekee niin tietyntyyppiset iskarit ovat tällöin väärin päin ja iskunvaimennus on olematon.
Ihmettelin pitkään mikä narisee superin takapäässä, mutta juositusta säätäessä huomasin pienen kiven ajautuneen ulomman ja sisemmän kuoren väliin juurikin tästä tyhmästä asennustavasta johtuen.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]8.8.2011, 17:17 #162287Tuskin se vesi sinne iskarin sisään pääsee oli miteinpäinvaan tulisihan sieltä öljytkin silloin ulos…uloin kuori on ainakin minulla muovia..
voisihan kuorien väliin laittaa vaseliinia ennen asennusta..vai häh ?8.8.2011, 18:24 #162288Sillä on myös merkitystä minne sitä “ilmatilaa” on ajateltu iskarissa jätettävän, eli tilaa männänvarren mennä. Jos männänvarrelle ei tilaa olisi, vaan olisikin täytetty öljyllä aivan piripintaan, niin iskari ei mahtuisi menemään kasaan ollenkaan..!
Sitten se, että missä se ilma majailee iskarin ollessa Sätkään asennettuna, on toiminnan kannalta merkitystä, tietyssä paikassa se ilma ei häiritse, toisessa paikassa estää vaimennuksen toiminnan täysin…
Joskus tullut tähän aihepiiriin tutustuttua hitusen pienemmän mittakaavan autojen kanssa… 🙄
16.8.2011, 06:15 #162289Samaan aiheeseen jatkoa/kysymys.. Hankin ami 6:een uudet Newton -merkkiset iskarit.
??: Paketissa on merkintä, että suojamuovin pää tulee pystyasennuksessa ylöspäin.. tarkoittaakos tämä nyt, että silloin asennan suojamuovin päät kohti jousipönttöjä?
Asennusmerkkejä en iskareista löytänyt, mutta tutkinpas vielä uudelleen, josko sellaiset niissä kuitenkin olisi..
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.