Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Etukumityynykysymys
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
13.4.2012, 17:00 #165308
Vertailumme viisikko
eli
se paikoillaan ollut uusi, joku lyhyt pulttinen, joku toinen pitkäpulttinen, toinen korotuspalallisista ja korotuspalallinen:
Eroja huomattavissa jo tässä vaiheessa…
tyynyt jonossa.
selälleen kääntyneenä näkee erot…
Voisko sanoa, että vatsapuolelta kaikki lähes samalla viivalla:
Pientä eroa nähtävissä nelkkuversion ja uuden välillä:
Ja se suurin ero on sitten tässä (vähän niin kuin Masa jo edellisessä viestissä esiintoi):
Mutta pistämällä paikoilleen oikeassa reunassa olleen kaksikon, niin kävi näin:
Ja ilman vääntämistä ja väkisinpanoa eli… Kaunista kuunneltavaa (tiedoksi varsinkin JYMille):
http://www.youtube.com/watch?v=LOFSPVNQfiY&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ei pysty kuin hymyilemään 😆 🙂 😀 😉
JK. Olisikohan nuo kumityynyt painuneet vähän kasaan, kun tuo uusi näyttää niin tuoreelta…….
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com13.4.2012, 18:28 #165309tiedoksi varsinkin JYMille
Mahtava homma! 😀
//jym
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
14.4.2012, 14:01 #165310No niin, oli jo mielessä samantyyppisen vertailun tekeminen omasta varastosta. Tarvikeosavarmistajillakin on varmaan lusikkansa sopassa.
Tyynyissä on eroja kuin viineissä. Käytä full bodied -tyyppisiä niin mukana on maku!
14.4.2012, 18:09 #165311Tulipa mieleen tapaus kun totesin kumityynyn repsahtaneen eli kumi oli irronnut metallista. Uutta osaa ei ollut siihen hetkeen saatavilla, joten vanha piti korjata. Metalliosa sekä siitä irronnut kumi hiekkapuhaltamalla puhtaaksi ja pikaliimaa väliin. Piti olla ns. väliaikainen korjaus, mutta taisi jäädä pysyväksi kun tuntui hyvin kestävän.
15.4.2012, 05:24 #165312Hyvä vinkki ja onhan noita kaikensortin mahtiliimoja nykyään (mm. Kiilto). Miten se alkuperäinen vulkanointikiinnitys menee, lämmön avustuksellako vaiko jollain vulkanoivalla liimalla (kuten renkaan paikkaus)?
15.4.2012, 19:41 #165313No nyt on senmoinen tilanne, että rungossa on kiinnityspisteiden väli 24,5 cm ja moottori kumityynyineen vaatii tasan 27 cm ❓
Löytyisköhän jotenkin sopivat tyynyt jostain, vai onko varmempi modata alkuperäisestä sopivat? Siis aiemmin mainitulla leikkaa/käännä/hitsaa metodilla?
16.4.2012, 08:57 #165314Varaosamyyjät eivät näemmä myy kuin yhtä “yleismallin” kumia. Sitroselta tms. kannattaa tietysti kysyä.
Pientä pelivaraa saa löysyttämällä ropellikopassa olevat mutterit. Läpivientikohtaa siellä voinee myös hivenen avartaa sivusuunnassa. Jos pakottaa ison ruuvinreiän kohdilleen, kumi irtoaa ennenmmin tai myöhemmin.
Irroitus ja uudelleen liimaus saattaa toimia, kuten tässä ketjussa olevasta keskustelusta voit lukea.
16.4.2012, 10:22 #165315Eilen vaihdoin yhdet uudet kumityynyt (kone ja runko 2cv6) ja siinä poikkesin hieman aiemmista toimistani kumityynyjen suhteen, sillä nimenomaan tarkoituksella jätin auki ne M7 mutterit asennusvaiheessa ja kiristin vasta kun kone ja alapuoliset pultit olivat paikoillaan. Tällä yritän ehkäistä jatkuvaa vetoa kumille, joka voi syntyä, jos asennuksen tekee pakottamalla tyynyn alaosan oikeaan kohtaan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.