- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Etupyörän laakeri
Uusi laakeri asennettu…no olikin väärät boorit..no vaihdampa laipat..pirskutarallaa lähti laipan kanssa laakerin sisärengas!! Mitäs nyt, onko vinkkejä??
Pari hyvää vinkkiä tänään jo sainkin..mitenkäs Teillä ??
terv. Kari
Siis laipasta jonka asennat uuteen laakeriin? Kuumenna pillillä laakeririnkulaa ja koeta samalla jäähdyttää laippaa sopivaksi katsomallasi keinolla (märkä pesusieni tms tungettuna booriin). Olen noita muutaman irroittanut, enkä äkkiseltään muista että siinä olisi mitään ylitsepääsemätöntä ongelmaa ollut.
Laippa oli jo kiinni uudessa laakerissa..on uusi koko akselisto mutta vetarit olivatkin” harvat” ja uudet laipat oli tiheät ..vaihtoehtona oli laippojen vaihto joten otin siitä uudesta laipan pois jolloin mukana tuli laakerin sisärengas..menee kuulemma muljauttaen takaisin..pitäisiköhän sisärengas olla kiinni valmiina laipassa
siellä alkupäässä jotta muljautus onnistuu ?? nyt on hommattu tiheät vetarit..kiitokset Mörkö
Jaa että niin päin. Ei kai siinä mitään vahinkoa ole tapahtunut, paitsi jos on sellainen kestovoideltu ja suljettu laakeri mallia takapyörä. Ole vaan erityisen varovainen laakeripinnan kanssa. Vetari kyllä asettuu laakerikehän kanssa kohdilleen kun napamutterin vetää oikeaan momenttiin, ei varmaan kannata esiasentaa laippaan.
Niinhän se lähti toiseltakin puolelta..mutta ei hätää..avatkaa laakerin kiristysrengas melkein irti jolloin kuulien syteemi on vähän vinossa ja muljauttaminen
onnistuu helposti.
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste