Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Flippikeula

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123669

    Alkoi ajatus rientää flippikeulassa, kun purki acadyanen etuosaa. Muistelen, että maakaasuPenalla on sellainen rakennettuna. Onkohan jollakin kuvia, tai voisiko Pena sellaisen saada minulle tai killan palstalle. Jokin ajatus itselläkin on sen teosta, mutta jo kokeillut versiot parantaa lopputulosta, ja ainakin säästää aikaa.
    Ps. Pikkuolli löytyykö jotain sieltä piirustuspöydältä. Jasu kaiken kokeillut mitä on.
    Kiitäen jo etukäteen

    Hantta

    Hannu Keinänen

    #142104

    Mulla on kuvia toisen tiinan vastaavasta, täytyy kysäistä julkaisulupa…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142105

    Voi laittaa vaikka sähköpostiin
    hannu.keinanen@kuh.fi

    Kiitti

    Hannu Keinänen

    #142106

    Edesmenneen Jeroen Catsin sivustolla on dyaneosiossa kuvia ko systeemistä. Sivuston osoite on killan pääsivun linkeissä.

    #142107

    Ja tästä suoraan flippikeulan kuvatuksiin…

    #142108

    Tää on vielä paree flippari kuin edesmenneen Jeroenin (rauha hänelle), ja itse oisin tehnyt saman kuin kuvissa, jos ois ollu enemmän aikaa ja taitoa silloin. Nyt on hankalampi toteuttaa, kun vaatii muutoksia jo paikallaan oleviin osiin jne jne, jos sitä sitten joskus 😀 (kuuluisia…) Mutta toivon, että kuvista on apua jollekin muulle joka vastaavaan aikoo ryhtyä, tuo systeemi on toimiva, molemmille valoille on toteutettu oma säätönsä kabiinista keulasta huolimatta. Valojen säädönkin voisi laittaa suoraan umpion taakse, itellä on sillai ja kertaakaan en ole ekan säädön jälkeen joutunut säätämään. Putket tulee rungon sisältä balttiarallaa metrin ja siellä ei ole mitään stopparia, ainoastaan merkki vaaranvyöhykkeestä, joten jos haluaa tehdä isompaa huoltoa ja hävittää keulan edestä niin voisiko nopeampaa tapaa olla? Citroenin pojat ois voinnu vähän enemmän miettiä keulaa Dyanen kohdalla…

    Kuvat siis Suomalaisesta tiinasta, rakennettu 1990-91, myyty viime keväänä pois perheestä, jolle myytiin -91, nykyinen sijainti=? Väri ei ole valkoinen niinkuin kuvissa näyttää vaan oman muistikuvani mukaan pikkuisen vaalean kellertävä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142109

    Viiden tiinan entisenä omistajana kysyn: mihin sitä flippi keulaa tarvitaan?
    – Dyanessa sopii säätämään venttiilit lokareita irroittamatta (602cc-moottoritkin)
    – propelli sopii pois maskin irroittamalla.
    – kärkiin ei tarvitse koskea, kun laittaa kärjettömän sytkän.

    Acadianessani on vanhuksen keula ulkonäkösyistä. 😯

    #142110

    @Jalppis wrote:

    mihin sitä flippi keulaa tarvitaan?

    Ei kai mihinkään, mutta tässä(kin) harrastuksessa on paljon “selittämättömän käytöksen” juttuja…

    Eihän sitä kutostakaan tarvita, ihan hyvin nelkulla/wanhuksella pärjää, näkee ilman halogeenivaloja, pakuakaan ei tarvitse kun tavallisellakin pärjää… 🙄

    #142111

    No kyl mul on ihan sellainen periaate, että jos jollain urakalla saan parannettua huoltohommien hoitamiseen liittyviä olosuhteita niin tod. näk. teen sen. Tuskin se on keltään pois, jos tekee flippikeulan? Jokainen lokarien välissä operoiva tietää, että on se hankalaa, vaikka onnistuukin? Sitten jos ei sitä kärjetöntä ole ja sen kerran kun sitä joutuu alkaa raplaamaan niin johan rupee kolmannen purkamisen jälkeen keittään? Tuommoisen kun kerran urakoi konepellin alle niin ei ikinä enää tarvi murehtia kokoa-kasaa-passaa- ongelmia oli sitten kyse venttiilien säädöstä tai isosta vaihdelooda/jarruremontista… Jopa tienpäällä! Toki tässä nyt kyseenalaistan käyttökulkimien keulat, museovehkeet on sitten erikseen.

    Toiset bongailee junia, toiset rassaa yli 40v vanhoja kulkimia…kukin tyylillään.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142112

    Senverran on itelläkin korjaus ja huolto kokemusta Dyenesta että siihen jos mihinkään on hyvä ja asiallista laittaa se keula,, niin kuin Akailekin totesi..
    Siinä se puolustaa paikkaansa todella…
    😀 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #142113

    Täytyy tunnustaa että kyllä oli hieno systeemi kun maakaasu pena näytti sen. Minusta penan vehkeessä on todella siististi tehty keula, siinä ei ole mitään turhaa juttua. Jos minulla olisi tiina tekisin varmaan samanlaisen.

    #142114

    Kui se Penan systeemi eroaa tosta mun esittämästä yksilöstä? Onko kyseessä sama oranssi tiina jossa on kaasuvehkeet?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142115

    Se ei minusta hirveesti eroa, mutta minusta siinä oli jotain helpompaa. Pena otti keulan nopeasti ja helpon näköisesti pois. Siinä ei ollut tollasia alakiinnikkeitä minusta ollenkaan. Nuo putket oli minusta lyhyemmät sekä ellen väärin muista keula irtosi yhdellä liikkeellä. Elikkä siinä oli joku helppo systeemi, minä vielä silloin hämmästelin että on hyvin keksitty. Väri oli minusta kerma, eikä oranssi. P.S.. Siinä oli minusta kahvan tyylinen juttu senkun otti siitä kiinni ja nosti koko keulan pois.

    #142116

    hmmmm… Hassua kyllä kun Suomessa keksitään samat asiat useissa talleissa ja pikkuisen eritavalla..Eivät ole vielä mielestäni muualla euroopassa ihan samalla idea-toteutustasolla.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #142117

    Ja kun ne keksinnöt vielä saisi samoihin kansiin/sivuille… 🙂

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.