Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Flippikeula
Muistelisin tuon Maakaasun Tiinan keularatkaisun olevan jossain määrin saanut vaikutteita Rantasalmen suunnalta, Kainulaisen Tapsalta ellen väärin muista. Hän sen askarteli joskus kymmenisen vuotta takaperin, sittemmin siinä (olikohan kelta-vihreä?) oli ainakin yhden talven ajan G12 tekniikka “ihan vaan kokeeksi” paikallaan, GTi Bx:n jakkarat (takapenkki kavennettuna) yms. Ja järjettömän kokoinen takaluukun laajennus, jotta part lastenistuimet tavaratilaan sisään sopisi…
Minne lie on tämä kulkeutunut, vai onko Tapsalla vieläkin. Pitäis ehkä soittaa ja kysyä, jos numeron jostain löytäisi..?
Meikällä on ollut flippikeula Kallefaaraossa nyt 20 vuotta. Ehkäpä rakentamisen vaiva suhteessa helpottuneisiin huoltoihin alkaa olla jo voiton puolella.
Kyllä moni asia flipin myötä helpottuu ja kynnys huoltotyöhön ryhtymiseen alentuu. Tiinassahan tämä olisi aivan verraton.
http://picasaweb.google.com/jisomaki/KFFlippikeula
Edessä runkoon on hitsattu suhteellisen järeät saranat, joista voi liu’uttaa tapit irti ja nostaa koko keulan yhtenä palana syrjäänkin, jos haluaa.
Rintapellistä avataan isot siipimutterit ja lokasuojia levitetään niiden väliin sovelletulla Dyanen takaluukun kannatinkepakolla. Kaikki keulan sähköt kulkevat alakautta runkopalkin syrjää ja edessä on avattavat moninapaliittimet.
Kolmiopellit on hitsattu konesuojaan, jota kannattelee ryppypeltimallinen tuki keskellä. Pelti pitää tältä kohdalta jäykistää huolellisesti.
Valojen säätötanko on viritelty katkaistavaksi. Puola on ilmanputsarin alla (startin yläpuolella).
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste