Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Galvanoidun rungon käyttöönotto

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125768

    Joskus oli vissiin keskustelua mutta mitä mitä kaikkea tulisi huomioida otettaessa G-runko käyttöön? Vai pultatataanko vain normi-vermeet kiinni?

    #156048

    Soitteleppa melkei naapurillesi eli Rampalle..taisi laittaa Jarin sätkään viimetalvena G-rungon..

    #156049

    Viimeisimpien “Wanhusten vaalijoiden” havaintojen perusteella ainakin iskaripinnapulttien kiertyminen pohjaan asti kannattaa huomioida. Kierretappia, rasvaa ja kokeilua. Peltipesu ja kerros mustaa peltikattomaalia säästää aika monelta ylimääräiseltä huomionosoitukselta, 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #156050

    Aiempaa keskustelua aiheesta täällä: https://www.2cv.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=7036&start=0

    Kun omaan sätkääni hankin tällaisen rungon, asensin sen sellaisenaan. Käytössä kuitenkin ilmeni että paljas peltipinta on varsinkin soratiellä äänekäs, joten käsittelin pohjan ääntä vaimentavalla alustamassalla.

    #156051

    Niin ja tuo iskarin tappien katkeaminen on ollut noissa Brittiläisissä palkkirungoissa. Omassa taloudessa on ollut useamman vuoden käytössä Itse sinkattu runko. Toinen olu uusi Citroenin ja toinen on tarvi kerunko. Näissä ei ole ollut havaittavissa tuota iskarin pinnapultin katkeamis efektiä.

    #156052

    No tää runko on niitä Killan joskus 10 vuotta sitten myymiä – kuka muistaa missä tehty? Lihasulassa tehtiin aikanaan kaupat JP-kokouksen yhteydessä…

    #156053

    Joskus muinoin Killan kautta sai alkuperäistä runkoa maahantuojan avittamana, mutta siitä on mielestäni pikemminkin 20 vuotta.

    #156054

    No kilta ei ole koskaan myynyt niitä palkki runkoja, joten toden näköisesti tuossa ei ole sitä tappien katkeamis vaaraa.

    Olisikohan vuosi ollut -98 vai -99 kun Hukki piti tuota varaosa varastoa ja toi ne kaksi runkoa jäärata-ajoon. Nämä siis olivat alkuperäisiä Citroenin runkoja. Hinta oli muistaakseni tuolloin 5100 mk.

    #156055

    Taisi mennä viimeiset rungot minu kautta joskus 2002… Autohyvän kautta niitä hankittiin osin ja Auto Artikkelin kautta myös. Ne maahantuojan kautta hankitut oli muistaakseni ihan “alkuperäis” osia, siis ainakin niissä oli Citroënin varaosatarrat. Artikkelin kautta hankitut oli (vähintään) yhtä hyviä tarvikerunkoja, ilmeisesti jossain keskieuroopassa tehtyjä (belgia, saksa?).

    Muistaaksen yhdessä erässä otuli myös (ennakkotilausten perusteella) pari galvaiseerattua runkoa, olivatten jonkun verran kallimpia kuin mustat.

    Yhden palkkirungon olen nähnyt, Tepon Matti semmoisen laittoi omaansa joskus -90 luvulla, mutta Matti oli sen hankkinut ilmeisesti sumujen saarilta itse.

    Semmoinen muistikuvatus vielä tuli mieleen: jossain Antwerpenin tai Rotterdamin satamassa on ilmeisesti vieläkin kontti josta on osoitelappu hävinnyt; 5 tilattua runkoa on edelleen matkalla jossain, saimme tosin uudet tilalle samaan hintaan….

    #156056

    Tässä topicissa puhutut palkkirungot antavat vähän sellaisen kuvan, että kaikki järeät uustuotantorungot olisivat “pahasta”. Näin ei kuitenkaan mielestäni ole, vaan tuo pinnapulttien katkeaminen on ilmeisesti vain jonkun brittiläisen valmistajan ongelma?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.