Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka H4 tavalliseen umpioon

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124716

    Onkohan tuollaisia laittomuuksia Suomessa myynnissä (H4-polttimo tavalliseen umpioon).

    http://www.2cvstuff.com/2CV_Lamps.html>http://www.2cvstuff.com/2CV_Lamps.html

    #148808

    En saanut linkkiä auki, mutta luulisin kyseessä olevan H4’sen jossa
    on vanhan hehkun kiinnitys laippa?

    Olen tehnyt noita joskus itse, laippa on tinattu itse polttimon runkoon
    ja rikkinäisestä hehkusta on se helppoa vaihtaa uuteen H4seen.
    Itse polttimon rungon paksuus kun on sama.

    -Olli

    #148809

    Linkki näyttää olevan 2x peräkkäin eli tässä oikea:

    http://www.2cvstuff.com/2CV_Lamps.html

    Rättäri - Citroen 2CV
    https://www.facebook.com/groups/168107986665515/

    #148810

    Biltemassa on myynnissä H4:sia RJ6 -kannalla. Käytin niitä AX:ssä, eikä katsastusmiehellä ollut huomauttamista. Kiellettyjähän ne bilteman polttimot ovat, mutta antavat aivan tarkan valokuvion, luultavasti tarkemman kun hehkupolttimot.
    Saattaa nykyisin saada jopa hyväksyttyjä malleja.

    #148811

    Nykyään on myynnissä E-hyväksyttyjä 45/40 W halogeenipolttimoita, joissa on R2-kanta, siis sama kanta kuin vanhoissa ei-halogeeniajovalopolttimoissa.

    Esim General Electricin tyyppikoodi tuolle lampulle on 52950, kts sivu
    http://www.gelighting.com/eu/product_portfolio/automotive/cross_ref.html. Myös ainakin Philipsiltä on saatavana vastaava tuote.

    Olen ostanut tällaisia lamppuja ihan tavalliselta bensa-asemalta Suomessa.

    #148812

    Kävin kesän lopulla Auto-Artikkelissa: onko keltaisia ajovalopolttimoita??
    Kyllä tuleeko tavalliset vai halogeenit!!! Otin tavalliset ja hah Amissahan oli halogeenit…ns vanhalla kannalla…
    terv. kari

    #148813

    Se vanha nelkuissa ja kutosissa käytetty hehkulamppukanta on tyypiltään P 45 T. Olen jo vuosia ajellut ko. kantaisilla 55w/60w halogeeneilla aina katsastuksia myöten ilman ongelmia. Tuon valotehon irtisaamiseksi kannattaa asentaa releet väliin, muutoin tavallinen keltainen polttimokin valaisee paremmin. Sätkän valokatkaisija kestää ilman relettä 55/60w polttimon, mutta johdinruuvien kuumenemisesta päätellen se ei kyllä terveellistä ole katkaisijalle… Jos aikoo laittaa laittomat 80/100w polttimot niin releet ovat katkaisijan vuoksi pakolliset ja sätkän tavallisen laturin saa kyllä niillä polttimoilla poltettua. Myöskin umpioiden heijastinpinnat rapistuvat pois nopeammin suurtehoisilla polttimoilla.

    Keskustelua aiheesta vuodelta 2005, releet ja johdot mukaanlukien: http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=897&postdays=0&postorder=asc&start=0

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #148814

    Kiitoksia tiedoista.

    Olen myös nähnyt umpioiden taakse asennettavia adapterirenkaita, jotka muuttavat vanhan kiinnityksen H4:lle sopivaksi. Onko tietoa mistä tällaisia saisi ostaa?

    #148815

    Minulla oli joskus käytössä hehku- eli P45T- eli R2-kantaan istutetut H4-lamput 60/55 W. Siis ihan tehdastekoiset. Hehkulangat eivät olleet ihan oikealla kohdalla, koskapa valokuvion keskelle jäi pimeämpi alue, varsinkin lähivaloilla. Ainakaan tämän valmistajan toteutus ei ollut kovin onistunut.

    Sen sijaan 45/40 W P45T-hehku- ja halogeenilampuissa en ole törmännyt tähän ongelmaan.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.