Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › H4-umpiot
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
9.4.2009, 06:44 #150409
@dieselflosse wrote:
Eikö tiinassa ole ihan perusumpiot?
Samankokoiset pyöreät kuin Sätkässä, omilla kiinnikkeillään… Rakentamaan pääsee, jollei alkuperäiseen tyydy…
9.4.2009, 07:58 #150410Ja kiinnikkeissä jopa eroa peltisen taustakuupan ja muovikuupan välillä, joten ei miellytä rakentelu jostain toisesta auton osasta.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]9.4.2009, 08:02 #150411Niin, Jasu taisi tuolla aikaisemmin mainitakkin tästä että jonkun muun sitikan laturi sopii helposti keulille. Minulla on Ducellierin 30A laturi, 55Ah akulle se meinaa olla liian vähän, akku ei ole koskaan täynnä. Ja todella matalalla tyjäkäynnillä laturi ei tahdo ladata lainkaan. Mikä laturi sopii keulille, millä remmilä (nykyinen taitaa olla A0750) ja mitä muutoksia pitää tehdä ? Paljonko amppeereja uusi laturi antaa ?
Niin ja tietääkö kukaan sitä pyöreiden lamppu-pukin lampunkiinnikkeiden pultinvälien mittaa ? Huh, olipas vaikeasti sanotutettu 🙂
@Akaile wrote:
Jep, releet väliin, hyvät maajohdot ja parempi laturi nokille. Ei ole tarkoitus polttaa sulakkeita tai valokatkaisijoita.
9.4.2009, 09:45 #150412Tiinassa ja sätkässä on “perusumpiot” sikäli, että 5 ja 1/4 tuuman halkaisija on jonkinmoinen standardikoko. Kiinnitykset on sitten eri juttu.
Tiinoja on joskus halogenisoitu poistamalla vanhasta umpiosta laisi ja leikkaamalla heijastimeen iso reikä. Syntyneeseen raamiin sitten liimataan halogeeni “perusumpio”, josta mahdolliset kiintyslipsut on poistettu. Ja näppärä poraa sille parkille reijän heijastimeen.Omassa on ollut kymmen vuotta “traktorinlamput”, eli tarvikvalot (H4) kuuppineen kaikkineen. Isot on eikä kaikkein kauneimmat.
Ihan vakiolaturi on, ei ole palanut, eikä virta kesken loppunut. Kannattaa kattoa ettei laturi ole täynnä likaa, ja hihnakoppa on paikallaan. Laturissa kun ei ole omaa puhallinta ja ranskalainen on vielä pultannut sen pakosarjaan kiinni.
Johtosarja on parannettu ja valot releistetty. 6mm2 laturilta, 2,5mm2 per ajovalo, 50mm2 startti ja maa.9.4.2009, 13:32 #150413Uudemmissa, joissa on pyöreät kuupat taitaa kiinnityspisteiden väli olla sama kuin noissa kulmikkaissa. Ainakin uudemmissa on pyöreätkin valot pidemmän varren päässä.
9.4.2009, 19:24 #150414Speciaalissa taisi olla levein valopukki ja se on leveämpi kuin tavallinen neliskanttivalopukki?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]9.4.2009, 19:43 #150415Oli sen verran mielenkiintoa,, että kävin mittaamassa sekä kutosen että sbesialin valopukin leveyden.. Yllätys yllätys ovat jämptisti saman levyiset,, eli 10 senttiä leveämpiä kuin vanhan pyöreä lamppuisen valopukit… 😀 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂9.4.2009, 20:32 #150416Oho, optinen harha mulla siis 😀 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]10.4.2009, 09:08 #150417Loppupään malleissa (olisko -75 eteenpäin) on ollut leveämpi pukki, johon passaa yhtä hyvin joko neliön muotoinen tai pyöreä malli.
17.4.2009, 21:35 #150418Toivottavasti mitta pitää paikkansa 😀 , aloin pukkien pilkkomisen/lyhentämisen (5cm/puoli) ja sitten sinkitykseen.
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Oli sen verran mielenkiintoa,, että kävin mittaamassa sekä kutosen että sbesialin valopukin leveyden.. Yllätys yllätys ovat jämptisti saman levyiset,, eli 10 senttiä leveämpiä kuin vanhan pyöreä lamppuisen valopukit… 😀 😉
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.