Etusivu Foorumit Päävalikko Ostetaan halutaan ostaa vaihde loota

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124571

    2cv4 vm.-27 toimiva vaihdelaatikko

    #148021

    @rr13 wrote:

    2cv4 vm.-27

    Heräs kysymys että mikä kuljin on kyseessä,, no ilmeisesti muitenkin tavallinen 2cv 4… 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #148022

    Jotain pitäis löytymän, laitan emailia.

    #148023

    -72 taitaapi olla juuri se murrosvuosi, jolloin tuli kuusipulttiset vetarin yläpäät? Tämä kannattaa huomioida uutta ja vanhaa loodaa naittaessa…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #148024

    No ainahan ne vetarit voi vaihtaa lootasta toiseen tarpeen tullen… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #148025

    Mun käsityksen mukaan eri vetareita oli sekaisin 70-luvun alussa ja harvinaisempia tuplaristejä erityisesti nelkku Tiinoissa. En ole varma. Joka tapauksessa 6-pulttisia vetareita oli jo 60-luvun loppupuolella, mutta ei ilmeisesti Suomeen tuoduissa. Tehtaan kuvissakin näkyy 6-pulttiset vetarit vuonna 1970.

    Mene ja tiedä?

    #148026

    Varmasti oli keskieuroopassa jo aiemmin kuin -72, mutta tarkoitin lähinnä näitä Suomen nelkkuja.

    Olihan Ami6:ssa ekat levyjarrutkin kuuskytluvun lopulla 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #148027

    MINULTA LÖYTYY TUPLARISTIVETARILOOTA YLIMÄÄRÄISENÄ.KUNNOSTA EI TIETOA,MUTTA HARVOIN NE NELKUISSA KERKESIVÄT LOPPUUN KULUA.
    Hintapyyntö 40 euroa.
    SEPPON 0405058575

    #148028

    @Akaile wrote:

    Varmasti oli keskieuroopassa jo aiemmin kuin -72, mutta tarkoitin lähinnä näitä Suomen nelkkuja.

    Olihan Ami6:ssa ekat levyjarrutkin kuuskytluvun lopulla 😉

    Ami8:ssa ja seitkytluvun alussa ne kai tulivatten vasta. Ekat Ami8:t oli kyllä muistaakseni vielä rummuilla..

    #148029

    Kyllä aivan ensimmäiset löytyivät ami6: sta. En tiedä moneenko kulkimeen ne oli tällätty, mutta kahdesta eri lähteestä olen kuullut, että näin on käynyt. En pidä tätä mitenkään ihmeenä, koska olihan ne jo vuodesta -55 lähtien DS:n keulilla. Ihmekkös tuo jos patonkimaan insinöörit ovat halunneet myynti-ihmeessään jotain erikoista kokeilla? Onhan noita sekasikiöitä ennenkin nähty…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #148030

    Kyllä joo. Levyjarrut tulivat amikasiin loppuvuodesta 1969. Aivan ensimmäiset mallisarjan kulkimet olivat rumpujarruilla mutta syyskuussa-lokakuussa tuotantomallit olivat levyjarruilla.

    Muistaakseni tuo on jollain tavalla koodattu myös ami8 berlinen valmistenumerossa.

    Voip olla että ami6:n keulallekin on noita asennettu – ami6 breakkia taidettiin valmistaa päällekäin ami8 berlinen kanssa.

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.