Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Ostetaan › halutaan ostaa vaihde loota
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
24.10.2008, 12:12 #124571
2cv4 vm.-27 toimiva vaihdelaatikko
24.10.2008, 13:03 #148021@rr13 wrote:
2cv4 vm.-27
Heräs kysymys että mikä kuljin on kyseessä,, no ilmeisesti muitenkin tavallinen 2cv 4… 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂24.10.2008, 13:26 #148022Jotain pitäis löytymän, laitan emailia.
24.10.2008, 17:35 #148023-72 taitaapi olla juuri se murrosvuosi, jolloin tuli kuusipulttiset vetarin yläpäät? Tämä kannattaa huomioida uutta ja vanhaa loodaa naittaessa…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]24.10.2008, 18:17 #148024No ainahan ne vetarit voi vaihtaa lootasta toiseen tarpeen tullen… 💡
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂24.10.2008, 19:45 #148025Mun käsityksen mukaan eri vetareita oli sekaisin 70-luvun alussa ja harvinaisempia tuplaristejä erityisesti nelkku Tiinoissa. En ole varma. Joka tapauksessa 6-pulttisia vetareita oli jo 60-luvun loppupuolella, mutta ei ilmeisesti Suomeen tuoduissa. Tehtaan kuvissakin näkyy 6-pulttiset vetarit vuonna 1970.
Mene ja tiedä?
26.10.2008, 17:54 #148026Varmasti oli keskieuroopassa jo aiemmin kuin -72, mutta tarkoitin lähinnä näitä Suomen nelkkuja.
Olihan Ami6:ssa ekat levyjarrutkin kuuskytluvun lopulla 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.10.2008, 18:11 #148027MINULTA LÖYTYY TUPLARISTIVETARILOOTA YLIMÄÄRÄISENÄ.KUNNOSTA EI TIETOA,MUTTA HARVOIN NE NELKUISSA KERKESIVÄT LOPPUUN KULUA.
Hintapyyntö 40 euroa.
SEPPON 040505857526.10.2008, 20:41 #148028@Akaile wrote:
Varmasti oli keskieuroopassa jo aiemmin kuin -72, mutta tarkoitin lähinnä näitä Suomen nelkkuja.
Olihan Ami6:ssa ekat levyjarrutkin kuuskytluvun lopulla 😉
Ami8:ssa ja seitkytluvun alussa ne kai tulivatten vasta. Ekat Ami8:t oli kyllä muistaakseni vielä rummuilla..
27.10.2008, 07:16 #148029Kyllä aivan ensimmäiset löytyivät ami6: sta. En tiedä moneenko kulkimeen ne oli tällätty, mutta kahdesta eri lähteestä olen kuullut, että näin on käynyt. En pidä tätä mitenkään ihmeenä, koska olihan ne jo vuodesta -55 lähtien DS:n keulilla. Ihmekkös tuo jos patonkimaan insinöörit ovat halunneet myynti-ihmeessään jotain erikoista kokeilla? Onhan noita sekasikiöitä ennenkin nähty…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.10.2008, 12:31 #148030Kyllä joo. Levyjarrut tulivat amikasiin loppuvuodesta 1969. Aivan ensimmäiset mallisarjan kulkimet olivat rumpujarruilla mutta syyskuussa-lokakuussa tuotantomallit olivat levyjarruilla.
Muistaakseni tuo on jollain tavalla koodattu myös ami8 berlinen valmistenumerossa.
Voip olla että ami6:n keulallekin on noita asennettu – ami6 breakkia taidettiin valmistaa päällekäin ami8 berlinen kanssa.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.