Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › High CheVaux
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
23.9.2009, 15:06 #152830
Edit: kuvan osoite
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]25.9.2009, 11:29 #152831katos tätä “superia”
http://picasaweb.google.com/gigo.citroenar/VojkovDAKKonAnCitron#5254822932375766978″ onclick=”window.open(this.href);return false;
😯25.9.2009, 13:09 #152832Sloveeni DAK. Oli muuten Mostiski.
-Olli
25.9.2009, 13:17 #152833Ihmeen vaikeasti tehty varapyörän seutu. Akkuteline kun pystyy olemaan alkuperäisellä paikalla, eikä raitisilmakouruunkaan tarvitse koskea… GSA mittaristo ja instrumentit virtalukkoa myöten. Samoin etupenkit. Mutta ihan jees kokonaisuus, vaivaa on selvästi nähty. 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]25.9.2009, 15:03 #152834Edit: kuvan osoite
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.10.2009, 18:42 #152835Tämmöinenhän sieltä tänään sitten syntyi suunnitelmieni pohjalta. Pikkuisen on reikien mittatarkkuus hakusessa, kun pääsin leikkimään plasmaleikkurilla…Se ei ole ihan vapaan käden hommaa jos oikein siistiä hakee…
Edit: kuvan osoite
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.10.2009, 20:21 #152836Mihinkä sitä vajaan puolviikkoisen syyslomansa käyttäisi…. 😉
Tehtyä: Äänieristystä on jatkettu eli viimeistelty. Konepeltiin liimailin alkuperäisen näköistä huoparäpellystä, samoin kuin takaluukkuun. Samalla tuli korjattua takaluukun vuotava tiiviste. Jos nyt vielä vuotaa niin sitten minä luovutan sen osalta! Lämmitystä parantelin Bilteman veneen konehuoneen puhaltimella, jonka onnistuin asentamaan suoraan sätkän lämpöputkeen ja tiinan muoviseen jakoräppänään (tuulilasille). Tätä toteutusta joutui jo hetken pähkäilemään, kun ei tuota tilaa enää konehuoneessa hirveän reilusti ole. Sisäpuolelle tein hattuhyllyn verhoilut valmiiksi ja vielä olisi tarkoitus verhoilla vaihdekepin loota ja jalkatila rintapellin osalta. Kattoon tein talvieristyksen retkipatjasta, siitä mittapiirros myöhemmin.
Koneeseen vaihdoin öljyt+filtterin, sekä asensin öljynlämpö- ja painemittarin. Siihenkin paloi yllättävän paljon aikaa, vaikka kabiiniin asti oli valmiit johdot.. Koneen alle askartelin “pohjapanssarin” alumiinista. Samaten öljynlauhduttimeen tukintalevyn nyt kun öl-mittari löytyy. Samaan tyyliin kuin 2cv:ssä talvisin…
Käsijarrulle askartelin varoitusvalon, tai siis valohan löytyy jo mittaristosta, mutta toinen pää puuttui kokonaan. Tässä päädyin mikrokytkin-ratkaisuun: Mikrokytkin on käsijarruvivustoa vasten jännitettynä käsijarrun ollessa pois päältä ja kun käsijarru nykäistään päälle, mikrokytkimen kontakti aukeaa ja samalla virta kulkee läpi. (=lamppu syttyy) Virta tulee virtalukon takaa, jottei lamppu pala aina kun kuljin on parkissa :D.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]25.10.2009, 20:09 #152837Alustaan ruiskin soppaa, joka koostui öljystä ja ruostesuojamassasta 50/50 suhteessa. Litran verran tein sitä ja riitti erittäin hyvin lokareiden käsittelyyn ja sen jälkeen koriin ja runkoon strategisiin paikkoihin. Massan tarkoitus on sitoa öljy pysymään siinä pitkään ja öljyn tarkoitus on pitää massa juoksevana. Tällöin molempien hyvät ominaisuudet pysyvät ruosteenestohommissa vuosia… Hemmetin sottaavaa tavaraa siitä ainakin tuli, vieläkin näkyy kädessä läikkiä kun sitä pääs hanskan ohi..
Pelkääjän puolen iskari ei ollutkaan sökö: Tukivarren takimmainen iskarin laipan kiinnityskorva oli revennyt irti ja yksi pultti oli löysällä. Näin ollen se oli vain yhden pultin varassa ja piti jo melkoisia kolahduksia… Hitsasin korvan takaisin, kokeilin iskarin toimivuuden viilapenkissä ja laitoin takaisin. Toimii ajossa kuten pitääkin! Samalla otin etukallistuksenvakaajan pois tulevien liukkaiden kelien takia ja totesin, etten taida takaisin laittaakaan: Ami Superissa ehkä hyvä raskaamman korin ansiosta, mutta tiinan kevyellä kopalla ja superin jäykillä jousilla ja iskareilla alustasta tulee mielestäni turhan pintakova kallistuksenvakaajan kanssa. Eikä se nyt liikenneympyröissä kaatunutkaan, joten taidan ajaa ilman..Isotkin heitot menivät huomattavasti mukavemmin kotiin kaasutellessa.
Eteen ja taakse asensin tupakansytyttimet, taakse kompuran ja matkajääkaapin takia, eteen kännykkää jne varten.
Jalkatila ja vaihteistoboksi tuli verhoiltua. Muuttui kabiinin ilme kummallisesti…
Ovien istuvuutta tuli vihdoin säädettyä ja taustapeilin vaihdoin pienempään. Sisävalon toimimattomuuskin selvisi osittain, alkuperäisvalon katkaisijasta ei mene enää virta läpi. Tyydyin vaihtamaan pelkän lampun pidikkeen alkuperäisen tilalle ja rattikonsolin katkaisijan laitoin käyttökytkimeksi. Toimii se näinkin.
Pohjapanssarista vielä sen verran, että ideana siinä on pitää se helposti käytettävänä ilma-kura-suolapaskan suojana. Kiinnittyy paikalleen kahden siipimutterin ja yhden kokoleveän pokkauksen ansiosta. Rungossa on yksi vinoon asennettu liuska kahdella pultilla kannattelemassa levyn pokkausta. Pelti irrotetaan edestä kahden siipimutterin alta ja tönäistään hieman taaksepäin jolloin pokkaus putoaa hyllyltä..simppeliä? Materiaalina 0.5mm alumiini.
Monta pientä ja isompaa juttua tuli taas tehtyä, askel ja päivä kerrallaan eteenpäin.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.10.2009, 09:47 #152838Kuvat lisätty…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.10.2009, 10:37 #152839Tuohan rupeaa pikkuhiljaa muistuttamaan AUTOA! Hienoa työtä kuitenkin. 😆
26.10.2009, 11:28 #152840Voi ei, jos siitä auto tulee niin taidan lähteä purkamaan pois 😀
Nm. on sillä sielu, villi ja vaativa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.11.2009, 15:47 #152841Öljynlauhduttimen puoliksi tukkiminen alumiinin palasella, pohjapanssari, talvimaski ja venttiilikoppien päälle laitettu routamatto ovat tuottaneet tulosta: Lyhyessä pätkäajossa ottaa öljynlämmöt hyvinkin piaan 40-60 asteeseen ja sitten enemmän rallattaessa 80 asteeseen, muttei sen yli. Tämä tarkoittaa myös sitä, että ryyppyä tarvitsee käyttää paljon lyhemmän aikaan ja kabiiniin saa lämpöä paremmin. Siispä kuten luulinkin, liian kylmänä se kone kävi pelkällä talvimaskilla, silloin kun ekat “kylmät” saapuivat.
Nämähän ovat itsestään selvyyksiä sätkäkoneiden kanssa kylmillä keleillä, mutta tämän koneen kanssa piti vähän vielä tunnustella ennenkuin uskoi, että sekin on ilmajäähdytteinen bokseri 😀 😀 😀
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.11.2009, 16:56 #152842@Akaile wrote:
venttiilikoppien päälle laitettu routamatto ovat tuottaneet tulosta:
Nämähän ovat itsestään selvyyksiä sätkäkoneiden kanssa kylmillä keleillä, mutta tämän koneen kanssa piti vähän vielä tunnustella ennenkuin uskoi, että sekin on ilmajäähdytteinen bokseri 😀 😀 😀Routamatto? Solumuovinen vai mikä?
1.11.2009, 17:32 #152843Jep, sitä samaa mitä laitoin kattoeristeeksi. Sen kanssa pitää huolehtia paloturvallisuudesta! Eli molemmat palat on leikattu siten, että ne eivät ole liian lähellä pakoputkia etteivät syty tuleen. Toinen on nippusiteellä kiinni öljyntäyttöputkessa ja toisen puolen laitoin siten, että mattoon reikä, reiästä venakopan kiinnitysmutterin pää läpi, iso M10 prikka perään ja sitten kiristin nippusiteen siihen mutterin päälle siten, ettei prikka pääse putoamaan pois ja täten se pitää maton palan paikallaan. Yksinkertaista, mutta pitää lämpöä yllättävän paljon.
Lasivilla olisi ollut parempi vaihtoehto, kun sen kanssa ei tarvitse tuosta palamisesta niin välittää, mutta tähän hätään minulla ei lasivillasuikaletta ollut.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]22.11.2009, 17:38 #152844Nyt on lähinnä tullut keskityttyä tuohon ajoon, mukavasti on kilometrejä kertynyt. Ainoat tekniset murheet ovat johtuneet paskoista sulakkeista, nämä nykyiset muoviset lämpiävät ikävästi ja sulavat lyhyemmiksi, jonka jälkeen kontakti huononee, kosketuspinta-ala pienenee ja lämpeneminen lisääntyy entisestään. Tämä tapahtuma on aikaansaanut parin päävirtasulakkeen ikävän sulamisen liikennevaloissa tai muuten vain ilkeissä risteyksissä 😀 Ongelmaa ei olisi jos sulakkeen muoviaines olisi bakeliittia tms.
Kulutuksesta: Hakkapeliitan talvirenkaat ovat rullanneet alla marraskuun ajan ja kaupungissa menee 7.5-7.8 L / 100km ja tämän viikonlopun reissussa tampereen ja espoon välillä 6 L / 100km 100kmh keskinopeudella… Varsin mukavia lukemia, vaikka laatikko on tiheä ja talvirenkaat yleensä nostavat kulutusta. Ilmanpaineet näissä talvikiekoissa 1.4-1.6 välillä, vähän kelistä riippuen.
Öljyä ei ole kulunut parin tonnin matkalla sen jälkeen kun liimasin alemmat venttiilikopat Hylomarilla kansiin kiinni. Sitä ennen pudotteli pakoputkien päälle hieman tuoksuainesta. 😳
Öljynlämmöt 60-80 välillä, 90 vain hetkellisesti, ei sataa astetta kertaakaan.
Lämmitys olisi riittävä, jos olisi takakontissa tms. ilma-aukot josta sisälle kertynyt kosteus pääsisi virtaamaan ulos.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.