Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › High CheVaux
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
28.1.2013, 17:35 #152905
Naps ja leima paperissa. Sen kunniaksi pieni talviotos 😀 http://www.youtube.com/watch?v=Z4V920Ob7ck&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
Sellainen yhden käden nastasade 😉Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.5.2013, 18:30 #152906Potkaistiinpa tätäkin rohjaketta aimoannos eteenpäin tämän vuoden puolella ja vieläpä ennen juhannusta 😀 😆 Liekö itsesuojeluvaisto lisääntynyt vuosien varrella vai mistä tuulee, mutta tämä on nyt todellisuutta:
Kaaret purettu tässä vuosi pari sitten kultaisella yheksäkyytluvulla aloitetusta rallirättäristä, joka ei koskaan sitten nähnytkään sitä ensimmäistä kilpailuaan. Oli menossa jo kovaa vauhtia jätelavalle ja jo pitkään ulkona seisseenä oli harmillisen rupisessa kunnossa. Ei sillä, etteikö siitä voisi jotain pelastaa..! Kuten kuvasta näkyy, olivat hitsaamalla rallityyliin kuuluvasti kasassa, joten piti vähän siistiä purkujälkiä.
Siistiessä olin ihan varma, ettei mahdu sellaisenaan Dyniksen koppaan ja varsinkaan beksterin penkkien ympärille, niin kaposelta se näytti!
Tänään pääsin sovittamaan, ja olin totaalisen ihmeissäni kuinka hyvin se sinne polkeutuikaan!
Etusta joutuu viemään himppasen kauemmas otsalohkosta ja kamikazejalankulkijoiden näkyvyyttä haittaamasta:
Askartelupaskartelun minimoidakseen joutuu ottamaan huomioon myös vähemmän tärkeitä, kuten aurinkolippoja ja kattosaranan klipsuja…damn.
Ja viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, talvella etsitty tonkkakin löytyi! Pikkuisen joutuu ripsuttelemaan rapsuttelemaan, mutta hyvin tuntui pysyvän sisällä yli 10 litraa 15 vuotta vanhaa bensaa! Ajoin sillä litkulla kotiinkin tänään ja johan oli nostalgiset käryt 😆 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.5.2013, 18:57 #152907Aiheen sivusta. Millaiset penkin tukiraudat olet laittanut sovittaessasi BX penkit? Tekisi mieleni myös..
26.5.2013, 19:44 #152908Muistaakseni 20x20mm kanttiputkea, johon alkup. kiskot kiinni. Kiinnitys sätkän alkuperäisiin kiinnitysreikiin, mutta jätin putket niin pitkiksi,että saan ne vielä kaariinkin kiinni. Ja kyll, tästä saa tahtoessaan jälleen bx penkit sätkään vai ei-keskustelun, mutta käydään se mieluummin jonkun muun topicin alla. Enkä tarkoita nyt Sitikkapuoskaria, vaan aiempaa keskustelua, jossa tästä aiheesta satoi kritiikkiä toiselle rakentelijalle.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.5.2013, 19:49 #152909Nappaatko kuvan niin oon tytyväinen..
26.5.2013, 19:58 #152910Juu pitäis olla tallessa vielä kännykällä napattu rakentelukuva, mutta siis periaatteella; poikittaiset putket kiinnityksestä kiinnitykseen ja pitkittäiset putket penkin kiskojen kohdille. Koko komeus eli karmeus pultataan lattiaan yhtenä pakettina sisään nostettuna.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.5.2013, 06:50 #152911@sitikkapuoskari wrote:
Aiheen sivusta. Millaiset penkin tukiraudat olet laittanut sovittaessasi BX penkit? Tekisi mieleni myös..
Amiin tekemäni rauta löytyy linkin kuvista… On muuten tallin nurkassa jouten, jos jollakulla on käyttöä…
27.5.2013, 12:17 #152912@Akaile wrote:
Ja viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, talvella etsitty tonkkakin löytyi! Pikkuisen joutuu ripsuttelemaan rapsuttelemaan, mutta hyvin tuntui pysyvän sisällä yli 10 litraa 15 vuotta vanhaa bensaa! Ajoin sillä litkulla kotiinkin tänään ja johan oli nostalgiset käryt 😆 😆
Mites tuntu olevan vetoja, nykybensaan verrattuna..? 😆
Ite yllätyin ku löyty eräästä purkuraadosta liki täys tankillinen, oletettavasti “oikeaa ysiysiä”. Se sitten tiensä Tinskun tankkiin löysi, eikä se ole koskaan kulkenut talvi-Hakkiksilla pintakaasulla kepeästi toista satkua. Eron näki myös läppärillä, suihkutusajat olivat selkeästi lyhyempiä, ja paluu runsaampaan suihkutteluun tapahtui välittömästi nykybensaa tankatessa…
Ja se tuoksu, se bensa vielä tuoksui “siltä vanhalta hyvältä”, ja yllättävän pitkään jäi pakokaasuihin sellanen vanha vivahde…
Tuosta tankista vielä, missähän käytössä se on aiemmin ollut? Kun siinä näyttäisi olevan pari isompaa lähtöä, alkuperäisen 6-millisen lisäksi..? Sähköpumpulla, paineensäätimellä ja takaisinkierrätyksellä reippaamman kaasarin kanssa..? Kivasti näyttäisi helpottavan jos ruiskua jokus suunnittelet, ei tarvitse enää tankkia isommin muokata…
27.5.2013, 12:22 #152913@dieselflosse wrote:
@sitikkapuoskari wrote:
Aiheen sivusta. Millaiset penkin tukiraudat olet laittanut sovittaessasi BX penkit? Tekisi mieleni myös..
Amiin tekemäni rauta löytyy linkin kuvista… On muuten tallin nurkassa jouten, jos jollakulla on käyttöä…
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=4816&start=135″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Sopisiko suoraan Dyanen lattialle? sori spammi..
27.5.2013, 12:48 #152914@Jasu wrote:
@Akaile wrote:
Ja viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, talvella etsitty tonkkakin löytyi! Pikkuisen joutuu ripsuttelemaan rapsuttelemaan, mutta hyvin tuntui pysyvän sisällä yli 10 litraa 15 vuotta vanhaa bensaa! Ajoin sillä litkulla kotiinkin tänään ja johan oli nostalgiset käryt 😆 😆
Mites tuntu olevan vetoja, nykybensaan verrattuna..? 😆
Muuten veti aavistuksen kevyemmällä kaasulla, mutta ylämäessä yritti pirulainen kilistellä. Ilmeisesti ysivitosta, kun en ole aikaisemmin onnistunut moista nakutusta aikaansaamaan edes norjan vuoristovedätyksissä. Tai sitten jotain “ruuteja” haihtunut pois. Tänään joutuu jo tankkaamaan uutta litkua niskaan, joten eipä tätä iloa kauan kestä. On siinä eilen moni (ehkä) ihmetellyt takanani ajaessa, että miten voi olla vielä vanhan bensan tuoksukin vanhasta kulkimesta 😀
@Jasu wrote:
Tuosta tankista vielä, missähän käytössä se on aiemmin ollut? Kun siinä näyttäisi olevan pari isompaa lähtöä, alkuperäisen 6-millisen lisäksi..? Sähköpumpulla, paineensäätimellä ja takaisinkierrätyksellä reippaamman kaasarin kanssa..? Kivasti näyttäisi helpottavan jos ruiskua joskus suunnittelet, ei tarvitse enää tankkia isommin muokata…
Tankki on ihan Ami Superin ja tuo täyttöputken letku on luonnollisesti ylimääräisten ilmojen poispäästöä varten. Edellinen omistaja valitteli, ettei koskaan saanut yli 35 litraa menemään. Tuossa se vika sitten oli, eli hengitysputki tukittuna. Anturissa oli toinen noista lähdöistä ilmeisesti epoksiliimalla “lukittu”, joten veikkaan jälkiasennukseksi paluuletkun vuoksi.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.5.2013, 13:09 #152915@sitikkapuoskari wrote:
Sopisiko suoraan Dyanen lattialle? sori spammi..
Pitäisi käydä. Tämmönen on se omani:
Amissa ja Superissa nuo “korotuspalat” joutuu tekemään isojen jousipönttöjen vuoksi, mutta normi 2cv:ssä voi jakkaran asentaa vielä 20mm matalemmalle, ettei tule pitkäsäärillä niskat kipeäksi 😯Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.6.2013, 19:24 #152916Ja Superi pyöräytetty liikenteeseen juhannuksen kunniaksi. En voi valehdella, etteikö olisi jälleen ollut hymy herkässä minulla ja kanssa-autoilijoilla…! Uudet eturenkaatkin taisi tulla vahingossa hyvään tasapainoon, kun reilusti ylöspäin pyöristettyä motarinopeutta kokeillen kartturi vain nukkui vieressä, joten tasaista menoa tuntuu olevan 😆 1/3 kaarista kiinni ja ero entiseen on jo melkoinen. Mutkaa, suoraa, soraa, asfalttia..kyllä kiitos. Huomenna pitäisi saada kaupasta lisää putkea, joten josko ensi viikolla saisi ohjaamon osalta häkin valmiiksi. 8)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]24.7.2013, 04:53 #152917Muuttoaskareet hidastaneet jännästi tämän kesän tekemisiä, mutta epsanjan kuumuus tuntuu jo tänne asti, että kait sitä pitäis vielä pari iltaa askarrella. Keskeneräistä työtä ei tunnetusti pitäisi näyttää, mutta kun se nyt tuossa iltaa paistatteli niin pakko se oli kuvia napsia…
Kuvasta puuttuu etujalkatilan poikittaislatta ja takajalkatilan putki on vielä miettimättä. Tarkoituksenahan tällä häkillä on saada lisää suojaa hirviä/peuroja/kauriita, ympäripyörähdystä, sivutörmäystä ja peräkolaria vastaan. Samalla rakenteella on jo käytännössä testattu vuosien saatossa toisessa kulkimessa kaksi jälkimmäistä, joten ei juuri ole epäilystä toimivuudesta 😆 Mitäänhän näistä tapahtumista en tietysti tavoittele tai toivo, mutta ei vara venettä kaada.
Ajo-ominaisuudet paranivat merkittävästi lisäjäykkyyden myötä. Painoa toki tuli lisää, mutta se ei varsinaisesti ole ongelma. Tänään pitäisi viimeistellä saumat ja heittää maalia pintaan. Sen jälkeen toppausten teippaukset ja paikalleen laitto. Ainiin, ovet menee paremmin kiinni 😆 😆
Turvavyöt tuli uudistettua tässä samalla ja niiden kaikki kiinnityspisteet ovat kaarissa, ei siis kulkimen korissa enää.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.9.2013, 19:22 #152918Dyane Super 1991-2013–>, ensimmäinen 100 000km 1.9.13 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]2.9.2013, 12:31 #152919Hienoa! 😀
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.