Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit HILIMA-projekti

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126259

    Tässä olis projektin aihio, eli 2cv vm 1970. Autolla kunniakas historia täällä Iisalmessa. Sillä on kierretty pitkin Eurooppaa ja kotimaassa ahkerasti. Auto kohtasi kolme vuotta sitten kohtalonsa, eli VW Golfin, joka teki HILIMAN korista selvää. Rälläköin ruttuun menneen korin irti. Ehjää oli etupäässä puskuri, konepelti, etulokari ja kuskin ovi, muu kaikki rutussa. Runko ja muut peruskilkkeet ovat kunnossa. Moottori vasta kunnostettu. Laitoin sen verran kuntoon, että pääsin kokeilemaan tekniikkaa. Muuten ok, mutta moottori savuaa. Naapureissa on herättänyt ihmetystä peltoa kiitävä keltainen kiituri.

    Suunnitelma on seuraava: ensi talvena purku ja rungon kunnostus. Sitten sopivan korin etsintä. Vihjeitä otan mielellään vastaan.

    http://picasaweb.google.com/108299945902190573150/2cv#” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #158947

    Katsoppas tuolta: viewtopic.php?f=3&t=5916
    Myin keltaisen korin Pertsalle ja siellä on myynnissä tuo kori 3. Ei ole kallis 🙂

    #158948

    Vielä edelliseen jatkoa, että auto ei ollut minun omistuksessa, vaan se todellinen heräteostos. Ostin nimittäin Koljonvirran rompepäiviltä elokuussa kolme uutta misukkaa ja kun menin niitä hakemaan myyjä ehdotti, että eikö kannattaisi ostaa noin hyviin renkaisiin autokin ja niin kaupat tuli tehtyä. Tuli kalliit renkaat, mutta onpahan ensi talveksi puuhaa.

    Kokemusta 2cv kunnostuspojekteista on sen verran, että kahtena edellisenä talvena tuli kunnostettua vuonna 1982 hankkimani 2 cv 6, Se projekti tuli tehtyä kunnolla ja auto on omasta mielessä hieno nyt.

    Minua kiinnostaisi joku muu kori-vaihtoehto kuin perinteinen 2cv:n kori. Noissa kuva-arkistoissa on tosi mielenkiintoisia korivirityksiä. Hyvännäköisiä ovat erityisesti cabrioletit ja pickup:t. En sitten tiedä onko se pyhäin häväistys jos menee
    koreja räätälöimään. Mitä mieltä olette ja jos kokemuksia on niin mielellään kuulen ohjeita.

    Projekti on tarkoitus käynnistää kun syksyn puutarhatyöt on tehty.

    #158949

    Ei se mikään häväistys ole, mutta avo- ja pickup-mallien suhteen kannattaa neuvotella katsastusinsinöörin kanssa. Valmiita avokorisarjoja löytyy ulkomailta useita, esim. Hoffmann, Burton, Azelle. Liekö niissä jotkin EU-hyväksynnät valmiina.

    #158950

    Aito englantilaisvalmisteinen pick-up olisi hieno, siinä oli muotoulukin aika onnistunut. Niitä ei vaan ole myynnissä liiemmin näkynyt edes saarivaltakunnassa. Mutta jos haluaa askarrella, ja löytää jostakin esim. pakun korin alaosan, niin voihan sitä kuvien perusteella vähän improvisoida. Ja Olli visioikoon loput 😆 .
    Pelkkään korin muttamiseen ei käsittääkseni tarvita poikkeuslupaa, mutta pitää siis olla paperillinen kanta-ajoneuvo. Korin vaihto sitä vastoin ei ole sallittu toimenpide, kiitos taksimersujobbareiden aikoinaan aikaansaaman lakimuutoksen. Tuostahan se lähtee, ihan mallikkaasti.

    #158951

    Britti pikureita on olemassa 3 tai 4, josta johtuen niitä ei ole usein myynnissä.

    -Olli

    #158952

    @PienempiOlli wrote:

    Britti pikureita on olemassa 3 tai 4, josta johtuen niitä ei ole usein myynnissä.

    Näin on. Ja jos myyntiin tulisikin, persaukiset älkööt vaivautuko. Kuninkaallinen laivasto teki ilkeän pikku tempun kun luopuivat tuosta kalustosta. Kanaaliin vaan… 👿

    Edit: …Ja se mikä tuollaisessa aika pahasti kolaroidussa korissa on kanta-ajoneuvosta, on ehkä hieman omantunnon kysymys.

    #158953

    Kehittely jatkuu….
    Kyllä se tietenkin on tosiasia, että Hiliman korista ei ole paljon jäljellä, eli joka tapauksessa olipa jatko mikä tahansa on uusi korikehikko hankittava ja laitettava kuntoon ja siitä on jatkettava. Pakun korin alaosa olisi hyvä lähtökohta pickin korille, Senhän voi tietenkin koota erillistä korin osistakin. Katsen noita kuvia googlen kuvahaulla ja sielä tosiaan löytyy hienoja vaihtoehtoja.

    No tätä koriasiaa ehtii miettimään sitten talvella kun runko, moottori ja muut kilkkeet on kunnossa.

    Kiitos Citroman korivinkeistä. Paikka onkin ihan anopin ja appiukon asuinpaikan naapurissa, eli matka <pohjanmaalle saa aivan eri tarkootuksen.
    Minulla on yhden Tiinan osat purettuna, eli varaosia on riittävästi.

    Sen sinisen rättärin korjauksessa lähinnä korin ja rungon hitsauksissa oli naapurin autospesialistista suuri apu. Hänellä aivan uusi Walliuksen hitsauskone, eli tämä ei pitäisi olla ongelma.

    Onko tiedossa onko kukaan Suomessa rakennellut pick-upin. En ole ainakaan tällä palstalla huomannut.

    #158954

    tässä taitaa olla sellainen brittipikuri
    http://www.motorbase.com/uploads/candc/2010/04/04/fs_1235806.jpg&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

    #158955

    Tämä näyttää aidolta
    http://retrorides.proboards.com/index.cgi?board=general&action=print&thread=59150&#8243; onclick=”window.open(this.href);return false;

    #158956
    MoA

    Täs yksi versio.

    Vain köyhillä on kiire.

    #158957
    MoA

    Ja täs toinen.

    Vain köyhillä on kiire.

    #158958

    Tämä näyttäisi siltä että on oikea aito versio Britti pakusta… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #158959

    Tuossa Manun postissa näkyy kaksi aitoa. Toinen sinisellä nokkapellillä.

    Suomessa on tehty ainakin kolme 2cv pickuppia; punainen, harmaa ja vihreä (kaksi ensimmäistä esillä tässä viestiketjussa)

    -Olli

    #158960

    @esal wrote:

    tässä taitaa olla sellainen brittipikuri
    http://www.motorbase.com/uploads/candc/2010/04/04/fs_1235806.jpg&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

    Tuo ei ole lähelläkään alkuperäistä.

    Tämä taas on se ainoa entisöity alkuperäinen Brittiläinen:

    -Olli

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 20)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.