Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › "Hilma", Dyane -75: ICN-607
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
10.4.2013, 04:22 #165865
Muistithan myös tarkastaa ajoituksen? Piikin kohotessa kärkiväliin kärkiväli pienenee ja jos kyseisenä aikana kärkiä katsomatta säädetään syttyä niin uusien kärkien kanssa ollaan metsähallituksen puolella. (Asennettaessa kotelo samaan kohtaan)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]10.4.2013, 18:22 #165866@Akaile wrote:
Muistithan myös tarkastaa ajoituksen? Piikin kohotessa kärkiväliin kärkiväli pienenee ja jos kyseisenä aikana kärkiä katsomatta säädetään syttyä niin uusien kärkien kanssa ollaan metsähallituksen puolella. (Asennettaessa kotelo samaan kohtaan)
Juu. Homma jäi siihen vaiheeseen että kärkikotelo odottaa asennusta, kärkivälin säätöä ja ajoituksen säätöä. Tässä järjestyksessä.
14.4.2013, 06:59 #165867Eilen ripustelin pakoputkiston paikalleen ja tänään menen ottamaan etummaisen mutkaputken pois ja lyhennän sitä muutaman sentin. Loppu putkisto jää liian taakse vaikka pitkän änkkärin työntää pohjaan asti. Pitkän änkkärin takimmaisen kannattimen korin puoleisen kiinnikkeen särjin tyhmyyttäni kun en tajunnut että se on läpiruuvilla pohjan läpi kiinni, pitänee patenttinauhasta tehdä uusi.
Pitäisikö poikkipöntön ja mutkaputken liitos olla täysin kiinteä vai onko siinä suunnitellusti nihkeästi liikuntavaraa moottori-vaihdelaatikko-paketin ja korin välisen elämisen mahdollistamiseksi? Burtonin klemmari kiristyi pohjaan asti mutta silti liitos jäi liikuteltavaksi. Pitää vielä tarkistaa että ei ole päässyt lämmönvaihtimen klemmari ja putken klemmari vaihtumaan, niissähän on pieni ero.
Kampiakselin etupään stefakin kaipaa jossain vaiheessa huomiota mutta saa välttää vielä tämän kesän.
14.4.2013, 09:17 #165868Tais vaihtua klemmari? Stefa kannattaa vaihtaa se on pikkuhomma…suojapelti mahtuu pois taivuttamalla., mukavampi tehdä kotona kuin tienpäällä..
14.4.2013, 13:54 #165869@RPekka wrote:
Kampiakselin etupään stefakin kaipaa jossain vaiheessa huomiota mutta saa välttää vielä tämän kesän.
Ja ennenköö vaihdat ko. stefan niin tarkasta huohottimen toiminta.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]15.4.2013, 19:08 #165870@kari80 wrote:
Stefa kannattaa vaihtaa se on pikkuhomma…suojapelti mahtuu pois taivuttamalla., mukavampi tehdä kotona kuin tienpäällä..
Juu, kyllä se keskipakosäätimen päällä oleva pelti lähti pois ihan vaan kun siihen vähän hipaisi. On se stefa silti vaan sen verran syvällä että epäilyttää vähän kuinka helposti sen saisi pois kolostaan. Takaisinlaittoon uskon saavani valmiiksi sorvatun työkalun lainaan.
@Akaile wrote:
Ja ennenköö vaihdat ko. stefan niin tarkasta huohottimen toiminta.
Tätä ihmettelin jo viime kesänä että pitikös siellä kampisammiossa vallita jonkinlainen alipaineistus nimittäin mittatikun tilalle jos pistää sormen niin minkäänlaista imua ei esiinny. Tuossa on kyllä turboputkellinen putsari että siellähän on nimellinen ylipaine sitten taas huohotusta vastustamassa. Tässä kohdalla on vielä pieniä puutteita tekniikan tuntemuksessa.
15.4.2013, 22:35 #165871Tuoltapa ohjeita huohottimen testaukseen.. 💡
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Koneen_huohotin_venttiilin_testausMauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂16.4.2013, 03:03 #165872Kampiakselin stefa on vähän ylempänä.. 😀
16.4.2013, 04:35 #165873@kari80 wrote:
Kampiakselin stefa on vähän ylempänä.. 😀
Ja nokka-akselilla ei ole stefaa lainkaan, siellä on ainoastaan vastakierre, joka pyöräyttelee öljyä takaisin koneeseen päin. Jos kärkikotelon alue on märkä öljystä niin lähes satavarmasti huohottimen toiminnassa on puutteita. Suosittelin tätä testausta sen vuoksi, että vanha kampiakselin stefa saattaa olla sen verran hyvin jämähtänyt paikoilleen, että ylipaine kampikammiossa ei pullauta sitä ulos, vaan vain hyvin pientä tihkumista esiintyy. Siihen kun sitten tällää uuden ja tuoreen stefan niin ulospullahtaminen on vähän liiankin todennäköistä. Siksi edellä kerrottu työjärjestys ja testaus Manun laittamien ohjeiden mukaan.
Edit. sellainen lisäys vielä tuohon ohjeeseen, että pahiten sököinä olleet huohottajat ovat puhaltaneet kuplia testinesteeseen. Kaasutellessa patsaan korkeus ei saa radikaalisti romahtaa, vaan sen pitää melkeinpä aina pyrkiä nousemaan. Hieman viivettä on, mutta joka tapauksessa sen pitää reagoida myös kaasun muutoksiin.
Tässä vielä video vääränlaisesta toiminnasta. Punainen neste on punajuurivettä. http://s165.photobucket.com/user/Akaile/media/Huoh.mp4.html?sort=3&o=56″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]16.4.2013, 09:32 #165874Sitten kun alkaa olla männänrenkaita poikki yms. radikaalimpaa, tulee näkyvää pakokaasua myös huohottimen letkun kautta ulos, jos sen irrottaa ilmanputsarilta.
Itselläni vuotaa juuri tuo nokka-akselin pää ja kampikammion paineet ovat yläkantissa, mutta niille ei sylinterien ohivuodon vuoksi oikein mitään voi. Pitäisikö rakentaa pieni alipainepumppu…
16.4.2013, 13:39 #165875Tuossakin videolla kuuluvassa koneessa oli männänrenkaat finaalissa saman kevään aikana. Tilanne kyllä parani huohottimen korjauksen jälkeen, mutta oikein mehevää alipainetta ei koskaan syntynyt. Pahimmillaan ohivuodon paine tulee pakokaasun hajuisena ilmanputsarille ja koneen tahdissa putputtava äänikin kuuluu. Sitä luulisi, että tuossa tilanteessa menisi litratolkulla öljyä, mutta omassa tapauksessani pakokaasumittaus oli se hallitsematon tekijä 👿
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]16.4.2013, 14:55 #165876Öljyä ei mullakaan kulu normaalia enempää, se vuotokin minimaalinen ja kulkukin ok, joten puuttumiskynnys ei ylity 😉
18.4.2013, 17:27 #165877@RPekka wrote:
@Akaile wrote:
Ja nokka-akselilla ei ole stefaa lainkaan, siellä on ainoastaan vastakierre, joka pyöräyttelee öljyä takaisin koneeseen päin. Jos kärkikotelon alue on märkä öljystä niin lähes satavarmasti huohottimen toiminnassa on puutteita.
Juu. Hieman nolottaa kun sekoitin mokomat akselit toisiinsa.
Nyt en enää ole ihan varma missä vaiheessa ajatukset sotkeentui. Kärkikotelonkin alla oli toki märkää mutta tosimärkää oli nokka-akselilla ja stefanvaihto on nyt tämän illan hommana, sopivan putkenkin sain lainaan. Uusi tarvikehuohotin on nyt paikallaan ja vanha on täysin kunnostettavissa jos tuntuu joskus siltä. Aivan kivikovia oli kaikki kumiosat sisällä.
19.4.2013, 06:37 #165878Jos etu- ja taka-akselit ei mee sekaisin, niin kaikki OK.
19.4.2013, 15:25 #165879Moro !!
Burtonin yhdessä sarjassa oli “liian paksuja” sivuputken klemmareita, niistä piti päästää rälläkällä ainetta pois, jotta sai kiristymään.
Lasse -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.