Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Hispania motor
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
31.10.2009, 14:16 #125557
Moro
Meni jo toinen kone jossa Hispania laatta. Molemmissa sama syy kampi poikki, edellinen meni Kajaani bluesiin mennessä 2006. Onkohan jokin tyyppivika, kun räjähtää vielä normaalissa ajossa, ei mitään liikarasitusta kummallakaan kerralla.
Tiedä en onko nuo valmistettu Espanjassa, sieltä ne olen kuitenkin molemmat ajanut. Sinänsä onnea, että ei hajonnut Tsekeissä, noin 1500 km kerkesin ajaa kotimaassa ennen paukkua.
Huomenna uutta tilalle.
HanttaHannu Keinänen
31.10.2009, 16:13 #154785Onpa erikoista. En ole muita vastaavia tapauksia kuullutkaan.
Mulla on ollut sellainen käsitys, että kaikki koneet tai ainakin niiden kriittiset osat olisivat ranskanlaisvalmistetta, mutta voin olla väärässä.
Acadianet tehtiin kaikki Hispaniassa, mutta yleensä niiden koneissa on ollut normaali Citroenin tyyppikilpi Espanjan ulkopuolisilla markkinoilla.
Muistan erään slovenialaisen valitelleen siellä kasattujen 2cv-koneiden karkeaa käyntiääntä.
31.10.2009, 16:26 #154786Saiskos infoa mitä ko. koneen laatassa sitten lukee?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]31.10.2009, 17:55 #154787Koneen laatassa lukee Citroen Hispania AM2A ja alla numerosarja. Poikki meni propelin puolelta kiertokangin vierestä, siisti suora katkeama.
HanttaHannu Keinänen
31.10.2009, 19:09 #154788Ok. Siispä sitä konetta on sekä 9.0 ja 8.5:1 männillä, yleisesti olen noita koneita pitänyt parempina kuin loppupään koneita…mutta ehkäpä sillä espanjalaisuudella on sitten osansa. Ensimmäisenä tulee mieleen lohkon valu, onko kampiakselin “kehto” linjattu oikein. Mikäli siinä on heittoa niin akseli on saattanut rasittua turhaan joistakin kohdista. Mistä kohtaa kampi katkesi? Toki kammessakin voi valmistusvika olla.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]1.11.2009, 07:06 #154789Meni siis poikki propelin puoleisen kiertokangen vierestä siisti suora katkeama. Jotenkin ihmettelen kun molemmat meni samalla tavalla, olen kuitenkin ajanut kutosen konella varmaan 300000 – 400000 km, eikä muissa ole moista vikaa ilmennyt.
Hannu Keinänen
1.11.2009, 15:19 #154790Noin lyhyen lohkon reijät pystyy koneistamaan yhdellä kinnityksellä eli niissä tuskin on heittoa, toki sekin on mahdollista jos tehdään ensin toinen reikä ja käydään välillä kahveella…
Suurin syyllinen on luultavasti tuollaiseen vaurioon kammen suoruus. Eikä materiaalivikaa voi jättää myöskään listalta pois! Eskapiljojen valamat lohkot ja kannet on kyllä ihan seestä! -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.