Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Huohottava AK:n 602 cc kone.

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121957

    Eli mulla on -62 AZU:ssa 400 km sitten läpikäyty wanhusmallin 602 cc kone (AK:n).
    Speksit tämmöiset :
    – kampi on kondiksessa, ei klapia, laakerit ok
    – kannet kunnostettu, venttiilit hiottu etc
    – venttiilin ohjurikumit laitettu, vaikka em. koneessa ei alunperin oukkaan
    – uudet männän renkaat, koneessa tuoreemmat kutosen männät 8.5 puristuksilla, syltyt hoonattu, puristukset kunnossa
    – öljypumppu kunnossa (reilusti pelivaraa)
    – nokka-akseli ok, ei kulumia yms, nostimet samoin
    – kaikki tiivisteet vaihdettu (eihä niitä montaa oo)
    – kaasari korjattu (suuttimet uusittu, akselit heloitettu, kiihdytyspumpun
    kalvo vaihdettu, jne), 1 kurkkuinen malli
    – 123 Ignition sytkänä
    – huohotin uusittu viikko takaperin tuoreemman malliseksi (Sitroselta tuliterä), koska luulin että huohottimessa vikaa
    – koneen sisällä ei o roiskepeltiä
    – ei öljynsuodatinta

    Kaikesta seppäämisestä huolimatta koneeseen ei tunnu muodostuvan minkään sortin alipainetta. Heti huohottimen vaihdon jälkeen vaikutti siltä että ongelma olis korjautunut (mittatikunreijässä tuntui selvä imu, eikä öljyä tullut ulos). Muutaman päivän päästä tehdyssä letkutestissä vedet lens putelista ulos välittömästi – itse asiassa kun otti mittatikun pois koneen käydessä, silmille lensi hirmuinen öljysuihku…
    Minen keksi mistä lähteä vikaa etsimään, onko hyviä ehdotuksia? Vai onko tämä ihan normaalia wanhuskoneen käytöstä?

    t. pahviaivo Pohjois-Karjalasta

    #132376

    Tervehdys

    Aloittaisin ohivirtausmittauksella, niin saisi selvyyttä mistä puhaltaapi ohi.

    Vaikuttaa kyllä ohivuodolta, joko männän tai venttiilivarren.. lähinnä männän, kun kerran noin raju on.

    Tuollainen tarkistus kun on aika helppo itse tehdä jos on paineilmaa saatavissa.

    Tommen

    #132377

    Nuo huohottimet ei aina toimi vaikka ne ois kuinka uusia ja toimivina myyty. Tässä puolen vuoden sisällä veli osti uuden huohottimen, mitä joutu hitsaamaan ennen kuin se rupes toimiin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #132378

    Moikka olen huomannut vuosien varrella, että noissa tarvike huohottimissa
    saattaa olla läpän kumin laatu sellainen että se ei kestä näitä nykyisiä
    lisäainestettuja öljyjä. Kannattaa vaikka etsiä käytety vaikka vanhempikin
    alkuperäinen venttiili komponentti,testaten sen toiminta.Saattaa toimia jopa paremmin kuin uusi tarvike sellainen.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #132379

    Mitenkäs muuten testaus onnistuu? ilman, että lyö koneeseen kiinni? itselläni olisi juuri kohta edessä…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #132380

    Puhuuko Akaile huohottimen testauksesta?
    Eikös sen kunnosta saa jonkinsorttista infoa kun puhkuu öljyntäyttökansi kiinni siitä moottoriin mänevästä jalasta sissään naama punasena – pitäs männä ilman läpi ku wanhaan immeiseen. Kun imee taasen samasta paikasta posket lommolla ja pahalla ilmeellä, pitäs tuntua selkeä vastus kun tää kumiläkkyrä rupiaa tiivistämään… Jos huohotin käytetty, syytä varautua siihen jotta suussa onpi testin jälkeen reilusti perskeitä.

    #132381

    juu just tuo huohotin 🙂

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #132382

    Minä olen 2l pumpilla testannut huohotinta.
    Paineilmalla voi kanssa testata vaikka mitä, huohotinta, männän ohivuotoa, vuotavia imu ja pakoventtiileitä, stefoja.
    Mutta ei kannata pulpauttaa stefoja ulos.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.