Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Huohottimesta taas kerran..

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125677

    Nyt kun täällä entisellä vuokra-alueella on täys talvi ja pakkastakin 21 piirua niin oli oiva hetki “teurastaa” 2 cv nelkku projektin huohotin..Öljyvuotoa kun on ollut varsinkin kun konetta vähän kierrättää kovemmin. No, kumilärppähän oli köyryssä kun kissan selkä,kivikova ja ruosteporoa purkki pullollaan(tekee lienee hyvää nelkun moottorissa). Mistä täältä pk-seudulta saa sopivaa kumia läpäksi? Ja pitääkö sille alemmalle gummiputkilotzydeemille tehdä kanssa jotain? Pitääkö osassa jossa läppä on kiinnitettynä oleva reikä jättää avoimeksi kuten se olikin?shttp://picasaweb.google.fi/lh/photo/kZuuqq1mBRHIVWWS898OdQ?feat=directlink

    #155478

    etolasta ostin. ovat asiantuntevia eli tietää mikä kum kestää.

    #155479

    tikkurilan vieressä, oisko suutarila. muilla ei oo.

    #155480

    Siinäpä uuden paikka..eikä ole pitkällä…Urheilutie..Tikkurilan Hiekkaharju.. AAkerho..mullakin on vanha kunnostusta odottaen…joskus sitten.

    #155481

    Yritänpä kirjoittaa opettavaisen tarinan liittyen huohottimeen… Tiinani kone on palikoista rakennettu ja kaikki tiivisteet siihen silloin 2006 vaihdettu. Tsekkireissulta palatessa 2009 saksanmaalla tuttavapariskunta oli huolissaan, kun tiinani alle oli yön jälkeen ilmestynyt huomattava öljylätäkkö. Lisäsin öljyä koneeseen ja kohautin olkaani tulevalle ongelmalle. No kuluneen kevään aikana käyttöönoton jälkeen tiinani on alkanut merkata reviiriään, mutta olen ajatellut sen olevan normaalia seisonnan jälkeistä tiivisteiden jäykistelyä, mikä vähenee tiivisteiden jälleen hieman vetristyttyä… Mutta eilempä taivalsin taas perinteisen tallireissuni vajaan 300km talla pohjassa melkein koko matkan. Viimeisissä mutkissa ennen perille pääsyä ajoin vauhdilla pitkiä kallistuksia ja olin ohimennen kuulevani yhtäkkiä kalkatusta konehuoneesta…Oli ällöttävä ääni, ihan kuin kampi olisi käynyt ilman öljyjä. Pysähdyin ja raotin konepeltiä. Ja niinhän siinä oli käynyt, että konehuone oli hyvin öljypitoisa varsinkin pelkääjän puolen runkoaisan tienoolta. Öljytikkua varovasti nostaen: n. peukalon leveyden verran enää öljyä koneessa! Nytpä herää kysymys miksen ole tajunnut vilkkuvaa öljynpaineen valoa näin alhaisella öljymäärällä! Vastaukseksi saatte tämän tarinan toiseksi tärkeimmän opetuksen: Öljynpaineen merkkivalo pelastaa silloin kun sen kuuluu, joten älkää missään tilanteessa jättäkö sitä kytkemättä! Niinkuin tämä tollo tässä tapauksessa oli tehnyt. Se on jo toinen tarina miksei se ollut käytössä, mutta olkoon…

    Tänään sukelsin talliin tutkailemaan tuhojani ja huohotintesti oli kuin jostain komediasta. Kone puhalteli pelkkiä kuplia kun öljytikun putkeen liitetyn letkun tälläsin LHM:ään, eli huohotin oli niin sökö kun se vaan voi olla. Tätä epäilin jo syttyä katsellessa aamupäivällä, kun kärkikotelolle oli tihkuttanut selvästi öljyä ja konetta vääntimellä pyörittäessä kuului sihaduksia kärkikotelon päästä!

    Tästä oppi nyt ainakin sen, ettei sätkän koneen “pienille” öljyvuodoille kannata nostella olkapäitään, tässä oli todellisen kiinnileikkautumiskatastroofin ainekset ja saattoipa lähteä koneen elinkaaresta useampi tonni pois…mutta onneksi koneessa oli tuoreet laadukkaat öljyt, joten uskoisin vähäisenkin öljymäärän palvelleen oikein. Moottorin öljyvuotoja kannattaa tarkkailla ja varsinkin kärkikotelolle ajatuvasta öljystä pitää herätä tekemään huohotintesti, siihen ei kummoisia varusteita tarvitse ja aikaa se ottaa muutamia minuutteja.

    Vaihdoin rikkimenneen huohottimen tilalle toisen ja totesin sen testillä ehjäksi. Ainakin toistaiseksi näyttäisi siltä, että öljyn ulospuskeminen lakkasi siihen. Samaisen koneen syttyongelmista jatkan tuolla toisaalla…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #155482

    Niinhän se näyttää menevän, vuodot kannattaa ottaa tosissaan..Tuon oman huohottimen korjasin palstan vinkkien mukaan ja hyvä tuli! Nythän motti kyllä hävittää öljyä muuten kun vuotamalla, mutta se onkin sitten toinen juttu. Ei muuta kun rättiä auki töistä lähdettäessä, ekaa kertaa. Keli on aivan uskomattoman hieno täällä etelässä!!

    #155483

    Ostin juuri ranskasta muovisen 2CV4/6:n huohottimen, joka on purettavissa. Onko kellään kokemusta, itse en ole ennen moiseen törmännyt.

    #155484

    Tällainen asennus tuli tehtyä

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.