Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Huoltoapua pääkaupunkiseudulla?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123318

    Heissan te kokeneemmat rättäristit!

    Täällä olisi aloitteleva sitikkamimmi jonka 70-luvun 2CV pitäisi saada kuntoon. Omia kykyjä ei korjaukseen löydy mutta ajointo olisi kova! Periaatteessa peli on ajokunnossa mutta moottori on siinä määrin loppu että muutamaa kymmentä kilometriä pidemmälle ei kyseisellä koneistoilla uskalla edetä kun peli kuumenee vietävästi…

    Kuka ottaisi sätkän huomaansa ja saattaisi sen katsastuskuntoon? Asustelen Espoossa eli jos pääkaupunkiseudulta löytyisi apua niin se olisi ihanteellista.

    Avokattoisin ajatuksin,
    Karoliina

    #139546

    Kerro lisää. Kuumenee vietävästi? Onko siinä öljynlämpömittaria josta voisi päätellä em. termin. Olen ensi viikolla melko tiiviisti espoossa kittaamassa pakua, joten voin kyllä kuunnella ja analysoida, vaan en ehkä ihan hirveästi tehdä mitään asialle ellei kyseessä ole ns. pikkujuttu.

    #139547

    Moi

    Juttelin äsken edellisen omistajan kanssa jolla on parempi näppituntuma asiasta. Itse asiassa oikeampi määritelmä on että kone hyytyy muutamien kymmenien kilometrien jälkeen eli vetoa ei riitä ja syy tähän kuulemma on moottorin vanhuus. Edellinen omistaja sanoo ajaneensa sen yksinkertaisesti loppuun.

    Eli jos täällä palstalla liikkuu joku joka tietäisi missä tai kenen tallissa pääkaupunkiseudulla rättäriä voisi huollattaa niin olisin hyvin kiitollinen! Moottorin hankinnassa tarvitsisin myös apua kun sen vaihto tai ainakin syvempi operointi näyttäisi olevan tarpeen.

    #139548

    -minulla on laitettu nelkun kone hp 500e, jos kiinnostaa ja saat joltain vaihtoon apua! 😆 🙂

    #139549
    LPN

    Hyytyminen muutaman kymmenen kilometrin jälkeen kyllä kuulostaisi enemmänkin sytytyksen/kipinän katoamiselta kuin loppuun ajetulta koneelta. Vai mitä mieltä vanhemmat ja viisaammat ovat?

    Koneen vaihto ei kyllä kovin suuritöinen homma ole. Muutamassa tunnissa pitäisi olla tehty.

    #139550

    Kattelen tässä jos meen kuunteleen konetta, se kertoo jo paljon. Mutta mielestäni kone on loppuun ajettu vasta sitten kun se ei kertakaikkiaan liikahda enää eteenpäin ja silloin on jo kolinat aika rajut. Yleensä koneen osat on todella pitkäikäisiä ja korjattavia kapistuksia.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #139551

    Niin, onko kyseessä siis nelkku? Yksi kone löytyy, ja se pitäisikin oikeastaan saada pois nurkista. Tosin nuo oireet kyllä viittaa muuhun kuin loppuunkuluneeseen koneeseen, ainakin mikäli lähtee hyvin käyntiin.
    Jos pääset käymään suomenojalla esim. keskiviikkona, niin mitataan puristukset kylmänä ja kuumana. Siitä jo oikeastaan tietää onko oikeasti kyseessä loppuunajettu pata, vai ehkä huono puola joka kadottaa tehonsa lämmetessään.
    Aikaa operaatioon menee sen verran että kone ehtii jäähtyä.
    Minut tavoittaa nrosta 0400 485973

    #139552

    Hienoa, soittelen sinulle! Kyseessä on nelkun kone joka käynnistyy kyllä ihan hyvin, eli ehkä moottorilla onkin pidempi elämä kuin olettamus kuului.

    #139553

    Anteeksi kun lainaan topikkia mutta kun tuli paineista puhetta… Eli noista puristupaineista. Paljonko ne pitäisi olla tervellä koneella?

    Itsellä kutonen, vm79, ajettu 174t ja puristukset oli viime kesänä 6,5 ja 7. Olenko ymmärtänyt väärin vai “kuuluisiko” noi olla vähän enemmän? Onkos odoteltavissa koneremppaa lähivuosina? Kilometreja kertyy nykyään vaan kesällä ja niitakin vain muutama tuhat.

    #139554

    Tuo puristus paine riittää,, jos on matalapuristeinen kone?? hyvät on kutosen koneella siellä kaheksan pintaan kylmänä.. Nyt venttiilien säädöissä voi olla vilppiä kun paineet ovat eri suuret.. Tai venttiilit karstaiset tai lievästi alkanut vuotaminen..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #139555

    Kyllä se on tämä nelekun ominaisuus hyytyä silloin kun kiertokangen laakeri onpi sökö….
    Tässä Tampesterilaisen Pauli Riikosen legendaarinen loru näistä Sätkien koneista eli:
    Kun Wanhuksen kampi alkaa kolista, sillä ajaa kymmenen kesää.Kun kutosen kampi alkaa kolista, sillä ajaa viä sen kesän , mutta kun nelekun kampi alkaa kolista, sillä ajaa seuraavalle linja-auto pysäkille!

    t: Pertsa

    #139556
    LPN

    @kontio pertti wrote:

    Kyllä se on tämä nelekun ominaisuus hyytyä silloin kun kiertokangen laakeri onpi sökö….
    Tässä Tampesterilaisen Pauli Riikosen legendaarinen loru näistä Sätkien koneista eli:
    Kun Wanhuksen kampi alkaa kolista, sillä ajaa kymmenen kesää.Kun kutosen kampi alkaa kolista, sillä ajaa viä sen kesän , mutta kun nelekun kampi alkaa kolista, sillä ajaa seuraavalle linja-auto pysäkille!

    Onpa hyvä, että tuli vaihdettua koliseva nelkun kone hieman terveempään. Pytyt irti ja väljää oli oikealla puolen kiertokangen alapään laakerissa. Mitään hyytymistä ei kyllä vielä ollut havaittavissa.

    #139557

    Kävin vilkaisemassa tuota, ja ihan nätisti kävi sekä kylmänä että lämpöisenä. Puristuspainemittari ei ollut matkassa, mutta perstuntuma oli että kone toimii kuten pitääkin. Sytytys saattaa olla hieman myöhäisellä, mutta ei kolinoita eikä sinistä savua. En siis olisi siitä huolissani.
    Korissa pientä fiilausta, mutta missäpä tuon ikäisessä ei olisi. Runkoa en katsonut kuin sen mitä kontillani näin. Ei näyttänyt sekään pahalta. Jarruttaessa niiasi hieman kuskin puolelle, liekö toinen kitkaiskari sittenkin kireällä 😀 .
    Ilmeisesti löytyikin jo henkilö joka osaa fiksailla sätkää, joten ei kun ne muutamat pikkujututu kuntoon ja iloisia kilometrejä.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.