Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Matkalle › Huomiset nurkat
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
21.5.2014, 19:35 #128862
Olisi mukavaa ,jos edes yhtä vastaantulevaa kuljinta saisi huomenna morjestaa perinteisin menoin. Ajelen aamulla anivarhain Kouvolasta Miehikkälään, sitten takaisin päin kymmenen jälkeen käydäkseni kahvilla “mummon kahvilassa” Haminassa, siitä sitten ennen puolta päivää Karhulan koululle ja edelleen Kotkaan Kantasatamaan morjestamaan m/aux Vivanin porukoita, jos vaikka kahvia sais. Sitten Loviisaan Suomenkielisen koulukeskuksen työmaalle ja jos ollaan vielä työajan puitteissa (onko Lahteen saavuttuani Maakunnan Lasi vielä auki) Lahteen, Porlammin – Artjärven – Orimattilan kautta . Viimemainittu matkaosuus, lukuun ottamatta Virojoki – Miehikkälä väliä, onkin reissun ehdottomasti nautittavin, mikäli tiet eivät ole asfalttireikiä täynnä. Lahdessa tilaan veneeseeni fasettilasit salonkiin tai ainakin pyydän niistä tarjouksen. Yhdellä tankillisella tämä reissu ei taida mennä. ❗
Donna 28 🙂24.5.2014, 13:43 #172737Ikävää kerrottavaa, ainuttakaan sätkää ei tällä pienimuotiselle matkallani vastaan tullut tai edes olisi näkynyt jossain torin laidalla. Tänään näin sentään kolme, kun menimme mukaan Swap and Meetiin Kouvolassa. Meitä Kouvolan Jaoksen porukkaa oli yhteensä kuusi, ja kulkimia siis 3, lisäksi1 kpl Camiionette ja yksi DS -mallinen avoauto Citroen.
Em. autojen omistajat omistavat myös sätkän. Päivä, vaikka olikin kuumuudeltaan sietokykymme rajamailla, kunnes varjo saapui – Camionette – oli antoisa ja viihdyttäväkin. Olimme varustautuneet suomalaiskansallisellea kahvipiknik -varustuksella ja ehkäpä siksi viihdyimme niin hyvin helteessä. Menemme varmaan ensi keväänäkin, mikäli saamme “varjon”
mukaamme.
Donna 28 🙂4.7.2014, 15:04 #172738Niinpä niin sepä se. Eipä kulkimia useinkaan tule enää vastaan nykyisin ainakaan täälläpäin. Täällä pohjoisen itärajan vartijana voin omakohtaisesti todeta saman asian. Vennäänmaalla käydessä kulkimeni sai kyllä melkoista huomiota sekä Suomen että Vennään raja-asemalla. Tuntui melkein siltä kuin olisi ollut jokin The Kuuluisuus – Vennään rajalla kamerat surrasivat rajapatruunoilla ynnä rajapatruunattarilla ja sama Suomen Tasavallan puolella. Kaikki eivät ole nähneet Kuljinta… Hmm – Kulkeeko kurjuus Suomesta Vennäälle päin nykyään????
5.7.2014, 07:04 #172739Vähissä tuntuu nykyisellään vastaantulevat Sätkät olevan…
Tuossa torstaina kun pikkulenkki MattiH:n kanssa ajeltiin, Xm:llä kärry perässä, paluumatkalla Sätkään vahvasti liittyvää ja tunnistettavaa kärryssä, niin vain yksi 2CV vastaan tuli. Matkaa oli kuitenkin liki kuutisensataa kilometriä, isompaa ja pienempää tietä, ja se ainua vastaantullut oli aika keskellä Helsinkiä (Esa?), harmaa Charleston…
Pihat sitten olikin aivan toinen tarina, kaksi aktiivikäytössä olevaa kyllä nähtiin, projekteja sitten enemmänkin…
6.7.2014, 10:40 #172740Heitänpä tähän sellaisen kysymyksen, että moniko ajaa 2cv:llä käyttöautonaan? Vain kesällä? Vai ajellaanko vain tapahtumiin?
jalpo
6.7.2014, 11:24 #172741Jep. Naiset vieneet “käyttö”auton, joten Alice pärisee ihmisten iloksi päivittäin.
6.7.2014, 12:16 #172742Huhtikuussa laitan talviauton seisomaan jaajan kesän ajot rättärillä.
6.7.2014, 17:04 #172743Kaikki ajot tähän asti tehty rättäreillä kesät talvet. Yhtään kuljinta en ole saanut “kulumaan koppuun”.
7.7.2014, 05:28 #172744Huhtikuussa otan normaalisti vanhemman ajoon ja vaihdan superiin juhannusviikolla. Näin pöristellään syys-lokakuuhun, pl. pitkän tavaran noudot, levy- ja betonikuormat rautakaupasta. Vaikka kovakatossa on ilmastointi niin ajan silti rättärillä mieluummin kesällä. Just kattelin kirjanpitoa ja ensimmäiseen kertyy 2-6tkm ja jälkimmäiseen 6-11tkm kesässä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]7.7.2014, 07:05 #172745Ei ole rajautunut vain kesäkäyttöön täälläkään Dyanella ajelu, pahimpia pakkasia myöten tulee silläkin lähdettyä…
Aivan tilanteensta riippuen tapahtuu sitten valinta, millä lähdetään. Vintiöiltä kun kysyy, niin yleisin on että “mennään Rättärillä”, pienemmän pyörittelyt kaupunkialueella on paljon näppärämpiä kuin viisimetrisellä vaihtoehdolla, sitten toisinaan taas mennään mukavuuden ehdoilla kun aina ei vain viitsi vaihdetta itse vaihtaa…
Tähän menneeseen 12 vuoteen on mahtunut vain yksi pitempi jakso kun ei Dyane ajossa ollut. Tosin silläkin aikaa oli sitten vähän toista vuotta NelkkuSätkä ajossa, ennenkuin sai koriremppaan innostuttua…
7.7.2014, 07:33 #172746Moro !!
Suomi-Paku Öklämöykky kesäretkien ajossa, Airelle kutonen täällä Rysälässä ainoana autona ja likkuu koko vuoden (5-10tkm) vuodessa, riippuen onko kansainvlinen kokous vai ei ja kuinka kaukana ,). Toki jos talvella lähden pidemmälle matkalle esim. saksaan, niin otan vuokra-auton, kun en raaski Airellea suolassa tuhansia kilometrejä kylvettää vaikka talvirenkaat minulla siihen kyllä on, jotka nykyään saksassa vaaditaan keliolosuhteiden mukaisesti.
Tosin en tarvi autoa päivittäin, kun poljen polkupyörällä 4,8km työmatkan.
Lasse13.7.2014, 14:47 #172747Tänään (13.7.) välillä Kotka-Kuopio tuli yksi sätkä vastaan Mikkelin Kenkäveron kohdalla.
Siinä kaikki 2cv-pohjaiset kulkimet.
Muita klassikoita kyllä,mm.5 Corvettea joista 3 avomallia, 4 Volvo Amatszonia, 2 kuplavolkkaria, 1 avo MG noin muutama mainitakseni.
Eli vaikuttaisi että Vette on runsaslukuisempi kuin 2CV.
Nyt pyöritään muutama päivä täällä Kuopiossa ja pongaillaan Sätkiä kylpemisen lomassa.20.7.2014, 12:08 #172748Kyllä kuljin joka kevät on otettu ajoon, katsastus pitää suorittaa 23.4. mennessä jok’ikinen vuosi, ei välivuosia ole enää… Ja sitten syksyllä – syys- lokakuussa jäävät sekä kuski, että kuljin unelmoimaan seuraavan kesän ajeluja. Ajatus oli kyllä hankkia piikkirenkaat talveksi, mutta taitaa jäädä hankkimatta, vaikka eipä kulkimessa sisällä ole sen kylmempää kuin ulkonakaan. Talvella vaan ajetaan pailakalla – ja paljon – täällä talvi on talvi ja kesä on… no kesä. Ainakin on runsain mitoin sääskiä, paarmoja ja mäkäräisiä, eli tervetuloa Pohjoiseen
Juha
3.8.2014, 18:23 #172749Riihimäki – Lahti – Mikkeli – Savonlinna – Kitee – Tuupovaara – Joensuu – Kitee – Punkaharju – Imatra – Taipalsaari – Tuohikotti – Vuolenkoski –
Nastola – VALKOINEN RÄTTÄRI 😀 – Lahti – Riihimäki. 01.08 – 03.08.2014 noin 1200 ilometriä ja yksi vastaan tullut rättäri Villähteellä.Jukka Prinkkilä, HyRi.
4.8.2014, 05:28 #172750Kesät talvet ajelen minäkin, n 10000 km vuodessa tuolla vihreällä ja Perrierin ollessa ainoastaan kesä käytössä sillä n 2000km.
Talviajossa ajelen kyllä ainoastaan kaupungissa vältellen noita suolattuja maanteitä.
Mikko -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.