Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Huopa imusarjan alla, wtf…?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123896

    Mikä ihmeen funktio on huopalaatalla imusarjan ja lohkon välissä? Kaasarista vuotanut bensa palaa pidempään? Lohkoa palelee? Vaimentaa jotakin?
    Tuossa kutosnelkussa on se kohtalaisen uusi kone, ja siinä sellainen huopalaatta em. paikassa. Näyttää ihan siltä että se kuuluu siihen 😯 .

    #144055

    Arvaus: “ylimenobensa” jää siihen, ei “voitele” koko konetta…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #144056

    2cvjimmi arvas ihan oikein.
    Huovan tehtävänä on imeä tietyissä tilanteissa imusarjan alapuolella olevasta reiästä ulos valuva bensa estäen sen liuottamasta öljyjä ja likaa koneen lohkosta ja valuttamasta näin päästöjä ympäristöön. Ainoastaan siis bensa höyrystyy siitä huovasta ilmaan, päästö toki sekin. Tuli muistaakseni samaan aikaan kuin muuttui muoviset “ilmapellit”, tuli häiriösuojatut tulpanhatut (merkattu jopa tyyppi saksalaisessa rek.otteessa lisäehtoihin) ja kuminen pohja siivapyörään. Kaikki nämä ympäristö asioita, eli päästöt ja melu, joita siis kolme viimeistä.
    Lasse

    #144057

    Okei, nyt ymmärrän. Muovia ovat tuossa koneessa tuulipellit etuosaa lukuun ottamatta. Samoin venttiilikopat ovat jollakin bitumintyyppisellä kuorrutettu. Mutta fletki on aito nelkun sellainen, joten näköjään kaikista omistamistani vehkeistä on joku ottanut talteen juuri sen oikeantyyppisen ropelin.
    Pitää hieman miettiä onko lievä melunvaimennus sekä ympäristöystävällisyys parempi vaihtoehto kuin se että kun tuo huopa on aikansa imenttyään itseensä hiilivety-yhdisteitä, päättääkin esim. pakosarjan hetkellisen kuumenemisen seurauksesta syttyä tuleen.
    No, ehtiihän tässä vielä hetken miettiä. Kiitos taas loistavasta nippelitietoudesta.

    #144058

    Tuollaisesta huovasta en ole kuullutkaan, vähintään mielenkiintoiselta kuulostaa. Eikä välttämättä hyvältä pitkäikäisyyttä ajatellen, mutta toisaalta, ei bensa pelkästä pakosarjan lämmöstä syty-tarvitaan myös kipunaa tai merkittävästi suurempaa lämpöä…

    Sitten tuo ropeli. Pohja jos Nelkusta on niin tässä ei vielä ongelmaa tule sillä ainakin vanhemmissa tapauksissa kyseessä on sama palikka, mutta itse muovinen siipiosuus- saattaa talvella tulla viileää kyytiä kun siipiä on yksi vähemmän ja nekin kaikki on huomattavasti lyhempiä…

    Nuo muovisenoloiset ilmapellit eristävät ääntä ihan kivasti peltisiin verrattuna, taitavat lämmintäkin peltiä paremmin sisällään pitää. Sama koskee tätä venttiilikoppien bitumimattoa. Etuosassa ei taasen eroa “vanhaan” peltiseen uusimmissakaan ollut, ellei jarrulevyjen jäähdytysputkia tällaiseksi eroksi sitten lasketa (toki tämä “ero” oli jo aiempienki levyoptioiden kanssa).

    Kahvinsekaisia ajatuksia… Kaipa ne jotenkin näin menee..? 🙄

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.