Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Ilmansuodatinkotelon oikea kiinnitys?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
5.2.2014, 19:20 #128659
Tuossa omassa Dyanessa on se isompi peltinen ilmansuodatinkotelo. Oli tällätty peltiruuvilla lämmönvaihtimeen kiinni. Tulo- ja lähtö putket mallia viritys. Ajattelin, että voisihan tuon oikeinkin laittaa, ja oikeilla letkuilla virtaushäviöitä pienentää. Vaan mistään ei oikein löydy osviittaa mitkä on oikeat osat ja asemointi.
Kone on kutonen ja kaasari 26/35. Flektin suojapelleissä “turbo”-ilmanotto.
6.2.2014, 14:07 #171057Netin kuvahaku. Google.fi, kuvahaku,hakusanaksi esim. dyane motor… kuvia tulee esiin. Dyanessa on omanlaisensa putkarikotelo. Kiinnitykset turboputken juuri, siipimutterilla oikeanpuoleisen sylinterin etupuolella tuulipellissä ja kolmas takana irtotuella. Huohotinventtiilin lähtö on dyanessa myös omansa lähtö alaviistoon.
http://rs84.pbsrc.com/albums/k15/2cvjimmi/Dyane6/Dianesl046.jpg~320×480″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.miniguy.com/vehicles/citrdyane-1967-citroen-dyane/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.parkkis.net/gelupa/dyane/dyane_11.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com7.2.2014, 10:42 #171058Joo pari uutta tuli. Taisin ite hakea liian hieanosti, kun laitoin kuvahauksi “Dyane engine”… Ei näissä ookkaan ku moottori vaan.
Vaan se tuo sinun oma kuva oli hyvä! Selkisi tuo takakiinnitys. Se oli mulla katkaistu, taivutettu ja ruuvattu lämmönvaihtimeen. Etummainen kiinnitysrauta taas on pätkitty aivan juuresta poikki. Pöh.
Tuo oma kulkinehan on alunperin nelkku, noinkohan ilmanputsari olisi niitä peruja? Mitä sisälle koteloon kurkin, niin tavattoman pieni kanava sieltä alaosasta kiertää kaasarin lähdölle. Poikkipinta-alaltaan pienempi kuin kaasarin kurkut yhteensä.
Jaa-a, mitähän tuon kanssa tekisi? Onko se uudempi muovikotelo jotenkin parempi, vai vaan halvempi?
7.2.2014, 10:47 #171059Muovikuorinen kuutosen putsari on kaksikurkkuiselle, peltinen yksikurkkuiselle. voin tosin olla väärässäkin 🙄
7.2.2014, 14:32 #171060Laitoin Dyaneen kutosen koneen kaikkineen. Ei ole turboputkea ja ilmanputsari on samassa kohtaa kuin normi kutosessa.
Alkuperäisessä kutos Dyanessa on turboputki käyrällä kumilersalla ilmanputsarin ilmanottoaukossa. Ilmanputsarin etukiinnitys tuulipellissä puolan alla. Sivukiinnitys vasemman venttiilikopan edessä. Takakiinnitys vaihdelootan ja koneen välisen ylemmän vasemman vaarnapultin mutterin alla. Monimutkaisesti selitetty ja yksikurkkuisessa samalla tavalla.9.2.2014, 18:53 #171061 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.