Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Imusarjassa reikä

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #123152

    Tossa mulla on toi kone levällään.Sitten maalailin tossa imusarjaa/pakosarjaa niin huomasin imusarjassa reijän noin 0,5mm.Toi näyttäs poratulta.Niin kuuluuko tollanen reikä olla imusarjassa jos niin mikä sen tarkotus on

    #138635

    kyllä siellä kuuluu olla se mystinen reikä. Itse luulisin sen olevan sitä varten
    jos imusarjaan jostain syystä joutuu liikaa bensaa (lue nestemäisenä, ei
    kaasuuntuneena/sumuna kuten olisi tarkoitus) niin se valuu sieltä lohkoa
    pitkit pois eikä kastele tulppia.

    -Olli

    #138636

    Todella mielenkiintosta.Joskus yhdessä mun kulkimessa oli imusarjassa vuoto niin se sai liikaa ilmaa eikä käynyt kunnolla.No mutta ton reijän on insinööri suunitellut niin eiköhän se pelaa. 😀

    #138637

    Kokeile nyt vielä että se ei ole tukossa, se on tärkeää, niin ei kastele tulppia käynnistäessä.
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #138638

    Saa nyt nähdä tuleeko tämä teksti oikein ja oikeeseen paikkaan, nääs ensimmäinen viestini tänne!!!
    Mutta, siis kysyisin että millä kohdalla tuo reikä tuossa imusarjassa sijaitsee?

    T. Pekka K

    #138639

    Reikä on suoraan kaasuttimen kurkun kohdalla alapuolella imusarjaa,, hyvin pieni reikä…..
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #138640

    Entäs reiän koko. Pienin poranterä, mikä tallista löytyy on 1mm. Menneekö liian isoksi ?

    T. Pekka K

    #138641

    Sehän riippuu siitä mikä kone on kysymyksessä……
    12 heppasessa on suunnilleen 0,4 mm ja kutosen koneessa 0,8 ja loput varmaan siltä väliltä….
    Eikä sitä tarvitse porata jos se siellä jo kerran on,, sen voi jollain ohuella langalla kokeilla ja avata jos on tukkeutunut möhnällä…..
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #138642

    Reiän tehtävänä on siis päästää mahdollinen liika bensa “turvallisesti” imusarjasta ulos.

    Sen avulla on myös helppoa tarkistastella kaasarin toimintoja esim. starttausongelmien yhteydessä. Jos pedaalin pumppaamisen ja/tai ryypyn käytön jälkeen valuu jonkin verran bensaa ko. reiästä (kuten pitääkin), on kaikki bensansaannin osalta OK ja syy käynnistymättömyyteen todennäköisesti sytytyspuolella. Koneen lohkon päälle valuva bensa paljastaa toki hajullaankin olemassaolonsa.

    Kaasuttimen tulviminen (neulaventtiilin takertelu) ilmenee
    bensan pitkäaikaisena vuotona ko. reiästä ilman kaasuläpän käyttöäkin.

    Joskus neulaventtiili tai liian korkea bensapinta kaasuttimessa voi aiheuttaa piilevää tulvimista. Tarkista heti lämpimäksi ajetun moottorin sammuttamisen jälkeen (älä koske kaasupolkimeen tai ryyppyyn), ettei imusarjan alla näy vähäistäkään vuotoa.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.