Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Isompaa suutinta kutosen kaksikurkkuiseen kaasariin

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 40)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126779

    Minkäs kokoinen on Kutosen kaksikurkkuisen (kurkut 18 ja 26) kakkoskurkun vakiosuutin? Ja mistähän mahtaisi saada pykälää isomman?

    Epäjärjestelmällinen empiirinen tutkimus Sätkän sielunelämästä menossa…

    #161928

    Ykköskurkku102,5 kakkoskurkku 87,5 taulukon mukaan…. ❓ 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #161929

    @niko wrote:

    Minkäs kokoinen on Kutosen kaksikurkkuisen (kurkut 18 ja 26) kakkoskurkun vakiosuutin? Ja mistähän mahtaisi saada pykälää isomman?

    Epäjärjestelmällinen empiirinen tutkimus Sätkän sielunelämästä menossa…

    Löytyisköhän tuolta?

    http://www.vekastore.fi/index.php/default/tarvikkeet-ja-varusteet/tarvikkeet-ja-yleisosat/kaasuttimet-ja-osat/kaasuttimet-ja-osat-mikuni/mikuni-suuttimet.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Tai tuolta?

    http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=364″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #161930

    Kiitokset tiedoista, eiköhän tämä tästä ala selvitä. Kuinka isoin hyppäyksin noita kannattaa kokeilla? Äkkiseltään muutos esim. 87.5:tä 100:n tuntuisi isolta? Tuo sata oli siis pienin, mikä Vekastoren listoilta löytyi.

    #161931

    Miksi niitä muuten pitää muuttaa ja isonnella..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #161932

    Kaasutinekspertti http://www.kaasutinexpertti.fi/” onclick=”window.open(this.href);return false; oli ennen vakio-osoite, mutta miten lie tänä päivänä…

    #161933

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Miksi niitä muuten pitää muuttaa ja isonnella..

    Itse itseäni lainaten “Epäjärjestelmällinen empiirinen tutkimus Sätkän sielunelämästä menossa…”. Tarkemmin sanoen tämä liittyy jatkotutkimuksiin Sätkän tehottomuuteen kierroksilla.

    #161934

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Miksi niitä muuten pitää muuttaa ja isonnella..

    Vaikka siksi ettei kyseinen Sätkä toimi oikein..?

    Itse asiassa, nykyisen bensan koostumus on ihan jotain muuta kuin se 70-lukuinen mille ne alkuperäiset suutinsuositukset on määritelty, ja jos ihan tarkkoja ollaan niin kaikkiin (no, melekein) pitäisi tällätä isompaa suutinta kuin mitä niissä tällä hetkellä on… 🙄

    #161935

    Laihempaahan se on nyky bensa kun se entinen….. Mutta….
    Onkos joku sitten kokeillut ja saanut pätevän tiedon paljonko suuttimia pitää isontaa nyky bensalle verrattuna vanhaan bensaan.. ??

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #161936

    @niko wrote:

    Minkäs kokoinen on Kutosen kaksikurkkuisen (kurkut 18 ja 26) kakkoskurkun vakiosuutin? Ja mistähän mahtaisi saada pykälää isomman?

    Epäjärjestelmällinen empiirinen tutkimus Sätkän sielunelämästä menossa…

    Näpit irti niistä suuttimista! Hain noita sopivia yhden kesän ajan. Nyt ne on parhaat. Usko vaan! 😆

    #161937

    @dieselflosse wrote:

    Näpit irti niistä suuttimista! Hain noita sopivia yhden kesän ajan. Nyt ne on parhaat. Usko vaan! 😆

    Hehe 😆

    Muistatkos vielä mitä teit? Vaihdoitkos tuon kakkoskurkun suuttimenkin? Ykköskurkkuun ymmärsin isomman suuttimen vaihdetun ja vedot keskikierroksilla ovatkin erittäin hyvät. Jopa Visamaiset 🙂

    #161938

    Kutosen kone ei ole varsinainen kierroskone, joten sieltä voi olla turhaa etsiäkään tehoja. Toisaalta, haitko Dieselflosse nuo suuttimet sille vapari-suotimelle vai alkuperäiselle putsarille? Jos tuntuu, että kierrokset ikäänkuin leikkautuvat yläkierroksilla niin siihen auttaa jouheammat jarruilmasuuttimet, jotka esimerkiksi visasta löytyy. 1F4 ja 2ac muistaakseni tyypeiltään.

    Minulla on tällä hetkellä 102 ja 90 suuttimet ja niillä pääsee vielä alle 7 litraa/100km, mutta kaikki tämän päälle ovat kuluttaneet sitten jo päälle 7 lukemia 18/26 kaasarilla.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #161939

    Niin, tällä hetkellä on kiinni vakiosuodatin, josta joku on imuaukon on tuunannut alkuperäistä isommaksi. Sen VV-suodattimen ääntä en jaksanut oikein kuunnella.

    Ongelma on se, että kierrokset tosiaan ikäänkuin leikkaantuvat. Minulla oli tuossa testimielessä kiinni täysin vakio kaasari ja sillä kone ei jaksa esim. kolmosella vetää täyskaasulla kuin jotain 75km/h. Kaasua kun päästää, niin menohalujakin alkaa löytyä paremmin. Nyt on taas kiinni “dieseltuned”-kaasutin ja sillä mennään kyllä paljon ripeämmin, mutta edelleeen veto on täyskaasulla heikompaa, kuin jos kaasua vähän päästää.

    En siis halua tuota hulluna kulkemaan, sitä varten minulla on kovakattoja, mutta tämä vika on nyt alkanut pahasti hämätä, joten haluaisin sen syyn löytää 😉

    #161940

    Elikkäs ei nyt ole taaskaan kyse vakio kutosen koneesta eikä kaasuttimesta..
    Tämä huomioksi lukijoille,, joilla on vakio kulkimet,, jotka toimii vielä kohtuulisen hyvin
    myös nyky E98 bensalla,, vaikka tankillisessa onkin noin reilu litra etanolia…
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #161941

    @niko wrote:

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Miksi niitä muuten pitää muuttaa ja isonnella..

    Itse itseäni lainaten “Epäjärjestelmällinen empiirinen tutkimus Sätkän sielunelämästä menossa…”. Tarkemmin sanoen tämä liittyy jatkotutkimuksiin Sätkän tehottomuuteen kierroksilla.

    Olisit kertomut jo heti alkujaan että kyseessä on tämä kyseinen 2cv eikä mikään vakio…. Niin en olisi osallistunut koko keskusteluun laisinkaan… :mrgreen:

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 40)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.