Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Isompaa suutinta kutosen kaksikurkkuiseen kaasariin

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 40)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #161942

    No minä kokeilin tuota vakio 602 ja suuttimia pistin pakoputkeen laajakaistalamdan…. 💡
    Ja tulos oli 1 kurkulla meni tosi hyvin
    Mutta kun tuli 2 kurkku mukaan niin TÖRKEEN RIKKAALLA eli pitäs pienentää ja paljon…
    Milläs muulla sen sais todettua ajon aikana !

    #161943

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Olisit kertomut jo heti alkujaan että kyseessä on tämä kyseinen 2cv eikä mikään vakio…. Niin en olisi osallistunut koko keskusteluun laisinkaan… :mrgreen:

    Kukas mulle olis sitten kertonut nuo alkuperäiset suutinkoot?

    Mutta mitäs epävakiota tuossa koneessa sitten muuten on? Ymmärsin, että ainoastaan kaasaria ja ilmansuodatinta on tuunattu. 😯

    Kai mä kohta ostan toimivaksi tiedetyn konepaketin ja nakkaan tämän tallin ylisille perikunnan ihmeteltäväksi 🙄

    #161944

    @niko wrote:

    Kukas mulle olis sitten kertonut nuo alkuperäiset suutinkoot? 😯

    2cv-Wiki tietenkin,, sieltä minäkin ne tarkistin… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #161945

    Tutustukaa kiltalaiset 2CV-Wikiin:https://www.2cv.fi/wiki/

    Wikiin kirjoittaville winkiksi, kun alotatte uuden aiheen, kiinnittäkää huomiota otsikon ensimmäiseen sanaan, jotta aakkostus menisi loogisesti ja aihe olisi helppo löytää. Nyt suuntinasia löytyy “Eri kaasutin mallien suutin koko taulukko.” otsikon alta kirjaimesta E hieman epäloogisesti. “Kaasuttimien suuttimien koot” voisi olla parempi.

    Tämä ei tietenkään ole kritiikkiä, vain parannusehdotus. Wikissä on joka tapauksessa tehokas hakukone, jolla voi hakea tietoa vaikka pelkällä hakusanan osalla.

    Ohjeita on täällä, ne pitäisi oikeastaan kopioida myös tekniikka-osioon:https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit

    #161946

    No niin, kiitokset wikivinkeistä.

    Tuo alkuperäisestä modifioitu tuuninki-ilmansuodatin taisi olla tämän tarinan syyllinen. Kuristin sisäänmenevän ilman määrää, jolloin konekin alkoi vetää niin kuin pitää. Nyt tosin taitaa käydä vähän turhan rikkaalla matalilla kierroksilla.

    Täytyy tässä pähkiä, että palautteleeko polttoainepuolen alkuperäiseen kuosiinsa, vai jatkaako säätöjen hakemista kakkoskurkun suutinta kasvattamalla ym. Tähän mennessä on tullut jo aika paljon tehtyä “turhaa” säätöä, mutta jälleen on iloinen mieli, kun syy selvisi 🙂

    Viimeksikin sätkäilyn aloittamisessa oli omat haasteensa 😉

    #161947

    @Isoo-Jukka wrote:

    Tutustukaa kiltalaiset 2CV-Wikiin:https://www.2cv.fi/wiki/

    Wikiin kirjoittaville winkiksi, kun alotatte uuden aiheen, kiinnittäkää huomiota otsikon ensimmäiseen sanaan, jotta aakkostus menisi loogisesti ja aihe olisi helppo löytää. Nyt suuntinasia löytyy “Eri kaasutin mallien suutin koko taulukko.” otsikon alta kirjaimesta E hieman epäloogisesti. “Kaasuttimien suuttimien koot” voisi olla parempi.

    Tämä ei tietenkään ole kritiikkiä, vain parannusehdotus. Wikissä on joka tapauksessa tehokas hakukone, jolla voi hakea tietoa vaikka pelkällä hakusanan osalla.

    Ohjeita on täällä, ne pitäisi oikeastaan kopioida myös tekniikka-osioon:https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Luokka:Niksit

    Kyllä niin,, jos joku viitsi siellä Wikissä jotain tehdä,, niin voishan niitä otsikoitakin muutella.. Voin muuttaa myös itse ne otsikot,, jos joku kertoo osion ja siellä olevan epälookisen otsikon ja sille korvaavan uuden paremman nimen.. Listatkaa vaikka YV:nä lista halutuista muutoksista…. 💡 Ei tuohon otsikointiin ole aina ehkä jaksanut keskittyä,, hyvä kun on itse asiankin saanut sinne muistiin.. Toisaalta jos ei niitä otsikoita viitsi ajatuksella lukea niin ei sieltä mitään löydä oli nimi sitten mikä hyvänsä.. Eikä siellä toisekseen niitä ole niin kauhean paljon muutenkaan…. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #161948

    Muistelen että täältä löytyy suuttimia ecas2cvparts.co.uk

    #161949

    Suora linkki.. http://www.ecas2cvparts.co.uk/” onclick=”window.open(this.href);return false; 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #161950

    Jos seoksien kanssa haluaa leikkiä niin tosiaan paras varmistus on tuo jo mainittu laajakaista, edullisempi vaihtoehto FMI seosmittari http://www.fmioy.fi/ja tavallinen lambda tai sitten nyt hiljattain bongasin pilipaliteeman valikoimasta erittäin halvan mittarin joka myös haistelee lambdan avulla pakokaasuja. http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=24721.htm&tuote=24721

    Tuokin saattaisi ajaa asiansa, alkoi kiinnostamaan halpuutensa ja kompaktin kokonsa takia. Tuo fmi 1.2 on aikamoinen halko keskellä kojelautaa. Bilteman mittari on niin halpa että niitähän pistäisi yhden kummallekin kaasarille samaan hintaan mitä fmi maksaa. Tai melkein yhden jokaiselle kurkulle. 😈

    MUTTA kun noin valittelet kulkupuolta niin ekaksi kannattaisi tarkistaa että onko keskipakosäädön jouset ihan loppu. Seuraavaksi tai vaikka ensimmäiseksi voit säätää sytytystä aikaisemmalle ja ihmetellä kovempaa kulkemista. Säädä niin paljon että rupeaa kone kuumana kilistämään eli nakuttamaan ja siitä takaisin sen verran että ei kilistä. Kilinän kuulee paremmin ilman pörinäsuotimia.

    #161951

    Tuo Bilteman linkki ei näkynyt toimivan, tai ainakin meikäläiselle sieltä tuli joku TV-teline 😯

    Kaikki keksimäni perussäädöt olen jo käynyt läpi. Pakoputkea en ole tutkinut, mutta jos tämä imuilman määrän kuristaminen ei olisi auttanut, olisin varmaan senkin availlut.

    #161952

    Kyllä se Lambda on vaan kiva, kaasariakin säätäessä… 🙄

    Tässä just palasin kotio, kivasti pakokaasulta tuoksuvana, FMI 1.4 mittaria tuijoteltu on kovasti ja tempastu kolme Weber 44 CDNF kaasaria keskenään synkrooniin. Oli ihan riittävän pirullinen noinkin, olis saattanu jäädä tekemättä iliman tuota työkalua, pelkän vakuumimittarin kanssa ei valamista olis tullu…

    Se Lambda-mittari ei niin mahdottomasti maksa, etteikö sitä kannattaisi hankkia, vaikka sitten jaoksen työkaluihin jos ei ittelle usko tarvetta olevan. Pakoputkeen sitten vain M18*1,5 kierteellä oleva mutteri jonne sen anturin kiinni saa, ja siitä sitten kahtelemaan mitä sieltä putkesta tulee pihalle..!

    Millonkahan tuota olikaan viimeks tullu kaasareitten kanssa puljattua..? Näiden parin päivän ansiosta taas hyvin muistaa jotta miks on mokomista luopunu… 😈

    #161953

    Jatketaas kuitenkin vielä vähän tuosta FMI:stä. Vaatiikos se kaverikseen lambda-anturin, joka pitäisi ruuvata johonkin pakoputken alkupäähän? Vai kuinka tuossa on homma toteutettu? Olisi nimittäin yksi kovakattokin, jonka kaasaria pitäisi kesänmittaan alkaa säätää kohdilleen ja perstuntumalla homma on tosiaan melkoista säätämistä.

    #161954

    Sätkässä noita lampadoita on asenneltu ensimmäisen äänenvaimentajan ja kuskin puolen etusisälokarin väliselle alueelle pakorööriin, eli helposti tavoitettavaan kohtaan. Kuten jo todettua, tarvitsee siis vain porata putkeen reikä ja hitsata sopiva mutteri ko. kohtaan, ja tehdä sähköt lambdalle. Sitten jos haluaa samaa lambdaa käyttää muussa kulkimessa niin ei muuta kuin irti, pultti mutteriin ja ajo jatkuu.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #161955

    @Akaile wrote:

    Sätkässä noita lampadoita on asenneltu ensimmäisen äänenvaimentajan ja kuskin puolen etusisälokarin väliselle alueelle pakorööriin, eli helposti tavoitettavaan kohtaan.

    Poikkivaimentimen jälkeen? Riittääkö tuohon kylmä lambda, vai olisiko parempi olla lämmitettävä?

    #161956

    Lämmitettävä on aina parempi, saavuttaa toimintalämpötilan nopeammin ja pysyy siinä (varsinkin jos tuollai noin kauaksi sen asentaa) paremmin…


    Miulla se on tuossa, lämmönvaihtimesta kun “kuoret katosi”, mutta sopii tällättäväks vaikka poikkivaimeintimen putkee eli tuon liitoksen toiselle puolelle. Jostain joskus muistelen lukeneeni suositusmitan (saatan muistaa väärin, korjatkaa jos väärin on) 70-120cm pakoventtiililtä, jos on lähempänä niin on turhan kuuma, jos kauempana niin turhan viileää ainakin lämmittämättömälle..?

    Ja juu, Xm:n Lambaada on tuo, vastaavat piuhaliitokset löytyy ainakin Ax:n ja Bx:n lambdasta…


    Tuohon viimesten mutkien etupuolelle tällättiin tähän kaverin Sm:ään mutterit, niistä ei vielä kuvaa ole räpsästy…

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 40)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.