Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Ostetaan › Isot jousipöntöt Acadianeen
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
7.5.2011, 08:13 #126695
Elikkäs, uskon, että jotain vikaa noissa pöntöissäni on. Kuopan jälkeen perä pomppii vaikka kuinka kauan. Toisen kyljessä on pieni reikä, josta poistin linttaantuneen ruuvin. Tätä ei ole vielä koskaan Suomessa katsastettu ja luulen, että sanomista tulee paljonkin mm. tästä syystä. Jos sinulla ei ole pönttöjä myytävänä, niin kaikki vihjeet ja neuvot kiinnostavat.
Matti Mikkonen, Oulunsalo
rustman(ät)dnainternet.netAZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen7.5.2011, 10:53 #161436Ota jousipöntöt irti ja hio pöntön päätysaumat auki..
Sisäosat tulevat vetämällä näkösälle ja näet mikä mahdollinen on vikana..
Jousen katkeaminen ilmenee yleensä siten että jokin kulkimen nurkka tippuu alemmas… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂7.5.2011, 18:54 #161437Kiitos vinkistä.
Pitää katsoa kunhan aikaa löytyy. Tuo on vähän suuritöisempi homma toteuttaa.AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen7.5.2011, 19:15 #1614384h.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]9.5.2011, 10:28 #161439Jousipöntöt eivät pahemmin osallistu vaimennukseen. Iskunvaimentimien ilmaus tai vaihto todennäköisesti auttavat enemmän.
Acadianessa on ihan omat iskunvaimentajat eli muiden mallien iskunvaimentajat eivät käy.
Sitrosella näyttäisi olevan 44 e/kpl.Jousipönttöjen sisälle kannattaa laittaa risiiniöljyä tai sitten itse suosimaani kylmäpuristettua rypsiöljyä – toimii voiteluaineena ja ruosteenestoaineena pöntön sisällä.
9.5.2011, 10:49 #161440Ja kylmäpuristettua rypsiöljyähän löytyy mm
http://www.alavudenoljynpuristamo.fi/” onclick=”window.open(this.href);return false;Kannattaa kysyä isompaa kanisteria ja teknistä laatua, jos tarkoituksena on ruostesuojaus/voitelu.
12.5.2011, 07:37 #161441Kiitos vinkeistä. Pitää vielä testailla toisilla iskareilla.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen12.5.2011, 17:39 #161442Itse kun ajoin viime keväänä tuolta Ranskasta kotiin tuoreella hankinnallani, niin siinä oli samaa vikaa. Iskarit olii juuri uusittu joka nurkkaan, mutta takapää ei tuntunut vaimentavan yhtään. Kotiin päästyäni aloin tutkimaan syytä moiseen ja huomasin Ranskalais asentajan asentaneen iskarit aivan väärin. Taakse tuleva pääty oli edessä ja se keltainnen täppä oli alhaalla, vaikka kuuluisi olla ylhäällä. Iskarit pois jumppaus ja oikein asennus, niin johan alkoi vaimentamaan.
12.5.2011, 19:17 #161443Nämä oli käytetyt, eikä niissä ollut mitään merkintöjä. Ilmattu kyllä oli.
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen12.5.2011, 20:39 #1614442cv:n iskari on helppo testata irrallaankin,,
kun laittaa toisen pään viilapenkkiin kiinni ja toiseen päähän iso ruuvitaltta poikittain ja siinä käsin tempoo edeskahtaalle,,
huomaa kyllä kumminpäin pitää olla paikoillaan ja missä asennossa toimii parhaiten… 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂13.5.2011, 05:15 #161445Ja Manun testiin vielä lisäten, että jos se jossain kohtaa muljahtaa kevyesti eessun taassun eikä tuota muljahdusta saa ilmaamalla pois niin sököt ovat.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.