Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › JA SITTEN TUOHON AIKAISEMMIN ESITTÄMÄÄNI KYSYMYKSEEN MÄNNISTÄ
- Tämä aihe sisältää 4 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 15.10.2016 at 13:06 Mikko Räsänen toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
15.10.2016, 00:46 #230528
Moron,
Ja Sorry, että kiusaan Teitä Asiantuntijoita taas.
Lähtökohta on siis 2cv6 vm.1976 (vuosimallin varmisti Helge S-Joen möötissä, ei siis ole vm. 1977 ja tästä olen todella iloinen, että on 76, siitä Kiitokset Helgelle) ja yhden kurkun kaasutin.
Miten nuo siis käyttäytyy (8,5:1 ja 9:1) vai onko niillä mitään väliä? Kulkimen mukana tulleen ohjekirjan mukaan sisällä olisivat nuo 8.5:1 mäntälöiset???? Mistäs sen tiedät ovatko ne siellä enää, kuten Hanski totes, että purkamalla se selviää? Kun menee pajalle, niin jommat kummat pitäis ostaa ennen remppaa.
Kuvittelisin, että 8,5:1 menis kovempaa ja 9:1 ei menis niin kovin, mutta vääntäis paremmin? Nykyään kulkee kyllä niinsanotusti vapaasti ohihengittävällä (lue kuluttaa öljyä ja yhä kiihtyvällä tahdilla) melko mukavasti mittarin mukaan sen 110-115 km/h vähän tuuliolosuhteista riippuen. Kolmosella pystyy ajelemaan kaupunkiajoa ihan mennen tullen, eli siis vääntää. Tuuliolosuhteiden perusteella yleensä matkustan aina sinne minne tuuli on myötäinen. Näin tehden en kuitenkaan aina välttämättä koskaan pääse sinne minne olisin halunnut mennä!!
Eli PLIIS. Kumpia suosittelisitte. Oon lähiaikoina tilaamassa mäntä/putki-sarjaa remppaa varten (onhan tuo putkitettavissa???).
Kummat männät Itse valitsisit????????????
T: jiipee
.
15.10.2016, 10:17 #230534Moro.
8,5:1 on minun valinta.Makuasia sano kissa kun persettä nuoli.
Hanski
Hausjärvi / Hy-Ri
15.10.2016, 11:43 #230542Moi
Minä voin suositella näitä, itsellä käytössä ja toimii hyvin ja vääntöä piisaa!
http://www.burton2cvparts.com/barrel-and-piston-set-big-bore-2cv6-652cc-91-77mm-p-5988.html?cPath=499_8024_8025Jos talous kunnossa niin nää viä paremmat, toiveissa itselläkin.
http://www.vgs2cv.be/index.php/en/motorenkitsshopen/medium-kit-vgs-high-performance-652cc-2-detail
Nuo VGS on täysin uudet itse valmistetut. Männät kevyemmät kun alkuperäiset 602cc vaikka 652ccTerveisin
Mikko15.10.2016, 12:40 #230543Minä voin suositella näitä, itsellä käytössä ja toimii hyvin ja vääntöä piisaa!
8,5:1 on minun valinta.
Kiitos Hanski,
Ja sitten Kiitokset Mikolle,
Lukitsen tuon ensimmäisen vaihtoehdon, mikä perustuu käyttökokemuksiisi.Mutta sitten vaihtoehto kakkonen. Johan pläjäytit pytyt. Jotta ne saisin hankittua, niin ensin pitää myydä Kuljin eniten tarjoavalla ja kaiketi senkin jälkeen joudun pyttyjen loppuhinnan rahoittamaan pankkilainalla.
T: jiipee
Ps. Tästä asiasta varmaan lyötynee historian saatossa käytyä keskustelu, joten näin mielenkiinnon vuoksi etsiskelen arkistoista. Nyt siis puheessa on edullisin mahdollinen ratkaisu tuon öljynkulutuksen hillitsemiseksi. Kunnostetut venttiilin kannet on jo hankittu, mutta ei ne ainakan tunnu auttavan kun pötköttävät tuossa huoneeni lattialla? No ei tuo öljy nyt niin kauheen kallista oo, mutta operaatiolla saatettais saada myös vähän puhtia pellin alle?
15.10.2016, 13:06 #230544 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.