- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Jälkikiristys
Onkos kellään ollut tapana jälkikiristää imu/pakosarjan ruuveja? Parissa viime koneessa on ilmennyt pakopuolella vuotoa ja viimeksi oli imupuolen tiivisteet molemmin puolin märät. Ruuvit tuntuivat olevan kovin löysät ja tiivisteet ohuet ja kivikovat. Entisestä elämästä muistan kuinka asbestin poistuessa markkinoilta oli suuria vaikeuksia saada kuumien paineastioiden tiivisteet pitämään, uusi tiivistemateriaali ei ollut yhtä joustavaa kuin entinen.
Olen pitänyt tapana. Moottori kun on ollut auki niin kasauksen jälkeen tehdään jälkikiristys kun koneelle on ajettu ensin jonkun verran. Sanassa “jonkunverran” on liukumaa 0 – 1000 km:n. Kansi remontin jälkeen GM-huollossa kone käytettiin kuumaksi, annettiin jäähtyä ja kiristettiin, alumiinikannet kylmänä valurautakannet kuumana, sen jälkeen oli asiakkaalle valmis. Uusiin tehtiin jälkikiristely 1000 km:n huollossa. Voi soveltaa 2cv:hen.
Hausjärvi / Hy-Ri
Voihan jälki kiristyksiä tehdä kun muistaa pulttien kiristys tiukkuudet..
Ylikiristämällä pultit korkkaa helposti alumiini osista kierteistään..
Esimerkiksi imupakosarjan kiristys tiukkuus on: 1.5 – 1.9 kpm.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂
Kyllä vain arvot pitää muistaa, sekä jälkikiristystä tehdessä, ensin löysätään ja sitten kiristetään annettuun arvoon.
Hausjärvi / Hy-Ri
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste