Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Japin Vinkku

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 104)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #153051

    Hyvältähän tuo kuulostaa,, se korin etupään poikittais sauma siinä poljin rungon kohdalla on rungosta ylös mitaten noin 58 – 58,5 senttiä ylhäällä,, vaihtelee yksilöittäin..
    Toinen tapa mitata korin korkeus on kun laitetaan lauta kynnyksien yli sekä etu että taka jalkatilan kohdalle,, siitä laudan alareunasta mitaten rungoon tulisi kori olla yhtä korkealla suunnilleen sekä edestä että takaa.. Sivu suunnat mitataan kynnyksestä kummallakin puolella
    vaikkapa rungon reunaan.. Kun kori on noinkin paljon purettu on mittailu eri vaihtoehdoilla tärkeä.. Hyvä konsti ehdottomasti on tuo etupeltien kasailu avuksi sovitukseen.. Hyvä olisi myös jos etuakseli olisi kiinni rungossa,, näin voi rattiputkella kokeilla että korin yläkiinnike rattiputken yläholkkiin sattuu myös kohdalleen ettei se sitten käytössä kampea mitenkään,, on murtumis vaara olemassa siellä ala spoorin likellä..
    Niin ja vielä,, että kynnyksien sijaintia sovitellessa tulisi ovia paikoilleen sovittaen kokeilla niiden istuvuus paikoilleen,, summassa ovien reijät ei satu kohdalleen,, sen verran kori vetelee kummasti vaikka olisi kuin hyvin pönkäilty joka suuntaan….
    Mutta tunnut kyllä osaavan nuo hommat.. Heitinpä kuitenkin jotain kommenttia…..
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #153052

    Kiitoksia vinkeistä. Ovien sovituksen suhtee juna meni jo kaikki pn hitsattu sen verran lujaan kiinni, että ei kannata alkaa irroittelemaan. Toivon mukaan ei tuu pakkoa alkaa siirtämään B pilaria. Pitää koitenkin tarkastaa asia ja tarvittaessa jotenkin korjata, ennen kun alkaa maalauksen pohjatöihin. Tuosta 58 – 58,5 senttiä mitasta vielä kysyisin, siis tuo on etukolmion yläsauman korkeus rungon pinnasta mitattuna ?

    #153053

    @Jaspi wrote:

    Tuosta 58 – 58,5 senttiä mitasta vielä kysyisin, siis tuo on etukolmion yläsauman korkeus rungon pinnasta mitattuna ?

    Kyllä siitä saumasta jossa on lokareiden yläkiinnikkeet korissa…

    Itselleni kun olen etukolmiota ja kynnyksiä sekä pohjapeltejä vaihtanut niin on ovet olleet korissa kiinni koko ajan jolloin on voinut sovitusten ja hitsailun välissä kokeilla ovia kiinni.. Kopan ollessa rungon päällä sovitusten ajan…
    Sain todella mallikkaasti istuvat osat keskenään..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #153054

    Taas on hommat edenneet sen verran, että on kerrottavaa. Etukolmio on hitsattu ja vanha takapalkki purettu ja uusi tehty. Uutta takapalkkia ei tosin ole vielä asennettu, mutta alkuviikosta sekin on valmis. Kaikki hitsaustyöt olisi tarkoitus saada koriin valmiiksi tällä viikolla joten hommia riittää. Onneksi keskiviikko on vapaapäivä ja to sekä pe pidän lomaa. Päivän huono uutinen oli s, että tuulilasin kehyksen alaosan joutuu vaihtaamaan myös 🙁 . Tänään kävin Helgeltä hakemassa uuden osan.
    Galleriaan on tullut jokunen uusi kuvatuskin.

    Jaspi

    ps kuulin huhuna, että Valkeakoskella on joku joka tekee kuivajääpuhalluksia harrasteautoille sopuhintaan. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa ?

    #153055

    @Jaspi wrote:

    ps kuulin huhuna, että Valkeakoskella on joku joka tekee kuivajääpuhalluksia harrasteautoille sopuhintaan. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa ?

    On, tuttu kaveri on hän. Hyvin “harrasteajoneuvoystävällinen” sälli, ja on itse asiassa toivonut että jostain löytyisi myös Rättärinkin (korin)osia puhallettavaksi, en vaan itse ole saanut aikaiseksi vielä mittään sinne viedä… Tosin on tarkoitus tässä aivan lähihetkinä käydä tuon toisen rojektin osia puhalluttamassa siellä, tosin soodalla…

    Kerro terveisiä jos sinne soittelet..!

    #153056

    Taas on hommat edenneet sen verran, että kehtaa raportoida. Hitsaukset on korin osalta tehty ja sain puretuksi tukikehikon. Tuliha sitä uuttapleti melkoinen määrä, mutta eipähän tarvitse ihan heti olla hitsaamassa.
    Tähän väliin sopinee välitilinpäätös.
    Kori oli mielestäni yllätävänkin helppo ja nopea tehdä. Runko taasen oli moneniverroin kovempi savotta. Tiedän ainakin sen, että toista runkoa tuskin alan takemään. Toisaalta tässätapuksessa ilman hitsaamisen ja muidenkin hommien harjoittelua rungossa ei olisi ollut minkäänlaisia mahdollisuuksia saada korin huomattavasti ohuempaa peltiä hitsatuksi. toisisn sanottuna kannatti tehdä.

    seuraavia puuhia.
    – Loput korin kiinnitys reiät runkoon.
    – etulokareiden sovittelu ja valopukin reikien teko runkoon
    – Rungon etupalkin asennus
    – Maalien poisto korista ja muistakin osista
    – Moottorin laitto
    – Rungon sinkitys

    Galleriassa on taas kasa uusia kuvia projektin vaiheista.

    #153057

    Hienoa !! Komeeta jälkee, sulla on kyllä “tappamisen meininki”, kuten aikanaan Tuntemattomassa 😆
    Hyvältä nayttää.
    Lasse

    #153058

    @Jaspi wrote:

    ps kuulin huhuna, että Valkeakoskella on joku joka tekee kuivajääpuhalluksia harrasteautoille sopuhintaan.

    Hih, kuulin “huhuna” että Valakeakoskella tapahtuis jossain vaiheessa myös tämän Rättärin osien puhdistusta… 🙄

    Ihan siistiä jälkeä siellä saa, ja ei ihan äkkiä menetelmät muuten lopu..! Laitetaas muutama kuvatus malliks..:


    Tuossa pakokanava kaikkine natrium -jämineen…


    Ja sama sitten puhkuttuna…

    Ja sitten sylinterikantta..:


    Tällaiset oli kannet “suoraan ajosta”…


    Sitten hieman puhtaampina “Teijo” moottorinosapesukoneen jäljiltä…


    Ja näin soodalla “viimeisteltynä”…

    #153059

    Taitaa olla pimeitähommia,kun kerran tuloksia ihaillaan kynttilänvalossa!!!
    Ja olen kyllä kateellinen tuosta lopputuloksesta.
    Ps.Hieno tuo Solifer SM 5-speed katumopottorin kansi 😯

    #153060

    Hieno se on SadoMason lohkokin, nimittäin kooltaan uskomattoman kompakti ollakseen 2.7/3.0 litraanen räyhälaitos.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #153061

    Minul on huono näkö ku näen vaan kansia ?
    Eikä auta ees lidlin lasitkaan (2.0+) 😯

    #153062

    @AK 5 wrote:

    Minul on huono näkö ku näen vaan kansia ?
    Eikä auta ees lidlin lasitkaan (2.0+) 😯

    Juu ei ole näissä kuvissa lohkoa, näin sellaisen lohkon eräässä pajassa viime vuonna ja tuli nyt vaan näistä kansista mieleen 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #153063

    Juuei ole lohkosta kuvia, ja alkaa karkaamaan tuosta aiheesta muutenkin…

    Lohko yksistään on sitten ihan käsittämättömän kevyt, kantaa vaikka yhdellä kädellä. Eikä koko moottorikaan mikään painava ole, vain 140kg, ja todella pieneen tilaan on kaikki palikat niputettu..!


    Vaan tuossahan tuollainen pannu on sitten “pilkottuna”, ei tosin oma tuokaan vaan erään hollantilaisen huurupään…

    Enempää en sitten “tärvele” tätä ketjua tällä ihan hassulla moottorilla, lisää tästä saa sitten vaikka ihan suoraan kysymällä…

    #153064

    Hienolta nayttaa, hjuva homma etta hitsaukset sait paatokseen. Kohta onkin koeajon paikka…nami…!

    #153065

    Nyt on etupalkki ja valopukin poraukset tehty runkoon ja näyttää kerrassaan erinomaiselta. Tänään asensin vetolenkit eteen. Huomenna olisi tarkoitus viimeistellä runko sinkityskuntoon ja viedä se ensiviikolla kylpyyn Seinäjoelle. Soittelin sinne tänään ja alustavati sovin ajankohtan. Hieno juttu on se, että jos olen paikalla heti 7:00 niin ottavat rungon työnalle saman tien ja iltapöivällä seen rungon mukaani. Säästämpähän yhden ajomatkan. Bomuksen on mahdollisuus kulkea rungon mukansa ja seurata koko kuumasinkitysprosessi. Toivon mukaan sallivat valokuvien otonkin 😀 .

    Ensiviikolla myös korin osat + moottorin ilmapellit sekä vanteet lähtevät soodapuhallukseen valkeakoskelle.

    Perjantaina haen kasan osia alastaron suunnalta ja ruostumaton jarrruputkisarja sekäa mahlen mäntä sylinteri sarja on tilauksessa euroopasta.

    tässä kuunvaihteen tienoilla tapahtuu melko paljon, mutta on syytäkin vappu on reilun 3kk päässä 😯 ja tekemätöntä työtä on hirvittävästi

    kenelläkään tiedossa edullista pulverimaalaus paikkaa ?

    J

    Galleriassa on pari uutta kuvaa

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 104)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.