Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Japin Vinkku

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 14 viestiä, 91 - 104 (kaikkiaan 104)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #153096

    Varaat etukäteen ajan ja verot tulee sitten myöhemmin.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #153097

    HOmmat on edennee ihan kivasti. Katsastuksessa tarvittavat jutut on pääosin kasassa.
    Tyhjäkäynti on hukassa ja savuttaa aikas tavalla.
    Tyhjäkäynnin osalta epäilen tyjäkäyntisuutitinta missä se sitten ikinä onkaan etsiskely on käynnissä (2 kurkkuinen solexi on seosta tuottmassa)
    savuttaminen voi olla ja luultavasti onkin kasauksessa käytettyä öljyä (moottoria on käytetty vasta muutama minuutti kasaamisen jälkeen)
    Tähän tietoon saan maanataian uudet rekaan laitosta ja asennukseen, sitten olsisikin tarkoitus katsastaa kuljin :D.

    Josko joltain löytyisi kaksikurkkuisen kuvat siten, että tyhjäkäynti ja seos ruuvien sijainti ilmenisi kuvasti niin olisin kovin iloinen

    #153098

    Tyhjäkäyntisuutin on ilmeisesti se yksi suutin siinä kaasuttimen edessä ulkopuolella.
    Ainakin jos se on tukossa niin tyhjäkäynti on hukassa.

    -Olli

    #153099

    Tänään tapahtunutta, Menin aamulla tallille ja pistien kompuranpäälle. Titten kuvine kanssa tutkimaan kaasaria ja etsiskelemään tyhjäkäynti suutinta.
    Siellähän sen messinkikanta kiilteli heti bensaletkun tuloletkun alapuolella (tällähetkellä ilman putsari eri ole vielä kiinni). Hetken tutksikelun jälkeentotasin, että 8mm lista on oikea työkalu hommaan, niin olikin ja sain suuttimen irti ilman ongelmia. Suurin paperiin ja taskuun odottamaan puhallusta. Ilmapistooli käteen ja pistoolimn pää suuttimen reikään ja reipas puhallus…..!!!!!####. Näppäränä jätkänä olin asemoinut naamani hiukan huonosti. n300 kaasarin yläpuolelle ja katse tiukasti kurkun uumeniin. Sitten unohdinkin hetkeksi kaasarin ja oikeestaan kaiken muunkin kun juoksi pesemään silmiäni. Tili sittne öuhalluksen aiheutama bensasumu suoraansilmille. No onneksi ei käynyut pahemmin silmiä kirveli tovin aikastavalla pasun jälkeenkin.
    Mitäpä tästä opimme ?? No ainakin sen, että tota manööveriä tehdessä ei kannata åään olla kaasarin yläpuolella ainakaan jos putsari ei ole kiinni.
    Oppiphan tänäänkin taas jotain uutta 😯 .

    No ku vihdon sain suuttimen takaisin paikoilleen niin ei kun akunnapa kiinni ja starttaus. Käyntiin lähti komeasti ja tyhjäkäyntikin oli kunnossa. Aiemmin esiintynyt savuttaminenkin oli tiessään. Sitten olikin naama leveässä hymyssä taas yksiongelma ratkaistu.

    seuraavaksi aloin värkkäilemään uusia lukkopesiä siitä laitan asiaan tuonne tekniikka puolelle
    viewtopic.php?f=10&t=5573

    Sittenolikin vuoraossa kasapäin kaikenlaista pientä värkkäystä. kuten ovipaneelien kiinnitystä, ikkunanpitimien laittaminen jne.


    Sitten tulevaisuuteen
    jäljellä ennen katsastamista on vielä seuraavat
    – Sisäverhoilun asennus [tehty]
    – Takapalkin, etukolmion ja kynnysten ruostesuojaus
    – ilmanputsarin asennus [tehty]
    – Pyörän kulmien säätö [tehty]
    – Alustan korkeuden taskastus ja säätö (silmämääräisesti näyttää aika hyvältä) [tehty]
    – Johtosarjan viimestely [tehty]
    – Lämpöputkien asennnus
    – Loppujen läpivientien asennus [tehty]
    – Käsijarrun säätö [tehty]
    – Akun kiinnikkeen hankinta ja asennus
    – Yleistarkastus kaikille pulteille ja muttereille joihin pääsee käsiksi
    – Rekisterikilpien asennus
    – uudet pyörät alle [tehty]

    sitten olisikin jo katsastuksen vuoro.
    Saas nähdä kunkapaljon vielä jotain pientä ilmenee ja muistuu mieleen ennen kuin homma on valmis

    Näin olkaa olemaan voiton puolella tämä projekti vielä kun saisi tulevalla viikolla katsastettua niin hyvä olisi.

    Noihin loppuhin jo on vinkkejä, ohjeita tai kommentteja. kovin milellläni kuulisin 😀

    #153100

    Kiitos.

    #153101

    JIPPII 20.4 kello 11:40 katsastus tehty. Seosta piti säätää hieman laihemmalle (liikaa häkää), muuten katsastus oli läpihuutojuttu.

    Vielä viikonloppuna loput listat kiinni ja viimeiset puunaukset. Sitten onkin vuorossa kovaa ajoa :D.

    Galleriassa on taas muutama uusi kuva.

    Suurkiitos kaikille joilta olen saanut vinkkejä, ohjeita ja apua matkan varrella.

    Vappuajelua odotellessa

    #153102

    Hienoa! Onnittelut 🙂 Esimerkillinen projekti, ehdottomasti!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #153103

    Mahtihomma ja hieno suoritus “ensikertalaiselta” 😀

    #153104

    Samaa mieltä. Mielenkiintoista nähdä joskus livenä kuljin ja omistajansa.

    #153105

    Moro !!
    Kyllä sää yhtä hullu oot, ku me muukkin !! 😆
    Onneks olkoon, mahtava suoritus !!
    Kiva on ollut seurata rakentamista näin virtuaalisesti matkan takaa, ajetaan joskus kesän tiimellyksessä yhteen !!
    Lasse

    #153106

    @Jaspi wrote:

    Jep tänään sitten poikkesin hervannan vanhalla bensiksellä katsastamassa kulkimen altapäin.
    Muutamia huomioita (toiminta suunnitelma).
    – Takatukivarret ovat eriparia vasemmallapuolella on varressa massaiskarin kiinnityspaikka ja oikealla ei taasen ole. (Asialla ei liene suurempaa merkitystä)
    – Vasen takaiskari vaihdettu oikea selvästi vanhempi.(vaihtoon molemmat)
    – Runko vaikuttaisi olevan erinomaisessa kunnossa varmastikkin kunnostettu jossain vaiheessa (tarkastusmittaus, puhdistus ja käsittely)
    – Alustan yleiskunto kohtalainen muutamia paikkoja jalkatilassa ja korinsuuntaisissa jäykisteissä ruostevauriota etuppenkkien kohdalla. (katsotaan tarkemmin puhdistuksen jälkeen)
    – Korin etuosa vaikuttaisi olevan kunnossa vain pientä pintaruostetta
    – Takasisälokarit vaikuttaisivbat olevan ok (puhdistus ja käsittely)
    – Vasen takalokari ok
    – oikean takalokarin takakulmassa ruostevaurioita (lokari vaihtoon)
    – Takaosa näyttäisi muuten olevan ok paitsi vasemassa kulmassa piehkö ruostevaurio. (tarkemmin purun ja puhdituksen jälkeen)
    – Korissa ruostevaurio oikean takalokarin etuosassa (tarkemmin purun ja puhdituksen jälkeen)
    – Etulokasuojat eriparia oikea jäyksitetty jossain vaiheessa hitsaamalla ohut pyörörauta kaareen, vasemmassa tavanomainen kanttaus mutta lokari on lommolla (molemmat vaihtoon)
    Tälläisia tällä kertaa. Tietti samalla kun alle kerran pääsin laitoin ruosteen irroitinta kaikkiin näkemiini pultteihin. Tiedä vaikka helpottaisi purkamista kunhan sinne asti pääsen 🙂 . Kameran unohdin kotiin joten kuvia en sáanut, mutta niitäkin rupeaa tulemaan viimesitää purkamisvaiheesta.

    Purkamisen jälkeen kuitenkin ihan ensimmäinen asia on pudistaa kori+konepelti+lokarit ja runko. Homman olen ajatellut teettäää jossain jollakin sopivalla menetelmällä.
    Miten, missä ja mihin hintaan vinkkejä kaipaisin ?

    onko kenelläkään kokemusta / hintatietoa ?

    J

    Uudenmaa Soodapuhdistus tekee etelä-suomen alueella soodapuhalluksia.
    Toimipiste Pornaisissa.
    Liikkuvalla kalustolla tulemme asiakkaan luokse

    Puhtaaksi
    – Auton korit
    – mottorin osat
    – Auton alustan massan poisto
    ym ym.

    Edullisesti, kannataa kysyä hinta arviota/tarjousta
    Lisätietoja löytyy http://www.uudenmaansooda.fi
    info@uudenmaansooda.fi
    040-5841404 Tero Tyyskä

    #153107

    @Jaspi wrote:

    JIPPII 20.4 kello 11:40 katsastus tehty. Seosta piti säätää hieman laihemmalle (liikaa häkää), muuten katsastus oli läpihuutojuttu.

    Vielä viikonloppuna loput listat kiinni ja viimeiset puunaukset. Sitten onkin vuorossa kovaa ajoa :D.

    Galleriassa on taas muutama uusi kuva.

    Suurkiitos kaikille joilta olen saanut vinkkejä, ohjeita ja apua matkan varrella.

    Vappuajelua odotellessa

    Hienoa, jospa Vinkku vilahtaisi Kujjeiluissa viikon päästä Vesannolla. Tervetuloa! 😀

    #153108

    vAlitettavasti Vinkkua ei näy kujjeiluissa 🙁 . Tarkoituksena oli tulla, mutta estynyt olen. No kuten laulussa sanotaan … vielä on kesää jäljellä.. 😀

    #153109

    Suosittelen pohojanmaan kautta ajamista 😉

Esillä 14 viestiä, 91 - 104 (kaikkiaan 104)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.