Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Jarrujen säätö

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 31 - 36 (kaikkiaan 36)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #140810

    Yhtään en kyllä muista mitä tiivistemallia nuo oli syöneet…katotaan kun kerkiän.. niin ja siihen Jyväskylän suuntaukseen: Viime viikonloppu meni Keskisen-Suomen korkeudella hakkapeliittojen kanssa taistellessa ja nyt voi mennä kuukaudesta puoleentoista ennenkuin eksyn sinne jälleen… Talvikin lähestyy ja niin myös talvisäilytys…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #140811

    Saako noita epäkeskoja mistään uusia tai käytettyjä. Jouduin rälläköimään mutteripään irtipoikki.

    Toinen oli “korjattu” hitsaamalla 30 mm avaimeen sopiva mutteri taakse.

    Onko tehtävä sama juttu?

    Hätäsenä miehenä porasin 5 mm reiän keskelle ja torppasin mutterin kenkien puolelle, mutta tuskin siitä tulee toimivaa = tarpeeksi kireää.

    Hyviä neuvoja.

    #140812

    Faija osti joitakin vuosia sitten Jouko Storckilta uudet epäkeskot taakse. Hänellä oli sama ongelma, säätömutterin kannat pyöreät ja palat jumissa. Ihmeen monta katsastusta silti läpäisi…
    Storckin yhteystiedot varmaan löytää googlettamalla.

    #140813

    Kiitos, täytyy soitella maanantaina. Tietäneekö joku lähempänä Tamperetta mitään ?

    #140814

    @Akaile wrote:

    Nyt kun päästiin kunnolla jarrujen maailmaan niin voisiko joku ojentaa, että miksi poljin menee suht alas ekalla painolla ja tokalla painolla ottaa jo ylhäällä oikein napakasti? Olen tän kanssa nyt koko kesän välillä pähkäillyt oikein urakallakin ja menee tosiaan katsastuksesta läpi kyllä, mutta hieman oudot ovat. Ilmattu on edestä ja takaa 150 kertaa tasaisella, nokka ylhäällä, perä ylhäällä eri variaatioilla maan ja taivaan väliltä. Takajarrukenkiä on säännöllisesti tuotu säädöistä lähemmäksi rumpua ja kerran avasinkin takarummut ja tarkistin sillä erikoistyökalulla, että ne on ok ja olihan ne. Etu palat ja levyt on uudet ja käsijarru pitää hyvin. Jarruputket ja kaikki tiivisteet on uudet ja pääsylinterikään ei vuoda. Eli millä selittäisitte polkimen vapaaliikkeen?

    Mulla oli samanlaista vikaa keväällä. Kävin katsastamassakin sellaisenaan – no ei se vielä siinä vaiheessa niin kovin paha ollutkaan mutta katsastusmies silti rypisti otsaansa – mutta oikaisi samassa – menköön nyt kun lupasin katsoa sitä tarkemmin. Homma kuitenkin alkoi muuttua vähitellen hankalaksi parantaen mm keskittymistä kaupunkiajossa. Lopulta meni pääsylinterin vaihdoksi. . Vian huomasin siitä ettei jarruneste vähentynyt purkissa vaikka johkin sitä polkimella lykkäsin putkiston täydeltä. No, sinne purkkiinhan se palasi..Vaihdon jälkeen ok.
    Näitä korjauskumisarjoja näyttää olevan vaikea saada. Oikeastaan oli koko komponentin vaihto melkeinpä mieleistäkin siinä kahden sadekuuronkin välissä sillä sitikalla oli seuraavaksi aamuksi laivalippu aurinkolipan päällä. Etukäteen jännittikin ajatus jarruttelun suorittamisesta toinen käsi käsijarrulla – Tukholmassa.

    #140815

    Retro-Designillä näytti olevan hyvä valikoima erilaisia ja edullisia korjauskumisarjoja pääsylintereihin ja pyöränsylintereihinkin. Tilailin joitain kokeeksi, mutta ovat vielä matkalla.

    http://piecesdetachees2cv.free.fr/42-43.pdf

Esillä 6 viestiä, 31 - 36 (kaikkiaan 36)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.