Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Jarrukengät
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
17.7.2009, 06:02 #125261
Ihmettelin uusia jarrukenkiä. Palautusjousen tapit ovat samalla puolella kuin käsijarrun vivusto. Käsijarrumekanismi pitäisi asentaa sisäpuolelle. Räjäytyskuvissa jouset ovat ulkopuolella ja käsijarrusysteemit sisäpuolella.
17.7.2009, 07:02 #152240Näitä on kahdenlaista mallia tuon käsijarrumekanismin puolesta. Sen voi kasata joko siten, että irrottaa sen tapin ja vaihtaa sen puolta, jonka jälkeen hitsaa sen uudelleen siihen kenkään kiinni. Mikäli tämä ei ole laitteiston puolesta mahdollista niin sinne hankalammalle puolelle käsijarrujousen saa, kun irrottaa työsylinterin. En ole rumpujarruihin hetkeen koskenut, joten en ihan tarkalleen muista rakennetta, mutta nämä konstit kyllä on mielessä.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]17.7.2009, 08:06 #152241Muistikuvani mukaan olen joskus törmännyt malliin jossa jouset kiinnittyvät tappeihin, mutta eikös kengissä kuulu olla reijät joihin jousen päät ujutetaan, ja nimen omaan ulkopuolelta? Poraa tapit irti, ja asenna jouset normaaliin tapaan?
17.7.2009, 08:53 #152242Ns. pienissä jarruissa on kuvaillut tapit, ja juurikin kuvatulla tavalla “sisäpuolella”.
Isoissa jarruissa, harvinaisemmissa (joita oli alunperin ainakin AMIssa, Pakuissa ja joissakin Dyanessa) on Mikin kuvailema “automainen” jousen kiinnitystapa.
Tappeja on joskus “neuvottu” siirtämään Akailen ohjeen mukaan, asentamisen helpottamiseksi, mutta kyllä sen jousen sinne saa ilman isompia taisteluja vaikka niitä ei siirtäisikään.
17.7.2009, 08:58 #152243@Jasu wrote:
on Mikin kuvailema “automainen” jousen kiinnitystapa.
Öh… niin, muistini on erittäin hyvä, mutta todella lyhyt. Talvikutoseen ostamissani kengissä kuitenkin oli reijät, ei tappeja. Ihan tavallinen rumpujarrukutoslaatikko.
17.7.2009, 09:21 #152244@miki wrote:
@Jasu wrote:
on Mikin kuvailema “automainen” jousen kiinnitystapa.
Öh… niin, muistini on erittäin hyvä, mutta todella lyhyt. Talvikutoseen ostamissani kengissä kuitenkin oli reijät, ei tappeja. Ihan tavallinen rumpujarrukutoslaatikko.
Ovat sitten näemmä tehneet tällaisiakin..? 🙄
Mitä-lie-tarvikeosia… 😳
Vaan aina sitä uutta oppii..!
17.7.2009, 16:43 #152245Etujarrukenkiä asennettaessa voi jousen laittaa paikoilleen kenkien ollessa irrallaan. Sitten vaan pujotellaan koko mysteeriö paikoilleen siten, että käsijarruvaijerin lenkki koukataan siihen vivun koloon, kenkien yläpäät paikoilleen ja sen jälkeen alapäät. Tästä sitä on ehkä vaikea ymmärtää, mutta on käytännössä helppo juttu, eikä tarvitse jousien kanssa tuskailla vaikka olisivat sisäpuolellakin.
26.7.2009, 18:18 #152246Kyllä se on helpointa että kääntää ne tapit toisinpäin. Saa sitten laittaa jouset kun kengät ovat paikoillaan.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.